is deze gamepc goed?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb deze onderdelen gevonden. mijn vraag is of ze goed bij elkaar passen en of de pc goed is
ik wil hem gebruiken voor gamen op 1080p 60fps.
hij mag rond de 850 euro kosten
ik heb al een 2terabyte seagate hardeschrijf
ik twijfel nog over mijn moederbord en mijn ram dus als iemand mij daar mee kan helpen dat zou fijn zijn
geluid maakt mij niet heel veel uit als het maar niet enorm hard is.
ik wil niet overclocken
de spellen die ik zou willen spelen zijn assasins creed black flag, gta5, rust en andere nieuwe spellen

dit is de build
wenslijst: gamepc daan

alvast bedankt

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2017 11:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:39
Is er een reden waarom je een klein moederboard en kleine kast hebt gekozen?

Voor de rest je geheugen is 3000MHZ maar je moederboard ondersteund maar DDR4 2133 MHz
Zie hier de lijst van ondersteuning en de snelheid waarop hij potentieel kan draaien:
https://www.msi.com/Mothe...M-PRO-VH.html#support-mem

Als je trager geheugen zoekt kan je iets goedkoper uit zijn.

Voor de rest, op wat voor resolutie wil je gaan spelen?

[ Voor 21% gewijzigd door REDSD op 18-07-2017 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor het antwoord. ik wil op 1080p gaan spelen met 60fps en ik heb niet zoveel verstand van computers dus daarom kan het er slecht uitzien(zoals verkeerd moederbord enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ohja en welk moederbord en case zal jij dan aanraden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:31:
ohja en welk moederbord en case zal jij dan aanraden?
reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2017 ?

Je startpost is echt wat summier en niet voorzien van alle verplichte info zoals te lezen in DAA beleid en Nieuw: topic templates

En hint: wil je niet meerdere posts achter elkaar maken; dat leest uitermate **** en de developers hebben hier een mooie edit-knop voor gemaakt op het forum.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10:04

Jorissie87

No diggity

Wat hierboven al is gezegd, daarnaast zou ik er nog een SSD inzetten wat ervoor kan zorgen dat games lekker snel laden en je systeem snel boot.

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja ik ben van plan om later een ssd er in te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar kan iemand mij nog een goed moederbord aanraden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craftop
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 14:41
Misschien handig om het DAA beleid even door te nemen en je vraag aan te passen om het voor iedereen wat duidelijker te maken wat je nu precies wil hebben en wat je van ons verlangt.

Daarnaast hoef je niet 5 minuten na je voorgaande reactie een nieuw reactie op je eigen post te geven om van mensen een antwoord te krijgen. Geduld is een schone zaak.

edit: ik zie dat @MAX3400 dit ook al aangegeven heeft.

[ Voor 31% gewijzigd door Craftop op 18-07-2017 10:48 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D - MSI RTX 3080 Gaming X Trio - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 MHz - Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
Je hebt een beetje de pech om nu een game pc te kopen, video kaarten zijn keihard gestegen in prijzen waardoor een 1060 1070 en RX 570/580 eigenlijk gewoon te duur zijn.

Als je een krap budget hebt, heb je toevallig ook gekeken naar de GTX 1050ti? (https://nl.hardware.info/...-low-end-pascal-conclusie)
Hij is minder snel dan 1060, maar hij scheelt bij de helft in de prijs. terwijl de 1060 niet twee keer zo snel is.

Je kan dat geld dan opzij zetten voor je ssd of je koopt volgend jaar een nieuwe grafische kaart zodra de prijzen ook weer gedaald zijn.

