Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wandcontactdoos RJ-45 gescheiden netwerken

Pagina: 1
Acties:

• hgr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-11 08:54
Ik ben op zoek naar een wandcontactdoos (opbouw) met 2 RJ-45 aansluitingen. Nu ben ik daar niet zo heel erg in thuis. Mijn gebruikerseis is dat beide aansluitingen gescheiden zijn.
Mijn kennis van netwerken zegt dat dit standaard zou moeten zijn, zodat er 2 kabels naar de switch of patchkast kunnen, omdat je anders conflicten krijgt.

Voor mijn situatie is het belang, omdat mijn netwerk (LAN) en digitale televisie gescheiden netwerken zijn.
Die wil ik op één punt samen komen ivm digitle tv en aansluiting mediaplayer.

Ik heb wel dubbele contactdozen gezien, maar kan niet zien of dit gescheiden systemen zijn.En of de aansluitingen voldoende afgeschermd zijn.
Een andere optie is om 2 enkele aansluitingen naast elkaar te monteren, het is voor buiten bij de zithoek onder de kapschuur. Kan ik wel uit het zicht wegwerken. Eén doos met dubbele aansluiting vind ik mooier

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:42
Ethernet over UTP is altijd point-to-point. Het is onmogelijk meerdere apparaten op één kabel aan te sluiten.
Er moet altijd een switch tussen.

Als je een dubbele RJ45 opbouwdoos koopt, zitten daar twee keystones in.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:24
Alle dubbele outlets (of tenminste 99 van de 100??) zijn bedoeld om op 2 aparte kabels aan te sluiten.

Dus tenzij je één of ander obscuur product met ingebouwde switch weet te vinden, zit je goed.

Welke heb je op het oog?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:24
Die poorten zijn gewoon volledig van elkaar gescheiden.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• hgr
thnx dan bestel zo één

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:11

Rmg

Let wel ff op dat je een LSA tang/punch nodig hebt en solid UTP kabel, niet stranded.

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Xander schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:11:
Alle dubbele outlets (of tenminste 99 van de 100??) zijn bedoeld om op 2 aparte kabels aan te sluiten.

Dus tenzij je één of ander obscuur product met ingebouwde switch weet te vinden, zit je goed.

Welke heb je op het oog?
In principe kan je ook 2x 100mbit over 1 UTP kabel laten lopen, maar heb dat nooit kant-en-klaar gezien eigenlijk.

• hgr
Rmg schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 11:57:
[...]

Let wel ff op dat je een LSA tang/punch nodig hebt en solid UTP kabel, niet stranded.
Moet ik ff aan mijn buurman vragen of hij dat heeft, die gaat dat voor mij aanleggen, bedankt voor de tip
Pagina: 1