Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag,

Ik ben op zoek naar een wide angle lens voor m'n nikon dslr. Ik ben aan het twijfelen tussen de volgende objectieven: sigma 10-20 f3.5 en tokina 12-24.
Op internet zijn er veel forums met dezelfde vraag, maar die gaan over het gebruik voor foto. Ik zou graag de voor en nadelen hoor voor video.

(ik heb gekeken naar de tokina 11 - 16, maar vind het bereik te weinig...)

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paulmedusa
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-04-2024
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 08:30:
Goeiedag,

Ik ben op zoek naar een wide angle lens voor m'n nikon dslr. Ik ben aan het twijfelen tussen de volgende objectieven: sigma 10-20 f3.5 en tokina 12-24.
Op internet zijn er veel forums met dezelfde vraag, maar die gaan over het gebruik voor foto. Ik zou graag de voor en nadelen hoor voor video.

Alvast bedankt!
Ik ga er van uit dat je een aps-c camera van Nikon heb, en dan is deze lens http://www.nikon.nl/nl_NL...kor-10-20mm-f-4-5-5-6g-vr een mooie AF-P lens misschien wat voor jou. Deze heeft de Nikon versie van een steppen-motor, en heeft daardoor een goede video-functie. Het schijnt dat je de lens niet hoort tijdens het scherpstellen dus dat hoor je niet op je video. :)

[ Voor 0% gewijzigd door paulmedusa op 19-07-2017 09:50 . Reden: foutcorrectie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:33

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 08:30:
Goeiedag,

Alvast bedankt!
Tsja, het helpt als je aangeeft dat het voor video is in je tekst en aangeeft wát je wil gaan filmen, wat je eisen/wensen zijn. Zonder die basale informatie kunnen we weinig :/

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8