PC upgrade voor Planet Coaster

Pagina: 1
Acties:

• Benny
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:53
Ik zoek een?
Videokaart en nieuwe processor

Wat is je budget?
Max 650 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen, processor zal wel van intel moeten zijn vanwege het moederbord.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil mijn vrij nieuwe, maar basic PC upgraden zodat ik Planet Coaster kan spelen op hoge settings en met een goede FPS (ook bij drukkere parken)

Planet Coaster system requirements:

Minimum:
OS: Windows 7 Service Pack 1 (64-bit) or more recent (8.1, 10).
Processor: Intel i5-2300 or AMD FX-4300
Memory: 8GB RAM
Graphics: nVidia GTX 560 (2GB)/AMD Radeon 7850 (2GB)
DirectX: Version 11
Storage: 8GB available

Recommended:
Processor: Intel i7-4770 or AMD FX-8350
Memory: 12GB RAM
Graphics: nVidia GTX 980 (4GB)/AMD R9 380 (4GB)
DirectX: Version 11
Storage: 8GB available

Dit is mijn huidige PC:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-7100 Boxed€ 113,-€ 113,-
1MSI B250M Bazooka€ 81,38€ 81,38
1Cooler Master Silencio 352€ 55,04€ 55,04
1Noctua NH-L9i€ 39,40€ 39,40
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 77,17€ 77,17
1Seasonic G-series 360 watt€ 60,95€ 60,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 93,-€ 93,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 519,94

Er zit ook nog een Seagate 3TB HDD in, en heb een 1080p Samsung monitor, toetsenbord, muis, speakers, etc.

Ik denk dat ik een heel eind kom met een andere processor (i3 zal wel een behoorlijke bottleneck zijn?) en een redelijke videokaart. Ik denk aan een i5 7600 en een GTX 1060. Het doel is echt enkel en alleen om Planet Coaster goed te kunnen spelen.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:28
Wat heb je Zelf al gevonden over eventuele benchsmarks van deze game? Zowel op CPU gebied als GPU gebied.

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:16
Zit er in je huidige pc geen videokaart? :? Begin daar dan al eens mee. En misschien de PSU. Een GTX 1060 gaat al met een derde van je PSU lopen.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• Benny
Nee bewust geen videokaart omdat ik toch geen games speel, PC is supersnel waar ik hem voor gebruik.

Maar ik twijfel eigenlijk toch of ik het wel waard vind om een i5, misschien zelfs i7 cpu, goede videokaart en nieuwe PSU te kopen alleen voor deze game.. Als ik nou een echte PC gamer was oke maar ik ben een console gamer en wil de nieuwe Xbox kopen eind van het jaar om daar AAA titels op te spelen.

Om Planet Coaster echt goed te kunnen spelen op hoge settings, met volgebouwde parken vol met detail en veel gasten gaat de FPS zelfs op high-end systemen behoorlijk omlaag. Dus het zal een behoorlijk investering moeten worden en voor dat geld kan ik dan beter een Xbox + games kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Benny op 19-07-2017 11:28 ]

• jorritkramer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-11 21:38
Ik persoonlijk zou gewoon een videokaart kopen, mijn vriendin speelt ondanks die recommended en minimum system eisen gewoon met een g3258 en een r9 290 maar dat loopt super dus ik zou dat aanraden!

Verwijderd

Arator schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:08:
Zit er in je huidige pc geen videokaart? :? Begin daar dan al eens mee. En misschien de PSU. Een GTX 1060 gaat al met een derde van je PSU lopen.
Met een GTX 1060 blijft het systeem ruim onder de 200w. Voeding is daarom het probleem niet.

• Benny
jorritkramer schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:29:
Ik persoonlijk zou gewoon een videokaart kopen, mijn vriendin speelt ondanks die recommended en minimum system eisen gewoon met een g3258 en een r9 290 maar dat loopt super dus ik zou dat aanraden!
Speelt ze het een beetje fanatiek ? Dus grote parken, veel attracties, veel details, met veel gasten, etc. ? Reken er maar op dat het dan een grote slideshow wordt.. Tenzij ze op low settings speelt misschien.
Dit is tenminste wat ik lees en zie op youtube..

