Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

usb op Draytek modem Vodafone uitgeschakeld?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Blackwolf-nl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-11 14:15
Mijn vraag

Goedendag.

ten eersten bedankt voor de moeite om mijn vraag te lezen.

Het volgende is het probleem.

Ik heb hier via Vodafone een Draytek modem hangen met mogelijkheid tot aan sluiten van 2x usb opslag.
Dit heeft een tijd lang goed gewerkt, vandaag moest ik toevallig even iets bewerken in de modem en zag dat de usb niet herkend werd.

Oke geen probleem even een andere stick proberen (fat32) geen resultaat.
Na nog div sticks geprobeerd te hebben (fat32 & NTFS) is verder gaan spitten.

Instellingen staan gewoon fabrieks zoals in het begin, geen wijzigingen aangebracht.
Herstart van de modem ook niets, ook factory reset geen verandering.

Ik snap even niet meer wat hier fout gaat, omdat eerst alles normaal werkte.
De sticks zijn gewoon goed, en kunnen via de laptop gewoon gelezen worden.

Modem is;
Draytek Vigor 2132 F serie
Pc;
Windows 10

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/dyvu37.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/123v19k.jpg

Alle reacties

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-11 16:17
Het zou de eerste provider niet zijn waarbij een firmware update het stukmaakt, omdat het waarschijnlijk geen officieel ondersteunde feature is.

Misschien handig als je in het Vodafonetopic informeert of het bij anderen wel werkt.

• remco91
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-10-2020
Ik heb zelf ook DrayTek Fat 32 werkte bij mij ook niet, wanneer ik de usb geformatteerd had naar FAT werkte het wel. Dus geen FAT 16 of 32 gebruiken maar gewoon FAT

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:06

Umbrah

The Incredible MapMan

remco91 schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 14:27:
Ik heb zelf ook DrayTek Fat 32 werkte bij mij ook niet, wanneer ik de usb geformatteerd had naar FAT werkte het wel. Dus geen FAT 16 of 32 gebruiken maar gewoon FAT
FAT als "FAT" bestaat niet, het is altijd FAT12/16/32; waar het getal het aantal bits aangeeft waarmee een blok kan worden omschreven op de storage. Waarom het bij jou ineens wel werkte is een raadsel. Wel is er bijvoorbeeld ExFAT

Mogelijk, en dat is iets wat je bij veel embedded aparatuur ziet, zit er een spanning probleempje op de USB poort. Veel van die poorten kunnen maar 0,1A aanleveren in plaats van wat standaard is: 0,5A... en niet elke stick gaat daar even goed mee om.

• remco91
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-10-2020
Umbrah schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 14:51:
[...]

FAT als "FAT" bestaat niet, het is altijd FAT12/16/32; waar het getal het aantal bits aangeeft waarmee een blok kan worden omschreven op de storage. Waarom het bij jou ineens wel werkte is een raadsel. Wel is er bijvoorbeeld ExFAT
Correct, echter wanneer ik de USB ging formateren stond er geen FAT16 of 32 maar gewoon FAT.

Ik wou er verder niet te technisch op in gaan :) .