Passende vervanging voor luide PSU fan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik heb momenteel een PSU met een vrij luide fan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9prhYJah.jpg
Ik heb een vervangende fan gekocht, maar helaas past deze 2-pin connector niet helemaal.

Kan iemand mij helpen met het vinden van een fan/ventilator die wel zou moeten passen?

De huidige fan is 35 x 30 mm, maar 40 mm zou ook net passen. Ik ben alleen niet erg bekend met aansluitingen van fans.

[ Voor 9% gewijzigd door chronoz op 18-07-2017 16:30 ]

Alle reacties

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-02 20:21
Je kan toch gewoon de connector van je oude fan over zetten? Wanneer het voltage hetzelfde is zou dit gewoon moeten werken.

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Dankje, goed idee inderdaad. Ik zal het morgen even proberen, de connector is wel erg klein, dus wordt wat priegelen om hem eruit te krijgen.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-02 16:26
Op wat voor spanning werkt de fan die je wilt vervangen? En door welke Noctua wil je die precies vervangen? Ik kan van de Noctua NF-A4x10 een 5V en een FLX variant vinden, maar aan je doos te zien is het niet de FLX. Het is niet zo slim de 5V variant op een 12V uitgang te hangen (als de originele fan op 12V werkt). In dat geval zou ik een andere fan zoeken.

Als je de draden niet uit de connectors krijgt, kun je de kabels ook over knippen en het stukje kabel met connector van de oude fan aan de Noctua solderen, rood aan rood en zwart aan zwart.

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-12-2025
chronoz schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:12:
Dankje, goed idee inderdaad. Ik zal het morgen even proberen, de connector is wel erg klein, dus wordt wat priegelen om hem eruit te krijgen.
Uiterste geval kan je altijd draadjes doorknippen, aan elkaar solderen/in elkaar draaien en dan met krimpkousje afdichten en isoleren. Zou ook moeten werken :)