Ik kan wel op de gok een videokaart kopen en hopen dat het goed draait maar dat lijkt me niet zo slim.

• Rettsu
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-07 16:18
Ik denk dat ik een heel eind kom met een andere processor (i3 zal wel een behoorlijke bottleneck zijn?) en een redelijke videokaart. Ik denk aan een i5 7600 en een GTX 1060. Het doel is echt enkel en alleen om Planet Coaster goed te kunnen spelen
Wat je zou kunnen proberen is gewoon beginnen bij een videokaart, de 1060 die je zelf al zei is een goede optie. Mocht het dan zo zijn dat die nog steeds veel problemen geeft, kijk dan voor een betere processor.

Het zou namelijk best zonde zijn van je geld als je meteen een processor koopt terwijl de i3 ook gewoon normaal presteert.

You can be a king, or a streetsweeper.. but everybody is dancing with The Grim Reaper - Robert Alton Harris

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-10 13:34
Benny schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:27:
Nee bewust geen videokaart omdat ik toch geen games speel, PC is supersnel waar ik hem voor gebruik.

Maar ik twijfel eigenlijk toch of ik het wel waard vind om een i5, misschien zelfs i7 cpu, goede videokaart en nieuwe PSU te kopen alleen voor deze game.. Als ik nou een echte PC gamer was oke maar ik ben een console gamer en wil de nieuwe Xbox kopen eind van het jaar om daar AAA titels op te spelen.

Om Planet Coaster echt goed te kunnen spelen op hoge settings, met volgebouwde parken vol met detail en veel gasten gaat de FPS zelfs op high-end systemen behoorlijk omlaag. Dus het zal een behoorlijk investering moeten worden en voor dat geld kan ik dan beter een Xbox + games kopen.
Je zal vooral een videokaart moeten kopen, dat kost toch wel minder dan een Xbox One X. Natuurlijk kost een GTX 1060 best veel als je die maar voor één game wilt gebruiken, maar op je pc kun je ook AAA games spelen, die zijn vaak ook goedkoper dan Xbox games. Tenzij je een Xbox/console exclusive wilt, maar die zijn er de laatste tijd steeds minder (Forza op pc enzo).

En mijn punt blijft op gaan als je een Core i5 of Core i7 koopt, je hebt nog steeds ongeveer evenveel als een XBOX uitgegeven (verkoop de Core i3).

Maar als je dit toch liever besteedt aan een Xbox, dan zul je Planet Coaster moeten opgeven.

• Benny
MacPoedel schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:46:
[...]

Je zal vooral een videokaart moeten kopen, dat kost toch wel minder dan een Xbox One X. Natuurlijk kost een GTX 1060 best veel als je die maar voor één game wilt gebruiken, maar op je pc kun je ook AAA games spelen, die zijn vaak ook goedkoper dan Xbox games. Tenzij je een Xbox/console exclusive wilt, maar die zijn er de laatste tijd steeds minder (Forza op pc enzo).

En mijn punt blijft op gaan als je een Core i5 of Core i7 koopt, je hebt nog steeds ongeveer evenveel als een XBOX uitgegeven (verkoop de Core i3).

Maar als je dit toch liever besteedt aan een Xbox, dan zul je Planet Coaster moeten opgeven.
Volledig overstappen op PC ga ik sowieso niet doen, ik wil volgend jaar ook een 4K TV met HDR aanschaffen, in combinatie met de Xbox One X zal dit voor mij veel beter zijn dan overstappen op PC gaming.

Maar wat Rettsu al zei, misschien koop ik wel alleen een videokaart en kijk ik hoe dat draait. En dan eventueel nog een andere CPU.
Pagina: 1