Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC start niet, geen enkel teken van leven.

Pagina: 1
Acties:

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Ik heb een aantal maanden geleden een PC voor mijn vader gebouwd. Werkte perfect voor een aantal weken, daarna zette mijn vader hem uit ergens 's avonds, wilde hem 's ochtends weer aanzetten, PC deed niks. Geen enkel lichtje ging aan, geen teken van leven. Heb even wat getest en PSU bleek kapot te zijn. Die heb ik toen teruggestuurd. Nou heb ik vorige week een gloednieuwe PSU teruggekregen van de RMA. Die heb ik gisteren geïnstalleerd. PC werkte perfect gisteravond, alles even getest, temps waren rond de 30-35 graden idle.

Ik wilde de PC vandaag weer even aanzetten, maar geen enkel teken van leven alweer. Ik ben inmiddels echt ontzettend moe van dit gezeik en weet ook 100% zeker dat ik voorlopig voor niemand meer een PC ga bouwen. Ik heb al zo ontzettend veel tijd aan deze PC besteed en dacht er nu eindelijk vanaf te zijn, maar nee. Het rotding kostte ook nog700 euro en ik heb mijn vader overtuigd dat pre-made beter was dan een pre-build kopen. Hij geeft mij niet de schuld maar is niet heel blij met mijn aanbeveling.

Ik heb de PC al opengemaakt en getest of alles vastzat, elke kabel zit prima vast. Sowieso heb ik het ding letterlijk gistermiddag gebouwd en toen deed hij het perfect en de PC is geen centimeter bewogen, wat kan er dan nog fout zijn gegaan bij het bouwen? Ik heb hem ook al getest bij een ander stopcontact, voeding staat aan, stekker zit goed in de voeding.

Ik vraag me op dit moment af of deze PC niet gewoon vervloekt is en ik hem moet verbranden 7(8)7 :')

Heeft er iemand enig idee wat er aan de hand is of moet ik maar weer elk onderdeel loshalen en gaan troubleshooten. Wat is de kans dat je twee gloednieuwe, hoge kwaliteits voedingen krijgt die het beide even doen en daarna niet meer? Kan het zijn dat er iets is in de PC dat de voeding kapot maakt? Of kan er kortsluiting gemaakt worden door de kabels?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7600 Boxed€ 225,-€ 225,-
1MSI B250I GAMING PRO AC€ 104,76€ 104,76
1Fractal Design Define Nano S Zwart Window€ 66,25€ 66,25
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16€ 134,50€ 134,50
1Seasonic G-series 360 watt€ 63,95€ 63,95
1Samsung 750 EVO (retail) 500GB€ 158,50€ 158,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 752,96

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Heb even de compatibility sheet van MSI doorgekeken voor je MSI, maar daar zie ik dat zowel CPU als RAM geheugen ondersteund zijn.

Heb je nog bepaalde conversiekabels gebruikt tussen je PSU en je Moederbord? Eventueel foto's hoe het aangesloten is?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Verwijderd

Foto's zeggen inderdaad meer dan een lap tekst. Vooral foto's van alle aansluitingen.

Heb je de mogelijkheid de voeding in een ander systeem te testen? Of een andere voeding in dit systeem. Het kan ook een defect aan het moederbord zijn of de powerknop van de behuizing.

• Brogala
  • Niet online
Slavy schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 12:44:
Heb even de compatibility sheet van MSI doorgekeken voor je MSI, maar daar zie ik dat zowel CPU als RAM geheugen ondersteund zijn.

Heb je nog bepaalde conversiekabels gebruikt tussen je PSU en je Moederbord? Eventueel foto's hoe het aangesloten is?
Bedankt voor je antwoord.

http://imgur.com/a/N2gr3

Geen cable management, dat had ik eerste keer dat ik deze PC bouwde wel gedaan maar cable management in zo'n kleine case is echt heel moeilijk. De CPU en main power cables zitten goed vast. Enige wat me opviel was dat de tekst op de CPU cooler verticaal staat, maakt dit uit? Volgens mij is die koeler volledig vierkant en symmetrisch.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:29
Ik lees net dit: Computer start opeens niet meer op
Misschien kan je daar iets mee?

