Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauraJansen
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-03-2021
Ik begin dit bericht eerst maar met een mededeling: ik heb eigenlijk nog nooit Tweakers gebruikt. Ik weet dus niet zeker of ik dit bericht in het goede forum plaats XD maar ik begin een beetje wanhopig te worden.

Ik heb op 3 maart een Switch gekocht en wilde met de Global Testfire meedoen. Ik kreeg echter wat errors en na wat research kwam ik er achter dat het aan mijn NAT type ligt. Ik heb op zich niet heel veel verstand van dit soort dingen, maar na wat prutsen kreeg ik mijn Switch in de DMZ. Nu wilde ik weer eens Monster Hunter op mijn New 3ds spelen maar ik kreeg weer een error. Ik was er al bang voor en inderdaad weer lag het aan het NAT type. Nu ben ik er ook achter gekomen dat je maar 1 device in de DMZ kan zetten. Ergens las ik dat je met je router iets kon doen om zo meerdere devices in de DMZ te zetten, maar dit lukt mij niet echt. De router is trouwens een TP-link N750 en het modem van Tele 2 is een Technicolor TG789vn v3. Hopelijk kan iemand mij helpen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:17
Topic verplaatst naar Spielerij: Problemen en Vragen

[ Voor 23% gewijzigd door Geronimous op 18-07-2017 19:34 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:43
Als alles goed is ingesteld hoef je geen apparaat in de dmz te zetten. Sterker nog uit veiligheidsoverwegingen wordt het zelfs afgeraden. De consumenten DMZ houd in dat al het internet verkeer wat naar jou modem/router gaat wordt doorgestuurd naar het apparaat wat in de DMZ staat. Als er een fout in het apparaat zit waardoor een hacker iets kan doen erop dan maak je hiermee dus de deur open.

Maar om tot een oplossing te komen kun je eens kijken of upnp aan staat. Deze hoort normaal aan te staan waarmee apparaten zelf alles op de router kunnen open zetten wat ze nodig vinden.

Dit is overigens vaker uit omdat daar ook weer lekken mee open gezet kunnen worden. Maar dit kun je waarschijnlijk zonder grote gevolgen aanzetten.

Hoe dit ingesteld wordt vind je in de handleiding van de router.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:56
@kfaessen Nintendo gebruikt NAT-holepunching voor hun games en geen UPnP, dus heeft het weinig zin daar naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauraJansen
Bedankt! Eerst werkte het niet maar toen ik extended security uit had gezet werkte het. Ik heb het trouwens alleen met monster hunter getest. Ik probeer het ook nog wel met Arms en Splatoon.

[ Voor 37% gewijzigd door LauraJansen op 18-07-2017 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauraJansen
Monster hunter doet het nu af en toe en arms niet(?)
Heeft iemand een oplossing zodat ik gewoon met meerdere gaming devices op internet kan zonder problemen? En dan met name Nintendo handhelds en consoles.

[ Voor 255% gewijzigd door LauraJansen op 18-07-2017 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:12
Je moet de juiste poorten forwarden in je TP LINK router en je Switch/3DS een IP reservering geven zodat hij altijd hetzelfde IP adres krijgt

Welke poorten dat zijn verschilt per spel/apparaat

Voor je Switch:
http://en-americas-suppor...a-nintendo-switch-console

http://en-americas-suppor...to-set-up-port-forwarding

http://en-americas-suppor...t-related-troubleshooting

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauraJansen
Bedankt voor de tip. Ik heb het geprobeerd maar ik krijg het niet echt aan de praat. Mijn Technicolor geeft steeds foutmeldingen, dus ik heb mijn switch maar weer in de DMZ gezet. Ik denk dat ik maar genoegen moet nemen met het verwisselen van apparaten in de DMZ om ook maar iets redelijk te spelen. Op andere sites klagen mensen ook al over de modems van Tele 2 dus ik denk dat het daar aan ligt (of aan mijn eigen skills XD). Als iemand anders nog een oplossing heeft of misschien weet wat ik fout doe dan graag. Anders laat ik het maar bij mijn eigen oplossing. Ik ben eigenlijk al sinds 3 maart bezig met dit gedoe en ben er ook wel een beetje klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
LauraJansen schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:17:
Bedankt voor de tip. Ik heb het geprobeerd maar ik krijg het niet echt aan de praat. Mijn Technicolor geeft steeds foutmeldingen, dus ik heb mijn switch maar weer in de DMZ gezet. Ik denk dat ik maar genoegen moet nemen met het verwisselen van apparaten in de DMZ om ook maar iets redelijk te spelen. Op andere sites klagen mensen ook al over de modems van Tele 2 dus ik denk dat het daar aan ligt (of aan mijn eigen skills XD). Als iemand anders nog een oplossing heeft of misschien weet wat ik fout doe dan graag. Anders laat ik het maar bij mijn eigen oplossing. Ik ben eigenlijk al sinds 3 maart bezig met dit gedoe en ben er ook wel een beetje klaar mee.
Als ik dit topic op Tele2 lees, lijkt het mij beter dat je je tele2 router in DMZ gooit en dat je dan je eigen TP-LINK router erop aansluit.

https://forum.tele2.nl/ra...vn-en-eigen-netwerk-51833

Omdat je nu 2 routers gebruikt (die van tele2 en van TP-Link) heb je dus NAT achter NAT.
En dat wil je juist ook niet.

Vandaar dat het dus beter is om OF je Tele2 modem(router) in DMZ te gooien zoals op het topic op het TELE2 forum.
Of je gooit je TP-LINK router er helemaal tussen uit en sluit alles aan op de TELE2 router.
Dan moet je alleen nog daarop wel de Port Forwarding toepassen.

[ Voor 16% gewijzigd door Wylana op 19-07-2017 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauraJansen
Misschien een domme vraag maar hoe zet ik mijn Tele 2 modem in DMZ? In het topic gaan ze daar ook niet verder op in. Ik kan het verder ook niet in de handleiding of op internet vinden.

[ Voor 22% gewijzigd door LauraJansen op 19-07-2017 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
LauraJansen schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 16:25:
Misschien een domme vraag maar hoe zet ik mijn Tele 2 modem in DMZ? In het topic gaan ze daar ook niet verder op in. Ik kan het verder ook niet in de handleiding of op internet vinden.
Op de URL:
De Technicolor kan niet in Bridge gezet worden, dat is iets anders dan in de DMZ mode. Vink in de Technicolor de DMZ aan en het modem werkt dan alleen als modem en de aangesloten router bepaald wat en hoe er van of naar het grote net gaat.
De exacte config ken ik ook niet, maar ergens in je modem zou de optie moeten staan om DMZ aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauraJansen
Het is gelukt! Iedereen bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
LauraJansen schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 18:18:
Het is gelukt! Iedereen bedankt voor de reacties.
Goed te lezen.

Vergeet niet aan te geven wat het beste antwoord is ;)

Pagina: 1