• dkarel
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18-08-2018
Goeiedag,

Ik ben op zoek naar een wide angle lens voor m'n nikon dslr. Ik ben aan het twijfelen tussen de volgende objectieven: sigma 10-20 f3.5 en tokina 12-24.
Op internet zijn er veel forums met dezelfde vraag, maar die gaan over het gebruik voor foto. Ik zou graag de voor en nadelen hoor voor video.

(ik heb gekeken naar de tokina 11 - 16, maar vind het bereik te weinig...)

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• paulmedusa
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-07-2020
dkarel schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 08:30:
Goeiedag,

Ik ben op zoek naar een wide angle lens voor m'n nikon dslr. Ik ben aan het twijfelen tussen de volgende objectieven: sigma 10-20 f3.5 en tokina 12-24.
Op internet zijn er veel forums met dezelfde vraag, maar die gaan over het gebruik voor foto. Ik zou graag de voor en nadelen hoor voor video.

Alvast bedankt!
Ik ga er van uit dat je een aps-c camera van Nikon heb, en dan is deze lens http://www.nikon.nl/nl_NL...kor-10-20mm-f-4-5-5-6g-vr een mooie AF-P lens misschien wat voor jou. Deze heeft de Nikon versie van een steppen-motor, en heeft daardoor een goede video-functie. Het schijnt dat je de lens niet hoort tijdens het scherpstellen dus dat hoor je niet op je video. :)

[Voor 0% gewijzigd door paulmedusa op 19-07-2017 09:50. Reden: foutcorrectie]

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:02

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

dkarel schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 08:30:
Goeiedag,

Alvast bedankt!
Tsja, het helpt als je aangeeft dat het voor video is in je tekst en aangeeft wát je wil gaan filmen, wat je eisen/wensen zijn. Zonder die basale informatie kunnen we weinig :/

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee