Router met mediaserver + .srt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Topicstarter
Wat zoek ik?
Mijn huidige D-link router is aan vervanging toe en daarom ben ik opzoek naar een nieuwe router. De router hoeft niet heel fancy te zijn maar ik heb wel een aantal specifieke eisen waar de router aan moet voldoen en met product specificaties en Google kom ik niet echt ver.
  • de router moet ac wlan ondersteunen (mimo mag, maar hoeft niet).
  • de router moet een usb aansluiting hebben zodat ik er een usb stick in kan steken.
  • deze usb stick moet benaderbaar zijn vanaf een pc in het LAN zodat ik er mediabestanden op kan plaatsen (bij voorkeur gewoon via Windows explorer)
  • de router moet als DLNA mediaserver kunnen fungeren zodat ik de mediabestanden op de stick kan benaderen via m'n smart tv en tot slot (nu wordt het moeilijk) de mediaserver van de router moet .srt subtitles ondersteunen.
Ik download af en toe een serie en bijbehorende .srt subtitles en wil deze dan vanaf m'n pc op de stick plaatsen en vanaf de stick die in router zit op mijn smart tv bekijken. Mijn Samsung smart tv ondersteund dit (getest met Serviio waar de subtitles ook gewoon werken).
Overigens weet ik dat ik zoiets ook kan bereiken met een NAS, stand alone mediaspeler of PC, maar dat is niet wat ik zoek. Ik wil dit dus via m'n nieuwe router doen.

Budget?
Rond de 80-120 euro.

Welke routers heb ik zelf al gevonden?

(suggesties voor andere modellen of specs uiteraard erg welkom!)
pricewatch: TP-Link Archer C2600-AC2600 Draadloze Dual-Band Gigabit Router
Deze router lijkt mijn voorkeur te hebben. Mediaserver, snelle cpu, redelijk rap, gelikte interface. Veel bang for buck.
pricewatch: Netgear Nighthawk R7000 - AC1900 Smart WiFi Router
Concurrent voor bovenstaande router. Lijkt qua specs wel iets langzamer.
pricewatch: Asus RT-AC66U Zwart
Deze router is al wat ouder maar komt redelijk goed uit de test. De UI en de hoeveelheid configuratiemogelijkheden spreken me aan. De cpu is wel behoorlijk traag (600mhz) vergeleken met de TP-link (1,4ghz).
pricewatch: Netgear R6400
De goedkoopste router uit dit lijstje. Wel iets trager maar ook goedkoper.

Tip, advies erg welkom. Alvast bedankt.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch