Samsung TV Power Supply Board (kapot?) (vervangen?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peertje1010
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 31-08 10:05
Hallo!

Gisteren na het aanzetten van mijn Samsung TV sloeg de TV gelijk weer af gevolgd door een klein "knalletje". Er van uit gaande dat dit foute boel was heb ik mijn TV opengeschoevd om er achter te komen wat er precies is fout gegaan. Na inspectie van de bovenkant van mijn "power supply board" (zie foto's) kon ik niks vinden. Na het omdraaien van het board stuitte ik echter wel op een (doorgebrand/geëxplodeerd onderdeel??). Zie de foto's en het rode cirkeltje hiervoor. Nu is mijn vraag aan jullie is er iets wat ik nog kan doen om de schade te herstellen? Ik vind het namelijk nogal zonde om een verder nog super goede tv in zijn geheel weg te gooien. Ik heb het internet al afgezocht op vervangende Power supply boards al vind ik er geen een die precies hetzelfde is als deze. Is het misschien ook mogelijk om een ander power supply board te nemen uit een andere tv? Het gaat om een Samsung CY-HF400BGSV1H TV. Het modelnummer van het board is volgensmij: CN07BN4400645ASE38DBN1891

Edit: ik zie dat bij de imgur reacties iemand zegt dat het solderen van nieuwe capacitors (condensatoren dus?) Het probleem zou moeten verhelpen. Iemand enig idee of dit klopt en hoe dit dan precies in zijn werk gaat. (ik kan iniedergeval wel wat simpels solderen)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen! :-)

Alvast bedankt

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/gallery/4DZuP

[ Voor 14% gewijzigd door peertje1010 op 18-07-2017 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-09 13:53

Genius-General

Expect the Unexpected

Het lijkt er inderdaad op dat er een condensator de geest heeft gegeven. Jou voedingsprint is trouwens een ''l42s1_dsm''. Heb even de schematics bekeken, https://www.electronica-p...4-00473a-ue40d5003-29726/
Je condensator lijkt een 56KF variant te zijn. Alleen kom ik hier niet uit want in mijn weten zal dit dan echt een 56 pF moeten zijn. Misschien dat een andere tweaker dit weet?
Als je deze vervangt zou ik ook gelijk het mosfet meenemen. Dat is een ''IPD50R380CE''

[ Voor 4% gewijzigd door Genius-General op 18-07-2017 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Dat is geen elco, maar een mosfet.
Bolle elco's kun je makkelijk aanwijzen als de boosdoener, maar de oorzaak van een opgeblazen mosfet kan elders liggen. Als een mosfet vervangen werkt dan is dat eerder geluk dan wijsheid. Ik had deze voeding niet gerepareerd maar vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peertje1010
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 31-08 10:05
Genius-General schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 14:58:
Het lijkt er inderdaad op dat er een condensator de geest heeft gegeven. Jou voedingsprint is trouwens een ''l42s1_dsm''. Heb even de schematics bekeken, https://www.electronica-p...4-00473a-ue40d5003-29726/
Je condensator lijkt een 56KF variant te zijn. Alleen kom ik hier niet uit want in mijn weten zal dit dan echt een 56 pF moeten zijn. Misschien dat een andere tweaker dit weet?
Als je deze vervangt zou ik ook gelijk het mosfet meenemen. Dat is een ''IPD50R380CE''
Bedankt voor je reactie!
Zo'n Mosfet vervangen lijkt me niet zo heel erg makkelijk, ik denk dat ik zoals Flake ook al aanraad, een geheel nieuw board ga kopen.

Bedankt voor alle reacties :)