Beste mensen ,
Ik ben op zoek naar een computer en heb gehoord dat dit de website/forum is waar je het beste advies kan krijgen hierover ! Hieronder heb ik maar de topic dingen ingevuld om een zo goed mogelijk idee te geven schroom niet om extra vragen te stellen !
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil ermee gaan video bewerken maken ik schiet met Camera Canon c100 en Sony FS7 Op 4K.
De volgende programma's zal ik gebruiken
Adobe - Premiere Pro - After effects - Photoshop - LightRoom & Ableton met een heleboel VST zoals Native Komplete.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb me laten vertellen dat 800 euro me een leuk ding zou moeten.
zelf heb ik een budget van 1500 exclusief verzendtkosten etc.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik dacht aan 1 super video kaart Ik wil een hot swap bays ( voorop of boven op just wat fits ) in me kast hebben. Ik dacht altijd dat 1 voeding genoeg was.verder wilde ik met een SSD samsung m2 512GB beginnen om die later uit te breiden naar 2.
Ik hoef geen kast met glas te hebben !
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een klein lijstje met een voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
niet echt
Ga je overklokken?
Ik zelf niet maar ken wel iemand die het voro elkaar kan krijgen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb hier een lijst die ik wil toevoegen en wil graag advies hebben wat je denkt dat beter kan binnen dit budget en wat je beter aan raadt bijvoorbeeld die processor die ik aangeraden heb gehad wil ik graag vinden maar dat lukt niet via hier. en mischien heb je een betere top voor mij ! En natuurlijk how much bang voor a buck als de kwaliteit er maar naar staat !
Help mij want ik heb krijg van vele mensen dat ze vanuit hier de pc van hun dromen hebben kunnen samenstellen en geen hoofdpijn dagen meer met renderen !
Om een tip te geven ik werk dagelijks met windows maar het renderen van de laatste video heeft 3 weken geduurd vanwege het werken op een IMAC uit 2012 met 512mb video kaart !
Help o lieve mensen help uw mij !
hierbij mijn lijstje !
Alvast bedankt !
Ik ben op zoek naar een computer en heb gehoord dat dit de website/forum is waar je het beste advies kan krijgen hierover ! Hieronder heb ik maar de topic dingen ingevuld om een zo goed mogelijk idee te geven schroom niet om extra vragen te stellen !
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil ermee gaan video bewerken maken ik schiet met Camera Canon c100 en Sony FS7 Op 4K.
De volgende programma's zal ik gebruiken
Adobe - Premiere Pro - After effects - Photoshop - LightRoom & Ableton met een heleboel VST zoals Native Komplete.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb me laten vertellen dat 800 euro me een leuk ding zou moeten.
zelf heb ik een budget van 1500 exclusief verzendtkosten etc.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik dacht aan 1 super video kaart Ik wil een hot swap bays ( voorop of boven op just wat fits ) in me kast hebben. Ik dacht altijd dat 1 voeding genoeg was.verder wilde ik met een SSD samsung m2 512GB beginnen om die later uit te breiden naar 2.
Ik hoef geen kast met glas te hebben !
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een klein lijstje met een voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
niet echt
Ga je overklokken?
Ik zelf niet maar ken wel iemand die het voro elkaar kan krijgen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb hier een lijst die ik wil toevoegen en wil graag advies hebben wat je denkt dat beter kan binnen dit budget en wat je beter aan raadt bijvoorbeeld die processor die ik aangeraden heb gehad wil ik graag vinden maar dat lukt niet via hier. en mischien heb je een betere top voor mij ! En natuurlijk how much bang voor a buck als de kwaliteit er maar naar staat !
Help mij want ik heb krijg van vele mensen dat ze vanuit hier de pc van hun dromen hebben kunnen samenstellen en geen hoofdpijn dagen meer met renderen !
Om een tip te geven ik werk dagelijks met windows maar het renderen van de laatste video heeft 3 weken geduurd vanwege het werken op een IMAC uit 2012 met 512mb video kaart !
Help o lieve mensen help uw mij !
hierbij mijn lijstje !
| # | Prijs | Subtotaal | |
| 1 | Intel Core i7 940 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Intel Xeon E5645 Tray | € 632,85 | € 632,85 |
| 1 | Gigabyte GA-H270M-DS3H | € 92,50 | € 92,50 |
| 1 | Seagate Barracuda, 4TB | € 109,95 | € 109,95 |
| 1 | Fractal Design CORE 2300 | € 48,38 | € 48,38 |
| 1 | Noctua NH-U9S | € 51,- | € 51,- |
| 1 | Corsair Vengeance LPX K16GX4M4B3000C15 | € 180,16 | € 180,16 |
| 1 | Cooler Master GM G750M | € 82,- | € 82,- |
| 1 | Samsung 950 Pro 512GB | € 290,- | € 290,- |