Upgrade oude game PC

Pagina: 1
Acties:

• Whiteflashh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-12-2025
Goedemiddag mensen. Tijdens het spelen van playerunknow's battlegrounds ben ik erachter gekomen dat mijn cpu veel te heet word tijdens het spelen (+80 graden). dit lijkt mij een mooie tijd om up te graden als dit mogelijk is. Zoals gezegd wordt mijn CPU veel te heet en de andere componenten niet (gecheckt met speccy). Ik ben verder ook een leek op dit gebied dus alle hulp is welkom. Het spel ging laggen na een paar uur en bij het opnieuw opstarten kreeg ik een over temperature melding.

Ik zoek een?
Ik zoek eigenlijk gewoon naar wat ik moet upgraden zodat ik pubg fatsoenlijk kan spelen op redelijke (high) settings op 1080p

Wat is je budget?
Budget het liefst tussen de 300/500

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke merkvoorkeuren. Best bang for buck

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Huidige setup:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 960 Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asus Rampage III Extreme€ 0,-€ 0,-
1EVGA GeForce GTX 960 2GB SuperSC ACX 2.0+€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master HAF 922€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master GM G450M€ 52,50€ 52,50
1Samsung 840 EVO 120GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 52,50

12GB RAM (merk weet ik zo niet)
1 TB HDD (merk weet ik zo niet)

Ik heb het gevoel dat mijn CPU en videokaart wellicht te oud zijn voor deze game en daarbij waarschijnlijk mijn moederbord ook. Het systeem is ongeveer 6 jaar oud waarbij ik de voeding en de videokaart 2 jaar geleden toegevoegd heb.

• Rettsu
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-01 15:23
Als ik zo kijk naar de recommended specs http://www.game-debate.co...Unknowns%20Battlegrounds] dan lijkt het erop dat je voor high settings wel iets meer moet gaan uitgeven voor het systeem.

Ik zou uiteindelijk niet kijken voor een upgrade, maar gewoon een ander systeem en de HDD / SSD overzetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Rettsu op 18-07-2017 15:01 ]

You can be a king, or a streetsweeper.. but everybody is dancing with The Grim Reaper - Robert Alton Harris

• Whiteflashh
Rettsu schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:00:
Als ik zo kijk naar de recommended specs http://www.game-debate.co...Unknowns%20Battlegrounds] dan lijkt het erop dat je voor high settings wel iets meer moet gaan uitgeven voor het systeem.

Ik zou uiteindelijk niet kijken voor een upgrade, maar gewoon een ander systeem en de HDD / SSD overzetten.
Hier was ik inderdaad ook al bang voor. Thanks voor de response. Zal dan waarschijnlijk toch een nieuw systeem worden tijdens de black friday deals.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

@rdlfcuboy ik speel zelf pubg met een i7-860 die overclocked is naar 3.4GHz - deze gecombineerd met een GTX1060 3GB haal ik 60-70FPS gemiddeld met low settings. Je GPU loopt verder achter dan je CPU, dat weet ik zeker. Zie ook http://gpu.userbenchmark....a-GTX-1060-3GB/3165vs3646 dat scheelt zo ~60%. Ook is 12GB RAM nog voldoende en zou ik geen geheel nieuwe pc kopen voor een vooralsnog slecht geoptimaliseerde game - alleen een GPU die je mee kan nemen. Helaas zijn GPU's nu wel duur, maar dat kan niemand veranderen. Voor jouw budget zou ik kopen:

1. Een fatsoenlijk aftermarket koeler, je hebt een super goed moederbord en stevige CPU die kan gemakkelijk nog 100'en MHz omhoog met bijv. pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO
2. Vervolgens koop je een GTX1060 of RX480/580 voor maximaal 350 euro (de rest is crypto-afzetterij, zelfs dit is al hoog)
3. Volg een PUBG optimalisatie guide (en tweak ook zeker je GPU control panel zelf in Windows!) en game lekker op 60fps+ average

En dat is dan alleen PUBG hè, nogmaals - zeer brak geoptimaliseerd en zeer weinig performance opties op dit moment. Met die rig haal je ook gewoon 144fps in Overwatch of 100fps in The Witcher 3 met wat tweaking. Ik kan het weten, want ik heb die combo :) .

De meeste mensen deugen!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 06-02 15:42
Ik ben het er niet helemaal mee eens. Kast, voeding, ssd en graka kunnen nog wel mee. Misschien niet voor de allerhoogste settings, maar zo brak is een 960 nou ook weer niet.

De GM G450M is niet de beste voeding, maar ook niet de slechtste. Ik vertrouw dat ding nog prima na 2 jaar.

Ik zou kijken naar een upgrade van cpu en mobo. 12G ram is prima. Let wel dat dit DDR3 is.
Je kan zoeken naar een tweedehands intel 4xxx cpu met een bijbehorend b85/z97 moederbord.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

• Whiteflashh
Hmm tegenstrijdige laatste twee berichten, zou een vervanging van het mobo + cpu + gpu beter zijn?

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

@rdlfcuboy als je de CPU stock laat draaien zijn er vergelijkbare winsten te halen met een CPU als GPU upgrade. Maar een CPU laat zichzelf gemakkelijker procentueel "gratis" verder duwen dan een GPU - zeker die 960. Die zou met een fatsoenlijke koeler en voeding met weinig moeite 3.6-3.8GHz moeten halen, zeker op een moederbord met dergelijke spanningsaanlevering. Het is waar je comfortabel mee bent en wat je eraan wilt besteden. Een nieuw gekochte GPU kan je altijd nog overhevelen naar een nieuwe CPU en Mobo achter toch?

De meeste mensen deugen!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-02 17:27
Ik zou zeggen vervang de koelpasta van je cpu, kijk of je hem nog wat verder kan overclocken en laat het upgraden nog even wachten. Zoals gezegd is pubg behoorlijk slecht geoptimaliseerd en heb je erg veel vermogen nodig om er high settings uit te pompen. Daarnaast zijn videokaarten op het moment nog belachelijk duur dus kun je je budget niet zo efficiënt besteden.

B650e | R5 7600 | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• Whiteflashh
Ik ga zoals Cassius zegt mijn videokaart vervangen voor performance winst. Daarnaast ga ik koelpasta regelen voor mijn CPU en ga ik een aftermarket cooler regelen voor mijn CPU. Ik hoop dat mijn CPU dan dusdanig koel blijft dat ik hem nog wat kan overclocken. Bedankt voor de hulp allemaal.
Pagina: 1