Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Fenerf
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16-11 05:48
Goedenavond tweakers,

Ik ga binnenkort mijn eigen pc maken. Windows 10 ga ik er zelf op zetten met een oem maar als ik dan windows 10 erop zet, kan ik dan gewoon verbinding maken met mijn wifi? Internetkabel gaat het niet worden vanaf mijn kamer tot aan de modem.

Alvast bedankt!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Fenerf schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 18:45:
Goedenavond tweakers,

Ik ga binnenkort mijn eigen pc maken. Windows 10 ga ik er zelf op zetten met een oem maar als ik dan windows 10 erop zet, kan ik dan gewoon verbinding maken met mijn wifi? Internetkabel gaat het niet worden vanaf mijn kamer tot aan de modem.

Alvast bedankt!
Waarom zou je geen verbinding met jouw WIFI netwerk kunnen maken? Zolang er drivers zijn voor je WIFI kaart en de sterkte van het signaal goed genoeg is zou er geen enkel probleem zijn.

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
xh3adshotx schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 18:49:
[...]

Waarom zou je geen verbinding met jouw WIFI netwerk kunnen maken? Zolang er drivers zijn voor je WIFI kaart en de sterkte van het signaal goed genoeg is zou er geen enkel probleem zijn.
Bijvoorbeeld als 'ie een moederbord kiest dat geen wifi-ondersteuning biedt, of als 'ie niet wil investeren in een pci-e wifi-kaartje. Of als 'ie geen usb(2|3) wil gebruiken.

@Fenerf geef eens de specs van de pc die je op het oog hebt. Dit is wel erg weinig info.

• xh3adshotx
DAzN schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 18:50:
[...]

Bijvoorbeeld als 'ie een moederbord kiest dat geen wifi-ondersteuning biedt, of als 'ie niet wil investeren in een pci-e wifi-kaartje. Of als 'ie geen usb(2|3) wil gebruiken.

@Fenerf geef eens de specs van de pc die je op het oog hebt. Dit is wel erg weinig info.
Fenerf schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 18:45:
Goedenavond tweakers,

Alvast bedankt!
Windows 10 houd hem op geen enkele manier tegen. Volgens mij is dat zijn vraag, maar het helpt inderdaad als hij het even verduidelijkt.

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
xh3adshotx schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 18:52:
Windows 10 houd hem op geen enkele manier tegen. Volgens mij is dat zijn vraag, maar het helpt inderdaad als hij het even verduidelijkt.
Je hebt gelijk. Ben benieuwd of dat zijn vraag had beantwoordt. :)

Nu maar even afwachten.

• Fenerf
Aha dus met als ik windows 10 installeer kan ik gewoon verbinden met wifi? Ja dan is mijn vraag beantwoordt :P

• Fenerf
DAzN schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 18:50:
[...]

De moederbord die ik ga gebruiken: msi b350 tomahawk

• xh3adshotx
Fenerf schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 18:56:
Aha dus met als ik windows 10 installeer kan ik gewoon verbinden met wifi? Ja dan is mijn vraag beantwoordt :P
Zoals @DAzN opmerkte moet je natuurlijk wél een WI-FI transceiver erin hebben.... Het moederbord dat je noemt heeft er géén. Om dan te kunnen verbinden met een WI-FI netwerk heb je een USB 2/3 WI-FI stick nodig of een PCI-e kaart.

• Fenerf
xh3adshotx schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 19:00:
[...]

Zoals @DAzN opmerkte moet je natuurlijk wél een WI-FI transceiver erin hebben.... Het moederbord dat je noemt heeft er géén. Om dan te kunnen verbinden met een WI-FI netwerk heb je een USB 2/3 WI-FI stick nodig of een PCI-e kaart.
Ah oke ik snap het. Maar wat raden jullie aan zo een kaartje in of een usb stick?

• xh3adshotx
Fenerf schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 19:13:
[...]

Ah oke ik snap het. Maar wat raden jullie aan zo een kaartje in of een usb stick?
Mijn voorkeur voor een desktop is eigenlijk altijd:
  1. kabel
  2. kabel
  3. kabel
  4. power-line
  5. wi-fi
Als ik dan een WI-FI adapter zou moeten gebruiken zou ik voor een PCI-e versie met externe antenne gaan. Iets als dit of dit, ik heb er zelf geen ervaring mee dus misschien kan iemand anders er iets zinnigs over zeggen of zijn er reviews op internet te vinden. :)

• Fenerf
xh3adshotx schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 19:20:
[...]