Verder is het misschien interessant om naar een AMD Ryzen 1600 te kijken, die CPU zal in combinatie met een 1060 kaart niet onder doen in vergelijking met een core i5 (omdat de grafische kaart de bottlenek vormt). Je hebt dan een PC waar de basis WAARSCHIJNLIJK wat langer mee zal gaan de aankomende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
is de 1050ti ook niet in prijs gestegen? en kan die wel alle spellen 1080p aan. Bedankt voor je reactie ik zal zeker ook naar de ryzen kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:47
Misschien even vermelden op welke spellen je doelt?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mijn wenslijst is nu af. werkt alles nu wel goed samen? alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Het zal werken. Maar de kwaliteit van je voeding is maar mwah, dus die mag wel vervangen worden, en je geheugen mag dan weer wat beter - Ryzen profiteert van een hogere snelheid. Je kan nog om de kosten te drukken 8GB overwegen. Lees ook even, zoals @MAX3400 al zei, reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2017 door.

En kan je mijn eerdere vraag beantwoorden?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedoel je de spellen? ik heb dat ondertussen in de originele comment gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hey is deze voeding en ram wel goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 11:50:
hey is deze voeding en ram wel goed?
Met alle nuance: wil je alsjeblieft eens stoppen met dit random posten en eens gaan inlezen op alle suggesties, URL's en aanpassingen die tot zover gepost zijn?

We zijn hier niet in de speeltuin en enige eigen inzet om tot een normale vraag te komen, is verplicht op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Nee :P. Je zal namelijk een hamer moeten pakken om dat geheugen er in te krijgen. Het is DDR3. De voeding is ook mwah, en sowieso te zwaar.
Kopieer het geheugen en de voeding uit uit reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2017 en je bent al een heel eind verder.

Als het geheugen wat in de Best buy guide te duur is, dan is pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15 ook een optie. Da's de 8GB variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt. ik denk dat die zo goed is. bedankt iedereen :)

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2017 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
Ik zou een ander moederboard kiezen, zoals andere al aangeven in de best buy:
pricewatch: ASRock AB350M-HDV

Het voordeel van een b350 moederbord is dat je hem KAN gebruiken om te overklokken, iets waar de 1600 zich erg goed voor lijkt te lenen, waardoor je er misschien in de toekomst nog wat extra snelheid uit kan halen mocht je dat willen.

PS ik zie die game lijst nergens staan?

Voor de rest een SSD is niet noodzakelijk voor games, maar voor het dagelijks gebruik vande pc is een SSD zeer fijn.

Mag ik trouwens vragen waarom je naar een Game pc kijkt en niet een PS4 of xbox one? scheelt veel geld namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al een ps4 en ik ben het zat om elk jaar te betalen en mn meeste vrienden spelen op pc. en ik wil niet overklokken. zal ik anders nog voor dat moederbord gaan?de spellen die ik zou willen spelen zijn assasins creed black flag, gta5, rust en andere nieuwe spellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
Het probleem dat ik op dit moment voor je zie is dat een goede GTX 1060 veelste duur is.
De gene die in je lijst staat is een compacte versie, gemaakt speciaal voor kleine behuizingen, dat betekend vaak dat hij lager geklokt is, dat hij minder goed warmte weg werkt.

Alle andere 1060 kaarten liggen meer dan 20% hoger en je vind al een 1070 als je een paar tientjes meer uitgeeft.

Persoonlijk zou ik als ik een game PC zou bouwen met een budget iets als dit kiezen:
inventaris: pc voorbeeld
en dan de 1070 vervangen door een GTX 1050ti of door sparen totdat ik die 1070 wel kan betalen.
(Ik weet niet of het geheugen werkt met het moederbord en of de grafische kaart in de kast past, maar je snapt hopelijk wat ik bedoel)

Ik kies hier alsnog voor de core i5 omdat als je echt alleen gamed en het bedoeld is om je ps4 te vervangen, dan komt de core i5 er beter uit de bus: https://nl.hardware.info/...chmarks-gtx-1080-ti-gta-v
Helemaal als je niet wilt overklokken.

Maar het is op dit moment gewoon moeilijk om in de game markt te stappen ivm die dure grafische kaarten.