*sowieso

• Brogala
  • Niet online
Net even gekeken, maar daar start hij wel heel even op, bij deze PC is het echt dat er helemaal niks gebeurd.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 13:16:
Foto's zeggen inderdaad meer dan een lap tekst. Vooral foto's van alle aansluitingen.

Heb je de mogelijkheid de voeding in een ander systeem te testen? Of een andere voeding in dit systeem. Het kan ook een defect aan het moederbord zijn of de powerknop van de behuizing.
Ik kan hem in mijn broertjes PC stoppen, maar die heeft echt een hele goedkope kast en videokaart, heb net even geprobeerd om die videokaart eruit te halen maar dat is echt onmogelijk, vrees dat ik dan het moederbord sloop, en ik ga het 100% niet wagen om nog een kapotte PC te krijgen :X

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:29
Brogala schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 14:09:
[...]

.. heb net even geprobeerd om die videokaart eruit te halen maar dat is echt onmogelijk, vrees dat ik dan het moederbord sloop, en ik ga het 100% niet wagen om nog een kapotte PC te krijgen :X
Je hebt die pc toch ook zelf in elkaar gezet? :?

Een videokaart klikt vaak vast in het PCI-e slot. Daar moet je ook even het lipje omhalen en dan moet deze er zonder problemen uit komen.

*sowieso

• Brogala
  • Niet online
DonJunior schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 14:49:
[...]

Je hebt die pc toch ook zelf in elkaar gezet? :?

Een videokaart klikt vaak vast in het PCI-e slot. Daar moet je ook even het lipje omhalen en dan moet deze er zonder problemen uit komen.
Ik heb genoeg PC's in elkaar gezet, maar die PC heeft gewoon een super goedkoop moederbord. Dat lipje is er vanaf, maar hij wilt er echt niet uit.

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 30-11 18:22
Heb je hem al eens opgebouwd op een stuk hout of een doos?

• Appelpitjes
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-11 10:35
Kun je de pc wel starten als je met een schroevendraaier de pins aanraakt (naam kwijt van hoe het heet)

Thijs W

Verwijderd

Daar valt weinig uit op te maken met die kabelbrij. Misschien wat detailfoto's van de aansluitingen.
maar cable management in zo'n kleine case is echt heel moeilijk.
Dan doe je iets niet goed. In de Nano S is heel veel ruimte achter het moederbord. De hele kabelboom kan door het gat naar achter, voeding op zijn plek vastschroeven en je kunt de kabels eenvoudig naar de onderdelen geleiden. Zelfde geldt voor de kabels van het front I/O en casefans.
De CPU en main power cables zitten goed vast. Enige wat me opviel was dat de tekst op de CPU cooler verticaal staat, maakt dit uit? Volgens mij is die koeler volledig vierkant en symmetrisch.
Dat moet idd niet uit maken.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:37
Brogala schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 14:09:
[...]

Net even gekeken, maar daar start hij wel heel even op, bij deze PC is het echt dat er helemaal niks gebeurd.

[...]

Ik kan hem in mijn broertjes PC stoppen, maar die heeft echt een hele goedkope kast en videokaart, heb net even geprobeerd om die videokaart eruit te halen maar dat is echt onmogelijk, vrees dat ik dan het moederbord sloop, en ik ga het 100% niet wagen om nog een kapotte PC te krijgen :X
Je kan de voeding toch gewoon buiten de kast laten in plaats van alles om te bouwen. Maar om alles even duidelijk te hebben? De computer reageert helemaal nergens op wanneer je op de aan/uit-knop drukt.

[ Voor 8% gewijzigd door NotSoSteady op 25-07-2017 11:57 ]

Pagina: 1