Mijn voorkeur voor een desktop is eigenlijk altijd:
  1. kabel
  2. kabel
  3. kabel
  4. power-line
  5. wi-fi
Als ik dan een WI-FI adapter zou moeten gebruiken zou ik voor een PCI-e versie met externe antenne gaan. Iets als dit of dit, ik heb er zelf geen ervaring mee dus misschien kan iemand anders er iets zinnigs over zeggen of zijn er reviews op internet te vinden. :)
Hm ja dan wacht ik wel op iemand die wat meer ervaring heeft. En ja ik heb ook wel liever internetkabel maarja dat is een beetje onlogisch modem is in de woonkamer helemaal in een hoekje en dat moet langs muren naar mijn kamer, ong 30 meter is wel nodig dan xD

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Fenerf schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 19:23:
[...]

Hm ja dan wacht ik wel op iemand die wat meer ervaring heeft.
Wat is er mis met zelf inzet tonen? Volgens mij heb/had je al een aantal topics die bij gebrek aan "nut" gesloten waren?
En ja ik heb ook wel liever internetkabel maarja dat is een beetje onlogisch modem is in de woonkamer helemaal in een hoekje en dat moet langs muren naar mijn kamer, ong 30 meter is wel nodig dan xD
En dus? Cat5e kan je ongestraft over grofweg 100m leggen. Daar kan, met enige extra apparatuur tegenwoordig 5Gbit overheen; meer dan genoeg voor elke internetprovider in NL. Klaar toch?

Zoals je in bakken met andere topics kan lezen; WiFi is zo onrendabel als het materiaal in het huis. Maar dat is waarschijnlijk ook al medegedeeld bij de MediaMarkt of de computerboer om de hoek?

Je vertelt niet eens wat voor WiFi-snelheid nodig is op dit moment en op welke 802.11-standaard; hoe verwacht je dan dat wij (ondanks wisselende ervaring/kennis) een antwoord kunnen geven?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
TS: vat het niet verkeerd op, maar je zal met beperkte kennis op dit gebied veel meer plezier hebben met een kabel: geen storing, geen settings, werkt met dat moederbord out of the box en is ook nog eens goedkoop zodat je geld overhoudt om aan je pc uit te geven :)
Cat5e kan inderdaad volgens de standaard al 100 meter, met hubs/switches ertussen zou je zelfs de kabel door de hele straat kunnen laten lopen dus afstand is geen factor.
Zeker voor een vaste pc die dus niet elke dag van plek verwisselt is een kabel de makkelijkste en beste optie.

Fixing things to the breaking point...

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:44

FreakNL

Well do ya punk?

Kabel is het beste.

Maar; hoe is het WiFi signaal op de plek waar je pc komt op verschillende andere devices? Probeer FF wat smartphones, tablets, laptops...

• Fenerf
Mwah mijn ps4 werkt goed met online dus dat is geen probleem

• Fenerf
MAX3400 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 19:30:
[...]

Wat is er mis met zelf inzet tonen? Volgens mij heb/had je al een aantal topics die bij gebrek aan "nut" gesloten waren?

[...]

En dus? Cat5e kan je ongestraft over grofweg 100m leggen. Daar kan, met enige extra apparatuur tegenwoordig 5Gbit overheen; meer dan genoeg voor elke internetprovider in NL. Klaar toch?

Zoals je in bakken met andere topics kan lezen; WiFi is zo onrendabel als het materiaal in het huis. Maar dat is waarschijnlijk ook al medegedeeld bij de MediaMarkt of de computerboer om de hoek?

Je vertelt niet eens wat voor WiFi-snelheid nodig is op dit moment en op welke 802.11-standaard; hoe verwacht je dan dat wij (ondanks wisselende ervaring/kennis) een antwoord kunnen geven?
Dit is mijn aller eerste topic...

• xh3adshotx
Fenerf schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 19:23:
[...]

Hm ja dan wacht ik wel op iemand die wat meer ervaring heeft. En ja ik heb ook wel liever internetkabel maarja dat is een beetje onlogisch modem is in de woonkamer helemaal in een hoekje en dat moet langs muren naar mijn kamer, ong 30 meter is wel nodig dan xD
En er zijn geen leidingen die daarvoor gebruikt kunnen worden? Tevens kun je natuurlijk zelf ook een paar reviews opzoeken...

• Fenerf
Ja dat kan wel maar mijn ma wil het niet hebben dus drm moet ik voor wifi gaan en de rest handel ik zelf wel.
Pagina: 1