Toon posts:

BenQ XL2420Z , geen 144hz

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik heb onlangs een BenQ XL2420TE overgekocht van iemand en ik krijg mijn refreshrate niet boven 60hz ; ik heb al een HDMI 2.0 kabel gebruikt en ik vind het gewoon zeer raar dat ik geen 144hz optie heb aangezien de vorige eigenaar dat wel had . Ik gebruik een Nvidia geforce GTX 960 als videokaart en een i7 processor. Het enigste wat ik nog kan bedenken is een displayport kabel aan te schaffen, ik heb wel enorm veel geld gespendeert aan deze HDMI kabel en kan hem ook niet meer terug inleveren wat enorm jammer zou zijn aangezien ik hem wel kan gebruiken alleen niet op
de refreshrate dat ik wil :(. Heb het ook proberen "overclocken" maar dat werkt ook niet ...
Ik ben al echt lang aan het zoeken maar weet het gewoon niet meer .
Als iemand mij hier aub kan helpen zou het geweldig zijn ...

Mvg

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2017 11:23 . Reden: letter fout ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 18-07-2017 13:21)

• Eren
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07-10 04:29

Eren

Boss of this gym

Display port of DVI dual channel zal je enige optie zijn.

4HEad

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DennyV
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15-02-2023
Alleen displayport kabel ondersteunt 144hz.

[ Voor 25% gewijzigd door DennyV op 18-07-2017 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 09:05
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 11:11:
Beste mensen,

ik heb onlangs een BenQ XL2420Z overgekocht van iemand en ik krijg mijn refreshrate niet boven 60hz ; ik heb al een HDMI 2.0 kabel gebruikt en ik vind het gewoon zeer raar dat ik geen 144hz optie heb aangezien de vorige eigenaar dat wel had . Ik gebruik een Nvidia geforce GTX 960 als videokaart en een i7 processor. Het enigste wat ik nog kan bedenken is een displayport kabel aan te schaffen, ik heb wel enorm veel geld gespendeert aan deze HDMI kabel en kan hem ook niet meer terug inleveren wat enorm jammer zou zijn aangezien ik hem wel kan gebruiken alleen niet op
de refreshrate dat ik wil :(. Heb het ook proberen "overclocken" maar dat werkt ook niet ...
Ik ben al echt lang aan het zoeken maar weet het gewoon niet meer .
Als iemand mij hier aub kan helpen zou het geweldig zijn ...

Mvg
Bedenk je dat alle drie 'stations' HDMI 2.0 moeten ondersteunen: de HDMI-ingang van je monitor, de HDMI-kabel en de HDMI-uitgang van je videokaart. Zodra één van deze drie op HDMI 1.4 zit gaat het al niet lukken.

Ik heb zelf de BenQ XR3501 (ook 144Hz) aan een GTX 1070 hangen en kreeg er ook niet meer dan 60Hz uit met een HDMI-kabel. Uiteindelijk via de meegeleverde Mini DisplayPort-kabel aangesloten en kan nu schakelen naar 120Hz en 144Hz.

Koop gewoon een DP-kabel, kost een keer een tientje...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Eren

Eren

Boss of this gym

Display port of DVI dual channel zal je enige optie zijn.

4HEad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een vraag , als ik een Displayport kabel aankoop krijg ik dan gegarandeert 144hz ?
Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:05

Umbrah

The Incredible MapMan

Niks garandeert dat. Het hangt namelijk van meer af dan alleen je kabel. Van je magnetron, tot je randaarde namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eren

Eren

Boss of this gym

Umbrah schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 13:24:
Niks garandeert dat. Het hangt namelijk van meer af dan alleen je kabel. Van je magnetron, tot je randaarde namelijk.
Klopt ik heb hier een oude AOC 144hz die alleen via DVI Dual channel 144hz aangeeft en via DP max 60hz
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 13:21:
Ik heb nog een vraag , als ik een Displayport kabel aankoop krijg ik dan gegarandeert 144hz ?
Mvg
Voor de zekerheid bekijk of jou monitor niet alleen via DVI Dual channel 144hz steunt.

Ja je hebt gegarandeerd 144HZ met displaysport kabel 1.2.

Deze sharkoon DP 1.2 ondersteund 144hz 1080p

pricewatch: Sharkoon DisplayPort v1.2 kabel 4K@60Hz (2,0 meter)

4HEad

Pagina: 1