Apparaatbeheer uitschakelen ios?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesjagerman
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 24-05-2021
Bij mijn oude bedrijf kon ik een iPad aanschaffen (met korting) voor het werk. Dat had ik toen gedaan. Helaas heeft de IT afdeling er toen daar een apparaatprofile in gezet.
Inmiddels werk ik er niet meer, en mocht ik de iPad houden. Ze hebben hun profiel niet weggehaald uit het apparaatbeheer van mijn iPad.
Het is een gedoe om daar langs te gaan, ik ben namelijk verhuisd en woon nu zo'n ruim 250km van hun vandaan.
Is er een mogelijkheid om met behulp van mn pc, misschien software, het te verwijderen? Het stoort me namelijk erg en als ik de rechten bekijk wat ze kunnen doen met mijn apps en privacy wordt ik ook niet blij

software en hardware die ik gebruik
Apple iPad Air 2, ios 10

Alvast bedankt

Beste antwoord (via meesjagerman op 20-07-2017 22:13)

• rb0wag
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-11-2023
Idd gewoon even bellen of mailen naar de ict afdeling van het bedrijf.
Even serinummer van de iPad doorgeven en ze kunnen hem gewoon uit hun systeem halen.
Pasgeleden zelf zoiets voorgehad maar dan met telefoon van mijn zoon, was in een paar uurtjes geregeld.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik zou ze even bellen, het zou me niks verbazen als ze dit remote kunnen verwijderen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rb0wag
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-11-2023
Idd gewoon even bellen of mailen naar de ict afdeling van het bedrijf.
Even serinummer van de iPad doorgeven en ze kunnen hem gewoon uit hun systeem halen.
Pasgeleden zelf zoiets voorgehad maar dan met telefoon van mijn zoon, was in een paar uurtjes geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 951049

Als het goed is kan je in de instellingen het profiel gewoon verwijderen (indien ze daar geen restrictie's aan toe hebben gekend). Je gaat naar algemeen -> Profielen. je kan daar simpel op een profiel klikken en dan kiezen verwijder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-07 12:19
Anoniem: 951049 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:20:
Als het goed is kan je in de instellingen het profiel gewoon verwijderen (indien ze daar geen restrictie's aan toe hebben gekend). Je gaat naar algemeen -> Profielen. je kan daar simpel op een profiel klikken en dan kiezen verwijder
Hele idee van apparaatbeheer is toch dat gebruiker dit niet (per ongeluk) kan verwijderen.
Remote kan dit simpel verwijderd worden. Waarschijnlijk is het profiel ook weg na terugzetten naar fabrieksinstellingen.

Anoniem: 951049

miles schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 16:41:
[...]

Hele idee van apparaatbeheer is toch dat gebruiker dit niet (per ongeluk) kan verwijderen.
Remote kan dit simpel verwijderd worden. Waarschijnlijk is het profiel ook weg na terugzetten naar fabrieksinstellingen.
Ligt er uiteraard aan welke policy's er zijn opgelegt op het profiel, toch is het vaak nog mogelijk.
Pagina: 1