Windows Update vast en na Restart vast bij 86 procent

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik zit met een probleem, mijn computer op het werk wil elke keer Windows 10 updaten, dat duurt en dat duurt maar en op een gegeven moment stopt hij er helemaal mee, geen beeld, niks.

Heb het de hele nacht aan laten staan en de volgende dag een harde reset door de powerknop lang in te houden. Daarna gaat hij verder met updaten 75% stond er, even alter 86% en daar houdt het op.

Hij blijft uren op 86% staan.

Heb de boel weer gereset en dan gaat hij de vorige versie herstellen. Dit werkt, maar daarna wil hij weer updaten.

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

En heeft werk geen IT afdeling? Het is een beetje lastig helpen, omdat er van alles aan de hand kan zijn met hoe upgrades worden uitgerold en software die draait op de computers. (Ervaring.)

Indien het mag, kun je bepaalde applicaties tijdelijk verwijderen, zoals antivirus en andere beveiligingssoftware, die nog wel eens een upgrade kunnen blokkeren.

(Ziggo internetbeveiliging blokkeerde ook Windows upgrades/updates.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Grote kans dat de PC dusdanig "afgeschermd" is dat onze tips mogelijk niet eens gaan werken.

Zoals @Hann1BaL aangeeft; pak dit op met de eigen ICT-afdeling.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:12:
Grote kans dat de PC dusdanig "afgeschermd" is dat onze tips mogelijk niet eens gaan werken.

Zoals @Hann1BaL aangeeft; pak dit op met de eigen ICT-afdeling.
Ik ben sinds deze week de IT-afdeling. Werken maar 3 mensen hier.

Heb het voorlopig opgelost via deze manier:

Give it another hour.
If that does not work
Power down computer.
Wait 10 minutes.
Start computer.
Setup will automatically restore your previous Windows 10 build or previous version of Windows.
Launch command prompt with administrator privileges.
Press Windows key + X
Click Command Prompt (Admin)
Type the following command:
rundll32.exe pnpclean.dll,RunDLL_PnpClean /DRIVERS /MAXCLEAN
Hit Enter on your keyboard
Exit command prompt
Restart

Hij heeft nu wel iets geupdate, maar die andere update leek me veel groter.

Ik wacht het wel even af en restart wel weer aan het einde van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Gebruik je WSUS daar? of haalt elke machine zijn updates los via het internet bij Microsoft weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Topicstarter
Shaggy_NL schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:37:
Gebruik je WSUS daar? of haalt elke machine zijn updates los via het internet bij Microsoft weg?
Elk systeem apart, gewoon zoals thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Dan zou ik eerst even kijken naar een nieuwe server waarop je WSUS gaat gebruiken. Dan weet je precies wat en wanneer je de updates installeert. Dat zou een bedrijf toch wel moeten hebben. Ik weet niet hoe groot het bedrijf is, maar met 3 man IT zou je vast meer dan 10 PC's hebben ;) Dan haal je immers maar 1× een update binnen, dus trek je ook niet de internet-pijp vol omdat je 150× een zelfde update binnen trekt. Daarnaast heb ik het gevoel dat de updates ook soepeler verlopen (geen tot weinig mislukte patch installaties op de machines).

Ik weet niet hoe groot het bedrijf is, maar met 3 man IT zou je vast meer dan 10 PC's hebben ;)

Hoe is het nu met de betreffende machine en zijn updates?

[ Voor 42% gewijzigd door Shaggy_NL op 19-07-2017 10:50 . Reden: Crap, ik dacht 3 man IT. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

JDx schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:35:
[...]

Ik ben sinds deze week de IT-afdeling. Werken maar 3 mensen hier.
...

Ik wacht het wel even af en restart wel weer aan het einde van de dag.
En 3 man vind het acceptabel om "het wel aan het eind van de dag aan te kijken"? :/

Zoals @Shaggy_NL zegt; ga eens op zoek naar een centrale(re) oplossing zodat je ook meer inzicht hebt of iedereen wel de laatste updates heeft en/of waarom bepaalde machines geen updates willen installeren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:49:
[...]

En 3 man vind het acceptabel om "het wel aan het eind van de dag aan te kijken"? :/

Zoals @Shaggy_NL zegt; ga eens op zoek naar een centrale(re) oplossing zodat je ook meer inzicht hebt of iedereen wel de laatste updates heeft en/of waarom bepaalde machines geen updates willen installeren.
Ik ga dat allemaal doen straks, alles is een chaos hier, internet, netwerk, websites, webshops.

Maar het is wel zo handig als eerst je eigen PC draait voordat je daarmee aan de gang gaat, het gaat nu goed, alles up-to-date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisanne2402
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:53
JDx schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:03:
Goedemorgen,

Ik zit met een probleem, mijn computer op het werk wil elke keer Windows 10 updaten, dat duurt en dat duurt maar en op een gegeven moment stopt hij er helemaal mee, geen beeld, niks.

Heb het de hele nacht aan laten staan en de volgende dag een harde reset door de powerknop lang in te houden. Daarna gaat hij verder met updaten 75% stond er, even alter 86% en daar houdt het op.

Hij blijft uren op 86% staan.

Heb de boel weer gereset en dan gaat hij de vorige versie herstellen. Dit werkt, maar daarna wil hij weer updaten.
Dit is precies wat er bij mij ook de allereerste keer gebeurde!
Pagina: 1