Opnamen van Satelliet ontvanger overzetten naar PC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil TV opnames die op de HDD in mijn satellietontvanger VU+ Solo 4K staan overzetten naar mijn PC.
De ontvanger werkt op Linux en de PC op Windows 10.
Ik heb met een LAN kabel de VU+ aangesloten aan mijn Tele2 modem Home Gateway Model ZXHN-H369A. (wit modem)
Ik heb het IP adres van het modem ingevoerd in de VU+, maar ik denk dat het modem geen DHCP adres
verstuurd.
Ook heb ik de tip gekregen om een Sidecom netwerk-switch 4 poort er tussen te plaatsen.
Wie heeft hier ervaring mee en weet een goede en uitgebreide oplossing voor mij.
Bijvoorbaat alvast dank voor jullie hulp!

Met vriendelijke groet, Dirk044 Amsterdam.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-08 21:46
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 22:48:
Ik heb het IP adres van het modem ingevoerd in de VU+, maar ik denk dat het modem geen DHCP adres
verstuurd.
Hoe heb je dat ingevuld, als je nog geen netwerkverbinding tot stand heb gebracht?

Ik vraag het omdat je opmerking verder geen hout snijdt. Bij het verkrijgen van een DHCP-lease spelen IP-adressen geen rol - dat is nu juist waar de DCHP lease informatie over oplevert.

Je zult ergens in de settings van dat apparaat moeten aangeven dat hij DHCP moet gebruiken, of een statisch IP instellen (niet beide!). Het belangrijkste is dan het IP-adres van het apparaat zelf, dat moet bij voorkeur buiten je DHCP scope vallen, maar binnen het subnet.

Je modem heeft (naast eventueel DHCP) IP-technisch geen functie in dit verhaal, als je PC en de ontvanger in hetzelfde netwerk zitten kunnen ze zonder tussenkomst van de (default) gateway met elkaar praten.

Ik zou op zoek gaan naar die DHCP-optie, en anders even wat screenshots posten van de netwerkinstellingen van het apparaat, misschien kunnen wij dan vertellen wat er misgaat. De output van ipconfig /all op een Windows-PC kan dan ook nuttig zijn (om het subnet van je thuisnetwerk te bepalen).
Ook heb ik de tip gekregen om een Sidecom netwerk-switch 4 poort er tussen te plaatsen.
Met wel doel? Sitecom heet die club overigens.