Video van nieuwe Dell computer werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik heb anderhalve week geleden bij Dell een computer (T330) gekocht, maar deze werkt niet lekker. Mijn doel was om deze als workstation en thuislab-servertje te gebruiken. Hij is enkele dagen geleden binnen gekomen, maar hij werkt niet goed en is incompleet:
  • Krijg geen video op monitor, meerdere andere onderdelen geprobeerd.
  • Betaalde hot-swap upgrade genomen, maar moet nu nog €208,25 aan caddies (7) kopen.
De technische helpdesk van Dell blijft aandringen op het kopen van extra onderdelen. Ik heb inmiddels al een VGA-kabel, VGA-HDMI converter en videokaart met DisplayPort gekocht, maar deze werken ook niet. De helpdesk raadt nu aan een VGA-monitor te kopen of een iDRAC Enterprise licentie, omdat hij wel op lijkt te starten en de on-board VGA-kaart dus goed zou moeten werken.

Ze bieden een upgrade aan naar een chassis met 8 hot-swap disks, wat me erg aansprak en me over de sloot trok, omdat ik XPenology of FreeNAS wilde draaien. De hotswap-upgrade komt blijkbaar alleen met "nep" hot swap bays en ik moet nog blijkbaar €208.25 extra voor 7 lege disk caddies betalen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gzH7Vf2l.png

Ik wil ook het liefst niet meer investeren in deze computer, omdat het allemaal wel erg duur wordt zo. ik zou hem het liefst terug sturen, maar Dell heeft in 2010 een zakelijk account voor mij aangemaakt na een telefonische bestelling.

Ik had namelijk 7 jaar geleden nog een onderneming en telefonisch eens een server bij Dell besteld. Bij deze bestelling kreeg ik ineens een factuur op naam van deze 7-jaar geleden gestaakte onderneming. Ik kan hem nu ook niet terugsturen, want Dell heeft per e-mail inmiddels 3x gemeld dat hierom het consumentenrecht niet van toepassing is. Het bestelproces is echter maar 3 pagina's en daarin is nooit deze bedrijfsnaam noch dat adres genoemd. Onder mijn account op dell.com heb je pagina's factuurgegevens, contactgegevens, adresgegevens.

Tips m.b.t. het werkend krijgen van de on-board videokaart met HDMI-adapter of de on-board videokaart met DisplayPort en DVI zouden ook welkom zijn, want ik word hier een beetje moedeloos van. Ik heb een LG 27UD58-b als monitor met DisplayPort en HDMI. Verder nog enkele televisies met alleen HDMI. De on-board videokaart ondersteunt alleen VGA en de videokaart die ik heb ingebouwd ondersteunt DisplayPort en DVI. Ik heb ook een VGA-kabel met VGA<>HDMI-adapter, maar geen native VGA-monitor.

[ Voor 18% gewijzigd door chronoz op 18-07-2017 19:01 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 21:55
Heb je je post zelf ook doorgelezen nadat je 'm gepost had? Er is geen touw aan vast te knopen namelijk. Daarnaast vertel je niet eens wat er niet werkt. Wat moeten wij ermee dan? Ga eerst maar normaal uitleggen wat er precies niet werkt en of je foutmeldingen of iets dergelijks krijgt.

Daarnaast had er best een belletje mogen gaan rinkelen als er iets hardwarematigs niet werkt maar ze willen je een licentie aansmeren. Wat heb je tegen die support desk verteld? Als dat bovenstaande is snap ik ze ook nog wel. Aan jou valt geld te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Ik heb de technische support verteld wat ik allemaal geprobeerd heb, maar deze zijn ook weinig behulpzaam, aangezien ze steeds maar nieuwe hardware adviseren.

Er komt geen video op de monitor, deze geeft no-signal aan. Ik heb het geprobeerd op:
• Monitor met HDMI<>VGA adapter
• Monitor met DisplayPort en een videokaart
• TV met HDMI <> VGA adapter.

Er rinkelen van allerlei belletjes ja, maar ik heb ook geen idee hoe ik dit zou moeten oplossen nu... de klantenservice heb ik al meerdere keren uitgelegd dat ik deze bedrijfsgegevens nooit ingevuld heb of te zien te kreeg tijdens het bestelproces en dat ik dacht dat het een prive-bestelling was.

