Toon posts:

Script om Onedrive te verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik ben al dagen bezig om een werkend onedrive removal script te maken, echter blijf ik deze nog zien in de taskbar als ik zoek op 'onedrive'. Doet verder niets als ik er op klik maar ik wil een standaard script hebben die alles verwijderd. Ook in Word als ik iets op wil slaan krijg ik de optie 'One Drive'.

@echo off
cls

set x86=”%SYSTEMROOT%\System32\OneDriveSetup.exe”
set x64=”%SYSTEMROOT%\SysWOW64\OneDriveSetup.exe”

echo Closing OneDrive process.
echo.
taskkill /f /im OneDrive.exe > NUL 2>&1
ping 127.0.0.1 -n 5 > NUL 2>&1

echo Uninstalling OneDrive.
echo.
%SystemRoot%\SysWOW64\OneDriveSetup.exe /uninstall

reg add "HKEY_CLASSES_ROOT\Wow6432Node\CLSID\"{018D5C66-4533-4307-9B53-224DE2ED1FE6} System.IsPinnedToNameSpaceTree 0

-----
echo Removing OneDrive leftovers.
echo.
rd “%USERPROFILE%\OneDrive” /Q /S > NUL 2>&1
rd “C:\OneDriveTemp” /Q /S > NUL 2>&1
rd “%LOCALAPPDATA%\Microsoft\OneDrive” /Q /S > NUL 2>&1
rd “%PROGRAMDATA%\Microsoft OneDrive” /Q /S > NUL 2>&1

echo Removing OneDrive from the Explorer Side Panel.
echo.
REG DELETE “HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{018D5C66-4533-4307-9B53-224DE2ED1FE6}” /f > NUL 2>&1
REG DELETE “HKEY_CLASSES_ROOT\Wow6432Node\CLSID\{018D5C66-4533-4307-9B53-224DE2ED1FE6}” /f > NUL 2>&1

Deze onderste werkt echter niet goed.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ja... Op MacOS? Op je smartphone? Wat werkt er niet; je zegt dat het niet werkt maar post geen troubleshooting/errors.

Waarom werkt de officiele manier niet?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:17:
Ja... Op MacOS? Op je smartphone? Wat werkt er niet; je zegt dat het niet werkt maar post geen troubleshooting/errors.

Waarom werkt de officiele manier niet?
Windows pc. Het is voor meerdere PC's dus die oplossing die jij aankaart is geen optie, dat kost teveel tijd per PC daarom wil ik een script maken. de uninstall wordt gecomplete, ook de taskkill. behalve de resten van onedrive blijven bestaan, zoals in het windows menu als ik zoek op onedrive. ook zoals ik aangaf in office applicaties is de opslaan als in 'Onedrive' nog beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-09 22:53

Wildfire

Joy to the world!

Is de OneDrive optie in Office niet gewoon hardcoded? :?

Je kunt in Office iig wel aangeven dat je standaard locaal wilt opslaan. Zal heus wel een policy voor te pushen zijn of een register-aanpassing.

[ Voor 56% gewijzigd door Wildfire op 19-07-2017 09:21 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Zo'n group policy aanpassing is juist heel makkelijk te automatiseren als je meerdere computers hebt; dat heet Active Directory ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

XP? Windows 7 Embedded? Je helpt jezelf niet echt met dit soort one-liners!
Het is voor meerdere PC's dus die oplossing die jij aankaart is geen optie, dat kost teveel tijd per PC
Ah, dus een script bouwen, dat op de een of andere manier naar alle PC's kopieren en dan aftrappen kost minder tijd dan, bijvoorbeeld, een goede GPO in te richten of je eens te verdiepen in Powershell?

Vergeet je ook niet dat er verschillende OneDrive-installaties bestaan en dat mogelijk jouw idee/script niet werkt hierdoor?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:23:
[...]

XP? Windows 7 Embedded? Je helpt jezelf niet echt met dit soort one-liners!

[...]

Ah, dus een script bouwen, dat op de een of andere manier naar alle PC's kopieren en dan aftrappen kost minder tijd dan, bijvoorbeeld, een goede GPO in te richten of je eens te verdiepen in Powershell?

Vergeet je ook niet dat er verschillende OneDrive-installaties bestaan en dat mogelijk jouw idee/script niet werkt hierdoor?
Tuurlijk heb ik het liefst via GPO maar sommige onedrive troep is alleen te verwijderen via register. En windows 10 ja. Tevens komt onedrive terug na windows updates maar waarschijnlijk wist jij dat al.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2017 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Wat is er dan niet gelukt na het instellen van die GPO? Uit eigen ervaring; ik heb dat 1 keer ingesteld (op domeinniveau) en sindsdien is Onedrive op elke computer uit het zicht; zowel in de taakbalk, explorer en als achtergrondservice. De executables zullen vast nog wel ergens op de computers staan, maar dat maakt niet zoveel uit..

Zijn ook vele updates overheen geweest en is nooit teruggekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03:35

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Radiant schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:30:
Wat is er dan niet gelukt na het instellen van die GPO? Uit eigen ervaring; ik heb dat 1 keer ingesteld (op domeinniveau) en sindsdien is Onedrive op elke computer uit het zicht; zowel in de taakbalk, explorer en als achtergrondservice. De executables zullen vast nog wel ergens op de computers staan, maar dat maakt niet zoveel uit..

Zijn ook vele updates overheen geweest en is nooit teruggekomen.
Dan ben ik erg benieuwd, blijft na een update weer terugkomen en is onedrive weer actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die heb ik geprobeerd maar blijft onedrive is dan nog steeds in start menu etc te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:45:
[...]

Dan ben ik erg benieuwd, blijft na een update weer terugkomen en is onedrive weer actief.
De link van MAX3400 omschrijft het onder het kopje "Disable OneDrive in Windows 8.1 and Windows 10" alleen dan pas je het toe op een GPO in je domein in plaats van op de lokale computer.

Ik zie dat hij dan inderdaad nog wel in het startmenu staat, maar ik kan 'm niet meer opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03:35
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:46:
[...]

Die heb ik geprobeerd maar blijft onedrive is dan nog steeds in start menu etc te vinden.
klopt maar niet meer te gebruiken.

En Ben je inssider missc. meld je dan af voor de fast ring updates.

[ Voor 66% gewijzigd door Mel33 op 19-07-2017 10:03 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Radiant schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:53:
[...]

De link van MAX3400 omschrijft het onder het kopje "Disable OneDrive in Windows 8.1 and Windows 10" alleen dan pas je het toe op een GPO in je domein in plaats van op de lokale computer.

Ik zie dat hij dan inderdaad nog wel in het startmenu staat, maar ik kan 'm niet meer opstarten.
Precies, is er nog een mogelijkheid om ook dat te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:36
Over welke versie van Onedrive praten wij nu? Onedrive Personal, Onedrive Business of Groove?

En ik zou dit trouwens in Powershell doen ipv het zeer verouderde batch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Killah_Priest schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:06:
Over welke versie van Onedrive praten wij nu? Onedrive Personal, Onedrive Business of Groove?

En ik zou dit trouwens in Powershell doen ipv het zeer verouderde batch.
onedrive personal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:04:
[...]

Precies, is er nog een mogelijkheid om ook dat te verwijderen?
Als dat echt belangrijk is zou ik een scriptje maken dat bij opstart die icons even opruimt uit het startmenu in combinatie met de GPO. Als je heel Onedrive gaat uninstallen heb je eerder kans dat het weer terugkomt denk ik.
Pagina: 1