Geluid van philips tv valt weg

Pagina: 1
Acties:
  • 445 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:42
Ik heb een paar jaar oude philips matchline tv en die heb ik vandaag verhuist naar een andere ruimte. Nu plug ik hem in het stopcontact en de aan/uit knop stond nog aan. Sindsdien krijg ik alleen nog beeld op de tv. Het geluid is weg, ook de koptelefoonplug werkt niet meer.
Er knipperen 2 groene lampje. Het zijn deze 2 lampjes die knipperen:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/udebreuil/knipper.bmp

Het type van de tv is een philips 27ce7591 /10R

30x sf175s + gw5000-dt op oost

• VivaAtloni
als ik de externe speakers aansluit werken ze ook niet!

Op internet kan ik niets over die codes vinden. Wie helpt me uit de brand???

Verwijderd

volgens mij zit er bij die tv een knopje achter op waaar je exten geluid kan aan zetten maar dan is je geluid weg bij de speakers in de tv dus die zal je om moeten zetten en klaar

• VivaAtloni
dat klopt dat er een knopje zit, maar dat werkt dus niet meer. En er knipperen nu 2 ledjes die eerder nooit knipperen, en iemand vertelde me dat dat een soort van code was, die het probleem aangeeft.

Verwijderd

Dat klopt van die code, kun je zelf niets aan doen.
Waarschijnlijk veroorzaakt door het verzetten van de tv..misschien wat losse contacten.
Beste om naar een reparatie bedrijf te gaan lijkt me

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Als er geen garantie meer opzit, eerst zelf es effe een kijkje nemen.
Wel eerst de stekker uit het stopcontact, en het zaakje ontladen door de tv een paar keer an en uit te zetten.

And The Only One

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

wel uitkijken met tv's en monitoren oid.
want zit echt levensgevaarlijke spanningen op die dingen

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:18
Zoals al vermeld, als je gaat sleutelen, kijk uit, dingen hebben leuke spanning :)

Mocht t nou NIET lukken, * DJSmiley houd zich aanbevolen,
zoek namelijk nog een nieuwe tv. (beeldbak) gebruik geluid toch niet

• VivaAtloni
ok. Ik heb het euvel gevonden. Als ik de een printplaat naar achteren druk doet het geluid het weer. Ik heb dus even op die printplaat gekeken naar losse contacten en een ic'tje had een aantal kringen in de soldeerpunten. Deze heb ik dus weer goed gesoldeerd en het plaatje erweer ingestopt, maar nog steeds hetzelfde probleem. Op de hoofdplaat ziek ik voor zover ik kan zien geen losse contacten.

Dus vreemd......?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:18
Wordt toch goed verder zoeken naar een breuk in een soldering, of een breuk van een printspoortje.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Je weet nu dus dat er iets geen tot slecht contact maakt.
Wanneer je de printplaat naar achteren drukt, zal er ergens weer contact worden gemaakt.
Nu effe uitzoeken waar dat is, effe kijken wat niet verder kan bewegen, en waar spanning/druk op komt te staan, dar zal iets niet goed zitten.

Kan goed zijn dat er ergens idd een breukje zit in een printbaan/etslijn.
Weet dat dit zoeken is, maar het is wel te doen met een vergrootglas en zaklamp.

Denk dat stekkers niet het probleem veroorzaken, maar eerder een los contactje ergens.
Controleer ook de pootjes van ic-tjes en weerstanden.
Denk er ook aan dat etslijnen aan beide kanten kuunen zitten, en dit moet ook goed contact maken.

And The Only One

Pagina: 1