Toon posts:

ene computer kan andere computer wel pingen maar..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
niet andersom.

Ik kan met mijn pentium III 500 wel mijn andere computer pingen maar mijn andere computer kan de Pentium 500 niet pingen. Ik maak gebruik van een hub omdat binnenkort nog een computer bijkomt. Ik gebruik volgende ipadressen:

192.168.0.1
192.168.0.2

Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat mijn andere computer ook de pentium 500 kan pingen? Oja ik gebruik windows 98 SE

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
alle protocollen (goed) geinstalleerd?

op bijde computers?

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

En gaat het wel met een crosscable? Dat moet je anders even proberen...Als dat wel werkt zit het in je kabel/hub.

You can't have everything. Where would you put it?

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 07 juli 2001 14:59 schreef x-force het volgende:
alle protocollen (goed) geinstalleerd?

op bijde computers?
Het is logisch van wel, anders kan geen van twee de ander pingen. Dit klinkt meer als dat één van de kabels óf de hub niet helemaal zuiver is.

- Branden alle link lampjes?
- Als je de kabels verwisseld veranderd er dan iets aan de situatie?

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 07 juli 2001 15:02 schreef tweakerbee het volgende:
En gaat het wel met een crosscable? Dat moet je anders even proberen...Als dat wel werkt zit het in je kabel/hub.
Crosscable is inderdaad ook een optie, als je die hebt liggen.

Verwijderd

Topicstarter
De lichtjes branden allebei op de hub. Ik ga zometeen ff de kabel die van de 500 naar de hub loopt vervangen met de kabel van de andere computer.

Net ff de kabels omgewisseld en weer het zelfde. Ik heb wel een cross kabel maar die is niet lag genoeg :(

Verwijderd

Topicstarter
Probleem was gewoon dat norton anti virus internet secuirty aan stond
Pagina: 1