[ Voor 11% gewijzigd door chronoz op 18-07-2017 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Begin eens te vertellen wat er allemaal in je PC zit. Welke chipset zit er op je mobo? Welke CPU zit er in? Waar sluit je je monitor op aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
486-12447 PET3301a 1 SR
329-BDLE PowerEdge T130/T330 Motherboard MLK 1 SR
338-BLPJ Intel Xeon E3-1240 v6 3.7GHz, 8M cache, 4C/8T, turbo (72W) 1 SR
321-BBPF Casters, Dell PowerEdge T330/T430 1 SR
321-BBVL Chassis with up to 8, 3.5" Hot Plug Hard Drives 1 SR
325-BBLH Security Bezel 1 SR
340-AUMB PowerEdgeT330 Shipping EMEA1 (English/French/German/Spanish/Russian/Hebrew) 1 SR
370-AAIP Performance Optimized 1 SR
370-ADPT 16GB UDIMM, 2400MT/s, Dual Rank, x8 Data Width 1 SR
370-ADRB 2400MT/s UDIMMs 1 SR
385-BBIK iDRAC8, Express 1 SR
400-AEEZ 1TB 7.2K RPM SATA 6Gbps 3.5in Hot-plug Hard Drive 1 SR
405-AAGI PERC H330 Integrated RAID Controller 1 SR
406-BBKB Power Interface Board, T330 1 SR
384-BBBL Performance BIOS Settings 1 SR
412-AAHC Standard Heatsink for PE T330 1 SR
429-AAHW DVD+/-RW SATA Internal 1 SR
450-AAXU European Power Cord 220V 1 SR
450-ADWP Single, Hot-plug Power Supply (1+0), 495W 1 SR
461-AAED PE Server FIPS TPM 1.2v2 CC 1 SR
542-BBCQ On-Board LOM 1GBE Dual Port (BCM5720 GbE LOM) 1 SR
605-BBFN No Media Required 1 SR
611-BBBF No Operating System 1 SR
631-AACK No Systems Documentation, No OpenManage DVD Kit 1 SR
780-BBUM No RAID, H330/H730 for SAS/SATA 1 SR
709-13704 Base Warranty 1 SR
Video specifications
Video Specification
Video type Integrated Matrox G200
Video memory 16 MB shared
Andere gebruikte onderdelen:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Al eens gedaan wat Dell zegt, en er een simpele VGA monitor op aangesloten? 99% kans dat dat gewoon werkt, en je dan in je BIOS/UEFI aan kan geven dat je liever je dedicated graphics gebruikt.
En wat betreft de ontbrekende caddies: Dit is altijd zo geweest bij merkservers, 10 seconden googlen had je dit kunnen vertellen.

Edit: Hier een paar goedkope schermen bij jou in de buurt: categorie: Monitoren

[ Voor 25% gewijzigd door TommyboyNL op 18-07-2017 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:37

BCC

^^ en vga is niet te verlopen naar HDMI. Je kan wel een converter kopen op bijvoorbeeld Alibaba voor een paar tientjes.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
BCC schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 21:03:
^^ en vga is niet te verlopen naar HDMI. Je kan wel een converter kopen op bijvoorbeeld Alibaba voor een paar tientjes.
De adapter die de TS linkt (en heeft gekocht) lijkt wel actief te zijn, maar werkt de verkeerde kant op; die is om een VGA monitor aan te sluiten op een HDMI bron. Lezen en onderzoek doen lijkt niet de sterkste kans van TS te zijn :P
...
Je apparaat heeft een HDMI ingang, maar je monitor alleen een VGA ingang? Dit kleine apparaatje lost je probleem snel op.
...
Output: 1 x VGA DB15 female, VESA up to WUXGA, 1920 x 1080 at 60 Hz
Input: 1 x HDMI 19 pin male, v.1.4
...

[ Voor 9% gewijzigd door TommyboyNL op 18-07-2017 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Je hebt helemaal gelijk, maar wat hatelijk zeg. :r
Pagina: 1