[ Voor 6% gewijzigd door REDSD op 18-07-2017 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REDSD schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 13:36:
Ik kies hier alsnog voor de core i5 omdat als je echt alleen gamed en het bedoeld is om je ps4 te vervangen, dan komt de core i5 er beter uit de bus: https://nl.hardware.info/...chmarks-gtx-1080-ti-gta-v
Helemaal als je niet wilt overklokken.
Dat is alleen in GTA V en of het klopt vraag ik me ook af. Een Ryzen 1400 die beter presteert dan een 1600 is nogal apart. De 2666Mhz geheugen die ze daar gebruiken helpt ook niet echt mee. Ga je naar andere benchmarks kijken dan wint de R5 1600 het eigenlijk bijna altijd van de i5 7500. Zelfs de r5 1500x doet dat meestal al :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 13:58:
[...]

Dat is alleen in GTA V en of het klopt vraag ik me ook af. Een Ryzen 1400 die beter presteert dan een 1600 is nogal apart. De 2666Mhz geheugen die ze daar gebruiken helpt ook niet echt mee. Ga je naar andere benchmarks kijken dan wint de R5 1600 het eigenlijk bijna altijd van de i5 7500. Zelfs de r5 1500x doet dat meestal al :).
Ja de core i5 is gekozen puur op basis van de game resultaten, als ik het goed begrijp word dat de reden waarom hij een PC wilt, in bijna alle benchmarks komt de core i5 nog ver boven de ryzen 5 serie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

REDSD schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 14:11:
[...]

Ja de core i5 is gekozen puur op basis van de game resultaten, als ik het goed begrijp word dat de reden waarom hij een PC wilt, in bijna alle benchmarks komt de core i5 nog ver boven de ryzen 5 serie uit.
Heb je voorbeelden? Ik vind namelijk vooral het tegenovergestelde (of nou ja, vaak gaan ze ook aardig gelijk op):
YouTube: Ryzen 5 1600 vs i5 6600k Test in 7 Games (GTX 1060)
YouTube: AMD Ryzen 5 1600X & 1500X Review: Real Enthusiast CPUs!
YouTube: Ryzen 5 1400 Review: AMD R5 1400 vs. Intel i5-7400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de compacte veranderd nu is het wel een normale video kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 15:21:
Ik heb de compacte veranderd nu is het wel een normale video kaart
Het ziet er niet verkeerd uit, je mist alleen nog de harde schijf, en het gekozen geheugen lijkt niet op de ondersteunde lijst van je moederboard te staan.
https://www.msi.com/Mothe...PRO-VD.html#support-mem-2

Misschien kan je beter een ander moederboard kiezen die iets beter ondersteuning voor Ryzen heeft, zoals het voorbeeld wat ik eerder gaf en zoals in de best buy guide staat.

voor de rest heb je volgensmij een aardige set, genoeg om lekker mee te gamen te aankomende tijd.

[ Voor 35% gewijzigd door REDSD op 18-07-2017 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een 2 terabyte schrijf in mijn huidige pc bedankt voor de moederbord tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de build is klaar ik ga hem eind augustus bestellen bedankt iedereen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-09 14:05
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 16:28:
Ik zou eind augustus dan nog eens naar je lijstje kijken, misschien zijn er dan betere onderdelen of prijsverschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zal ik zeker doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 16:28:
Fijne wedstrijd dan maar; grote kans dat bepaalde GPU's zometeen nog eens 50 tot 100 Euro duurder zijn of helemaal niet meer leverbaar. Krijgen we dan weer zo'n pareltje van een topic waarin je niet eens de moeite doet om de volledige build te posten die je denkt te willen kopen, initieel en nu "in augustus".

Verder zijn de prijzen van RAM en SSD's ook nog steeds aan het stijgen dus met enige nuance mag je je budget dus vast oprekken met 150 Euro om eventuele schaarste op de markt op te vangen want marktwerking zal altijd blijven bestaan.

Pagina: 1