Welke mail dienst is geschikt voor meerdere mail accounts?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik zoek een goede oplossing voor het volgende:
Een centrale online mail oplossing waar ik al mijn externe mail accounts kan koppelen.

Dit klinkt misschien eenvoudig, maar de laatste tijd lijkt dit steeds lastiger.

Ik maak nu gebruik van outlook.com. Dat bevalt op zich prima. Je kunt externe accounts instellen (pop/smtp) om zo je externe mail op te halen.
Echter kun je tegenwoordig niet meer vanaf zo'n extern adres mailen via de originele smtp server. Als je nu via een extern account mailt dan komt er telkens het outlook.com adres te staan 'on behalf of' externe adres, omdat je via de outlook.com servers mailt en niet via je eigen smtp server.
Dit werkte vroeger wel goed, maar is schijnbaar aangepast.

Gmail heb ik vroeger gebruikt maar wil ik liever niet meer gebruiken.

Ik heb geen bezwaar tegen een betaalde oplossing.
Zelf een mailserver in elkaar knutselen zie ik niet zitten.

Zijn er nog andere oplossingen bekend, waarbij je externe smtp servers kan toevoegen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Mr. Jinx schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 21:57:
... Als je nu via een extern account mailt dan komt er telkens het outlook.com adres te staan 'on behalf of' externe adres, omdat je via de outlook.com servers mailt en niet via je eigen smtp server.
Dit werkte vroeger wel goed, maar is schijnbaar aangepast...
Die aanpassing heeft een reden. Tegenwoordig wordt namelijk van een smtp-server gecontroleerd of hij wel in het lijstje van servers staat, dat van een bepaald domain mag verzenden. En zo niet, dan wordt de mail die hij probeert te versturen, geweigerd. Dit is nodig om de enorme hoeveelheid spam (ca 75% van al het e-mail verkeer) te beteugelen.

Anyway, voor jouw probleem heb je in ieder geval een mail-client nodig die het MAILFROM-veld invult met de inhoud van het RCPTTO-veld van de oorspronkelijke mail. Daarna moet of de client uitzoeken naar welke smtp-server het moet worden gestuurd, of je default smtp-server staat in het lijstje van het domain in kwestie (en accepteert een afwijkende MAILFROM). Vziw kan thunderbird wat kunstjes op dat gebied, maar of dat helemaal transparant is weet ik niet. Anders zul je moeten uitwijken naar The Bat! en ik weet niet of je daar gelukkiger van wordt. Bijkomend probleem is dat je gaat ontdekken dat je ook via je smartphone wilt e-mailen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-10 11:08
Ik gebruik zelf mailbox.org, ik heb meerdere domeinen en het werkt allemaal naar behoren. Enige nadeel is dat ze geen DKIM ondersteunen maar ik ben daardoor nog niet in de problemen gekomen. Kosten: 1 euro per maand voor 2GB opslag en 3 extra email adressen

Als mailclient gebruikt ik Spark op iOS welke ook meerder afzenders ondersteund

[ Voor 10% gewijzigd door GrooV op 19-07-2017 13:56 ]