Hoe een waterverf achtige tekening te maken in Illustrator

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 947545

Topicstarter
Mijn vraag

Zie aub de http://www.freepik.com/fr...rm=fox&page=1&position=28. Dit is een Illustrator tekening die bestaat uit veel kleine "puzzelstukjes" met verschillende tinten waardoor er een sort van waterverf effect ontstaat. Ik heb werkleijk geen idee hoe je dit voor elkaar krijgt. Ik kan me niet voorstellen dat al deze puzzelstukjes los zijn getekend.

Weet iemand hoe ik deze stijl kan bereiken?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Illustrator CS5

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-07 13:04
Waterverf brushes of textures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-07 18:01

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Ziet er uit als texture (bitmap) en daarna getraced.

https://helpx.adobe.com/illustrator/using/image-trace.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AstralizeR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-07 11:17

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

Je kunt het een beetje namaken met een verloopnet, maar in dit geval is er een afbeelding (waarschijnlijk alleen het vacht) van het dier gebruikt, deze is omgezet naar vectoren en een outline van het dier als masker gebruikt.

Je kan b.v. een JPEG afbeeling van vacht plaatsen en deze met functie Actief Overtrekken (Image Trace) naar vectoren omzetten, door middel van de sliders bepaal je hoe gedetailleerd dit moet zijn en door de verschillende verlopen van het vacht ontstaat dit 'waterverf effect'.

SW-1682-5926-5204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:12

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

De image die je linkt, is aangeboden op een vectorsite - dat doet me vermoeden dat als je het koopt, je een bestand krijgt dat je oneindig kunt schalen. Dat betwijfel ik hier echter.

Wat me lijkt, is dat iemand een texture met flink hoge resolutie heeft genomen, en vervolgens die die diervormen als masker eroverheen heeft gezet. De texture is gemaakt door te werken vanuit het filter clouds, en dat dan te combineren met random spatten. Beide kunnen brushes zijn, maar die zijn dan groter opgezet, in een rechthoekig vlak bijvoorbeeld. Daarna is dat masker eroverheengezet om de grenzen van het dier aan te geven.

Je kunt het masker opdelen in verschillende segmenten, voor de lichte- en de schaduwdelen. Als je onderliggende textuur grijs is, moet het volgens mij kunnen om een vorm (hoeft niet het masker aan te houden, des te makkelijker) met 1 uni kleur te maken, en daarvan de laagmodus op 'kleur' te zetten. De kleur mengt dan met de donkere en lichte vlekken in de textuur eronder. Het netjes in beer- of hertvorm snijden van het geheel doe je vervolgens met een masker. Als ik me goed herinner valt de inhoud van een masker weg zodra je het toepast, dus daar een kleur aan toekennen zal geen zin hebben.

Als je deze laatste weg bewandelt, en laagmodi toepast, let er dan op dat dat in drukwerk heel onvoorspelbaar uit kan pakken.

[ Voor 5% gewijzigd door Dark Blue op 21-07-2017 21:59 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs