Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Servers niet zichtbaar voor en na wireless bridge connectie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Baserunner
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 23:33
Ik heb een wireless bridge connectie tussen 2 routers van de ene kant van het huis naar de andere. Internet connectie werkt prima, ik kan ook alle routers benaderen (behalve 1 die nu compleet 'onzichtbaar' is), maar wanneer ik bijvoorbeeld een film wil sharen of steam in home streaming wil gebruiken, dan zijn de pc's onzichtbaar als ze over de wireless bridge connectie zijn gegaan.

Waar moet ik nu zoeken om dit op te lossen?

De hardware is:
Ziggo router, fungeert als DHCP server, heeft geen wifi actief. Hier zit bedraad een WD TV Live aan vast.
Bedraad gaat deze naar een Netgear R7000 Nighthawk die geen DHCP server heeft en waarbij wifi actief is.
Wireless wordt de verbinding verder gezet naar een TPLink router met OpenWRT. Deze router is ingesteld via een Youtube guide en is niet meer benaderbaar om settings te veranderen. Hier hangen PC's en consoles aan.
De gebruikte Youtube video:
YouTube: How to set up openwrt to be a wireless receiver [Bridge] with Relayd

Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed waar ik het nu verder moet zoeken, heeft iemand een tip?

Alle reacties

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Al die wireless zooi er uit donderen en een kabeltje trekken?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@Brahiewahiewa reageer dan gewoon niet?

@Baserunner ik ben niet van plan die hele tutorial door te nemen, dat is een video van 18 minuten. Kijk anders even hier: https://wiki.openwrt.org/doc/howto/clientmode
Welke methode heb jij gekozen?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Baserunner
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 23:33
Het is de Bridged Client Mode (with relayd).

Ik keek net even de video na, en ik heb nu zelf een deel van mijn vraag kunnen beantwoorden, namelijk dat mijn netwerk op 192.168.0.x zit en de TPLink router die niet meer zichtbaar is op ik denk 192.168.1.0. (Het is nu een jaar geleden dat ik dit heb ingesteld en de enige manier om weer in de router te komen is hard reset). Waarom dit zo moet zijn snap ik niet helemaal, maar ik was al helemaal blij dat het uberhaupt verder prima werkt ;)

Dit verklaart wel waarom ik de 'overkant' niet kan zien.

Dan is mijn vervolgvraag, naar welke termen zou ik moeten zoeken zodat router 1 draadloos met router 2 communiceert terwijl ze ook gewoon binnen dezelfde ip range communiceren? Ofwel, hoe doe ik een virtueel kabeltje tussen router 1 en 2?

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:58
Als je hoofdrouter (die dus dhcp uitdeelt) in de 192.168.0.x range zit, dan stel je je client in op een zelfde ip in die reeks, maar die wel buiten je dhcp pool valt

(Ter aanvulling: log in op je hoofdrouter, en bij je dhcp server, verhoog het start adres (192.168.0.100) en eind adres (192.168.0.150)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

Baserunner schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:15:
Het is de Bridged Client Mode (with relayd).

Ik keek net even de video na, en ik heb nu zelf een deel van mijn vraag kunnen beantwoorden, namelijk dat mijn netwerk op 192.168.0.x zit en de TPLink router die niet meer zichtbaar is op ik denk 192.168.1.0. (Het is nu een jaar geleden dat ik dit heb ingesteld en de enige manier om weer in de router te komen is hard reset).
Vraagje: Is er geen andere manier dan middels de harde reset om zo'n bridged modem/router weer zichtbaar cq benaderbaar te maken? Als je hem bijv. weer in routing-mode wilt gebruiken dan moet je dus dan ook een harde reset doen? Of je WiFi-verbinding/netwerk wilt herinrichten?
Ik heb het over de ZyXEL-modems: VMG8324-B10A en P-2812HNU-F1 en P-2602HW

Vreemd genoeg kan ik via de ouwe P-2602HW wel iTV van KPN zien, maar via de nieuwere VMG8324-B10A weer niet!? Bij de laatste, nieuwere box geeft de iTV-box dan aan dat er geen internetverbinding is.
Beide zijn in bridge mode gezet, en hangen dus achter de Experiabox V8. De PC en mobieltjes werken dan wel gewoon.
Enige idee hoe dat kan?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op maandag 4 september 2017 @ 06:36:
[...]

Vraagje: Is er geen andere manier dan middels de harde reset om zo'n bridged modem/router weer zichtbaar cq benaderbaar te maken? Als je hem bijv. weer in routing-mode wilt gebruiken dan moet je dus dan ook een harde reset doen? Of je WiFi-verbinding/netwerk wilt herinrichten?
Ik heb het over de ZyXEL-modems: VMG8324-B10A en P-2812HNU-F1 en P-2602HW
Als je het MAC adres van het apparaat weet dan kan dat je. Kwestie van een PC of laptop op het apparaat aansluiten en een static ARP entry maken op je PC of laptop. Dan kan je het apparaat benaderen op een ander IP adres dan het werkelijk heeft.

Dat komt omdat apparaten op direct netwerk niveau (layer 2/zonder routers etc) met MAC adressen communiceren en niet met IP adressen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Glashelder schreef op maandag 4 september 2017 @ 06:55:
[...]

Als je het MAC adres van het apparaat weet dan kan dat je. Kwestie van een PC of laptop op het apparaat aansluiten en een static ARP entry maken op je PC of laptop. Dan kan je het apparaat benaderen op een ander IP adres dan het werkelijk heeft.

Dat komt omdat apparaten op direct netwerk niveau (layer 2/zonder routers etc) met MAC adressen communiceren en niet met IP adressen.
Bedankt Glashelder!
MAC-adressen heb ik wel. Moet dus even uitzoeken hoe je dat bewerkstelligt met een static ARP. Ik had nog arp -a geprobeerd en 2x een ip-scanner en look@lan, maar dat werkte allemaal niet.
Kan ook wel komen omdat ik niet zo thuis in die proggies ben.

Trouwens ik probeerde een mac-adres van 1 van de boxen in de Experiabox toe te voegen, maar dat werkte niet. Had ik ergens iets over gelezen, dat het op die misschien manier kon.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Of koppel apparaat in kwesie los van je netwerk, sluit een laptop (oid) direct bedraad erop aan en stel op laptop in kwestie statisch IP in binnen subnet waar apparaat in werkt. Niet zo elegant als statische route, maar makkelijker in te stellen.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dion_b schreef op maandag 4 september 2017 @ 07:55:
Of koppel apparaat in kwesie los van je netwerk, sluit een laptop (oid) direct bedraad erop aan en stel op laptop in kwestie statisch IP in binnen subnet waar apparaat in werkt. Niet zo elegant als statische route, maar makkelijker in te stellen.
Dion_B, bedankt. Daar heb ik niet aan gedacht. Ik ga dat ook proberen. Altijd handig als je 2 manieren hebt om iets op te lossen, of op die manier achter te komen welke beter of wel voor je werkt.
Pagina: 1