Telefoonhoesje bewerken met Dremel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Niet geheel een 'casemod', maar ook een beetje wel ;)

Ik heb een telefoonhoesje voor mijn samsung galaxy s7 telefoon (valenta booklet classic). Hierbij zet je de telefoon in een plastic framepje. Hierin zitten uitsparingen voor de de volume- en aan/uit-knop, alleen komen die knoppen daardoor best wel diep in dat frame te zitten (en dus minder goed indrukbaar). Voor de beeldvorming:

Afbeeldingslocatie: https://image.gsmpunt.nl/product/hoesjes/360x432/samsung-galaxy-a3-2017-transparant-hoesje_7.jpg

Die uitsparingen zou ik er dus uit willen zagen en opschuren, zodat er geen scherpe randjes overblijven. Ik heb al ondervonden dat dit met een stanleymes en schuurpapier niet tot een mooi resultaat leidt. Ik was daarom benieuwd of een Dremel hiervoor geschikt is. Bijv. deze: https://www.gamma.nl/asso...-15-accessoires/p/B447519 ? En of daar de juiste accessoires bij zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wat voor plastic is het? Wellicht dat je het kan "polijsten" door het hoesje in een aceton atmosfeer te hangen, dit werkt erg goed met zaken die met ABS zijn geprint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
TommyboyNL schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 14:51:
Wat voor plastic is het? Wellicht dat je het kan "polijsten" door het hoesje in een aceton atmosfeer te hangen, dit werkt erg goed met zaken die met ABS zijn geprint.
Dat klinkt me wat ingewikkeld eerlijk gezegd... en wat voor plastic het is weet ik niet. Het is gewoon doorzichtig hard plastic. Beetje vergelijkbaar met plexiglas misschien. Een dremel was ik altijd al eens van plan te kopen, dus dit leek me een goede gelegenheid, mits ik daarmee een stukje uit die plastic kan zagen en het daarna netjes kan polijsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 14:03

ThunderNet

Flits!

Palomar schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:35:
[...]

Dat klinkt me wat ingewikkeld eerlijk gezegd... en wat voor plastic het is weet ik niet. Het is gewoon doorzichtig hard plastic. Beetje vergelijkbaar met plexiglas misschien. Een dremel was ik altijd al eens van plan te kopen, dus dit leek me een goede gelegenheid, mits ik daarmee een stukje uit die plastic kan zagen en het daarna netjes kan polijsten.
ook met een dremel is het goed te weten wat voor materiaal je precies hebt en niet in de categorie "vergelijkbaar met plexiglas misschien". Zodat je weet wat voor smelttemperatuur het heeft waar je rekening meer moet houden met je gereedsschapskeuze en toerental.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Staat er niet een recycle logo met een getalletje erin ergens in het hoesje? Of een afkorting als ABS/PMMA/whatever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
TommyboyNL schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:47:
Staat er niet een recycle logo met een getalletje erin ergens in het hoesje? Of een afkorting als ABS/PMMA/whatever?
nope, maar ik heb de verpakking nog, zal daar als ik thuis ben eens naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-10 11:11
Ik heb wel ervaring met een Dremel icm plexiglas, dat ging prachtig, zolang ik de snelheid laag hield. Mooi zo'n slijp- of polijstding gebruiken, kan je heel nauwkeurig dingen aanpassen. Als je toerental te hoog zet, heb je alleen kans dat het gaat smelten, dat wil je voorkomen - dus ook regelmatig even laten afkoelen, weer.

Zorg wel dat je het hoesje op een of andere manier vastzet, doe het niet uit de losse pols. Je verkijkt je snel op hoeveel kracht zo'n dingetje uitoefent, waardoor je snel uitschiet. Misschien ook wel fijn om eerst op wat ander wegwerpplastic te oefenen, eventjes, dat je er wat gevoel voor krijgt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• URSUS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11-06 10:54

URSUS

Onder-tiet-el HAHA

Wat is er mis met een mini vijlensetje en ouderwets handwerk?
Lijkt mij bij zon precisieklusje een stuk handiger - en goedkoper!
Pagina: 1