• JustTweak
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-06 21:25
Beste mensen,

Even een hele onbenullige vraag, maar ik weet het gewoon niet helemaal zeker...

Een maat van me wil eindelijk aan een smartphone, maar hij gebruikt nog altijd prepaid.
Komen alle nieuwe smartphones in aanmerking of moet ik voor prepaid nog op specifieke zaken letten?

Alvast dank.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:47
Alle telefoons komen in aanmerking, er wordt niet meer gesimlockt in smartfoon land. Wel moet bij bijvoorbeeld Tele2 het toestel op hun lijst met ondersteunde toestellen staan, andere providers doen daar niet moeilijk over maar Tele2 biedt in NL alleen 4G aan en daarom de eis.
Wel advies voor de rest, koop hier in NL, dan zijn alle gebruikte frequenties van mobiele netwerken gewoon ondersteund (je kunt ook uit China importeren, maar dan moet je het forum nalezen over dat onderwerp).

In de pricewatch kun je filteren op budget. Neem Android 7, 2GB geheugen, 16 GB opslag als minimum eis mee. https://tweakers.net/pricewatch/
Zelf vind ik de Nokia 6 een mooi starters toestel, met 32 GB opslag en 3 GB geheugen en Stock Android (dus geen rommel geïnstalleerd die de performance negatief beïnvloed).
pricewatch: Nokia 6 3GB ram, 32GB opslag Zwart

Overigens als de hele omgeving op Android zit met bijvoorbeeld Samsungs (als hij net zoiets heeft zijn vragen makkelijker te beantwoorden), of dat je maat meer wil uitgeven voor bijvoorbeeld betere camera's (voor vakantie foto's?) kun je veel meer instellen in de pricewatch.