Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC voor Software Development

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik wil een nieuwe PC die ik de komende jaren kan gebruiken voor software development en een beetje gaming. Ik ben absoluut geen die hard gamer, maar hou er wel van om games als GTA van tijd tot tijd te spelen. Belangrijker is dat mijn PC voldoende rekenkracht heeft voor mijn werk. Ik wil hem zo lang mogelijk kunnen gebruiken. Mijn budget is ongeveer max 1500 euro, dat moet genoeg zijn denk ik. Hier even het vragenlijstje ingevuld:

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Software ontwikkelen en een beetje gamen. Verder gewoon de standaard dingetjes, internet etc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 1500 euro inclusief alles. Dat is wel echt de max, minder is altijd gunstiger.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, huidig systeem is verouderd en ik wil geen verouderde componenten in mijn systeem

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Sowieso een SSD. Daarnaast een grote voeding zodat ik in de toekomst altijd nog een dikke videokaart erin kan zetten als ik dat wil.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb zeer goede ervaringen met ASUS (moederbord), MSI (moederbord), Western Digital (hardeschijven), Antec (voeding) en Corsair (RAM geheugen). Ik sta zeker open voor nieuwe merken, maar ik ben wel iemand die een merk trouw blijft als ik er echt goede ervaringen mee heb. Dat zullen jullie ook wel terug zien in mijn huidige build.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Jazeker! Zo stil mogelijk.

Ga je overklokken?
Nee, ik ben niet van plan om te gaan overklokken.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb me al lange tijd niet meer verdiept in de PC-wereld. Vroeger volgde ik echt alles, laatste jaren wat minder. Ik ben nu dus minder op de hoogte van de beste componenten voor een pc. Ik weet bijvoorbeeld echt niet of ik een Intel i7 of een AMD Ryzen moet nemen. Ik heb een laptop met een Intel i7, ben daar erg tevreden mee. Ik wil voor de prijs de graag het beste systeem hebben dat ik ervoor kan krijgen. Vandaar dat ik jullie om wat hulp vraag :)

Hieronder de link naar mijn huidige build. Kunnen jullie checken of dit systeem goed is? Hier wat puntjes:

* Ik heb een voeding van Antec gekozen, 620 watt. Is dit ruim genoeg voor zo een systeem?
* Ik heb voor een i7 7700K gekozen, deze lijkt mij echt krachtig genoeg. Is er voor de prijs iets beters te krijgen?
* Ik heb een beetje random een koeler gekozen. Is deze koeler wel goed voor de 7700K? Hij moet vooral stil zijn.

De rest lijkt me wel goed. Mocht het beter kunnen, dan hoor ik het graag! Het mag ook goedkoper als de prestaties (nagenoeg) hetzelfde zijn, graag zelfs :). Volgensmij zit het met de SSD en hardeschijf sowieso wel goed, SSD ga ik gebruiken voor Windows en software, hardeschijf ga ik gebruiken voor troep zoals films enz.

Hieronder de componenten die ik nu heb! Nogmaals ik sta zeker open voor nieuwe merken!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Behuizing: Cooler Master N300 (€46,95), deze kast vind ik wel mooi. Verder boeit een kast me niet zo veel.

Voeding: Antec High Current Gamer HCG-620 (620 watt) (€91,10), dit lijkt me toch ruim voldoende voor zo een systeem?

Moederbord: MSI Z270 GAMING M3 (€157,95), vind dit wel een duur moederbord maar ik heb wat onderzocht en hij schijnt erg goed te zijn(?). Daarnaast heb ik erg goede ervaringen met MSI, maar ook met ASUS.

Processor: Intel Core i7 7700K - 4.2 GHz (€334,90), dit lijkt mij een zeer goede processor met meer dan voldoende kracht voor de komende jaren. Ik wil het systeem zo lang mogelijk gaan gebruiken, dus wil nu iets hebben wat over een aantal jaar nog steeds erg krachtig is.

Processor koeler: Cooler Master Hyper 212X (€37,85), is deze koeler goed? Ik heb nu een standaard koeler in mijn huidige PC en die maakt behoorlijk wat lawaai en de processor wordt best heet. Dit wil ik in deze build voorkomen, maar zal deze koeler aan mijn wensen voldoen? Belangrijk is dat hij stil is en de processor echt goed wordt gekoeld. Zo wil ik ook de levensduur van de processor bevorderen.

Videokaart: MSI Radeon RX 570 ARMOR 4G OC (€235,95), lijkt mij een prima grafische kaart. Zoals ik al aangaf ben ik geen die hard gamer, af en toe speel ik een spelletje. Ik ben ook geen persoon die het belangrijk vind om alles op Ultra te kunnen draaien. Toch wil ik voor zo een systeem toch nog een redelijke grafische kaart hebben, mocht ik in de tussentijd toch een nieuw spel willen spelen oid. Het lijkt me zonde om in zo een mooi systeem een zwakke videokaart te zetten.

RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4-3200 16GB (€163,76), ja wat kan ik zeggen, Corsair is en blijft top, maar is dit een goede RAM kit voor berekeningen etc.?

SSD: Samsung 850 EVO Series 500GB (€168,45), heb onderzoek gedaan en dit blijkt echt een top SSD te zijn. 500GB lijkt me meer dan genoeg, 250GB lijkt me een beetje krap.

Harde schijf: WD Blue WD30EZRZ 3TB (€100,85), heb erg goede ervaringen met externe schijven van WD en dit lijkt mij voor de prijs een goede hardeschijf. 3TB is voldoende om alle troep op te gooien.

Drive: ASUS DRW-24D5MT (€16,99), lijkt me prima om af en toe iets te branden of om iets te lezen.

Assemblage door Azerty incl. 3 jaar garantie kost €120,-

Dit alles brengt mij op een totaalprijs van €1.474,75

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Alvast hartelijk bedankt!
Met vriendelijke groet,
Robin :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2017 12:34 ]

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-11 20:28
Je kan sowieso al 120€ besparen door je systeem zelf in elkaar te zetten, is prima te doen en voor dat geld zeker de moeite waard.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Niet overklokken, wel een overklok CPU aanschaffen?

En om te voorkomen dat iedereen de hele dag Azerty gaat lastigvallen; lees even DAA beleid nogmaals door en post een Tweakers-lijstje. Je topicstart is al vrij volledig maar blijkbaar toch de gewone standaard-lijst vergeten die we hier normaliter neerzetten.

[ Voor 73% gewijzigd door MAX3400 op 18-07-2017 06:59 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!
Cowamundo schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 05:55:
Je kan sowieso al 120€ besparen door je systeem zelf in elkaar te zetten, is prima te doen en voor dat geld zeker de moeite waard.
Ik laat het toch liever door Azerty doen. Ik heb nog nooit een PC in elkaar gezet en ik vind het fijn dat ik 3 jaar garantie krijg bij Azerty als zij hem voor mij assembleren.
MAX3400 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 06:57:
Niet overklokken, wel een overklok CPU aanschaffen?

En om te voorkomen dat iedereen de hele dag Azerty gaat lastigvallen; lees even DAA beleid nogmaals door en post een Tweakers-lijstje. Je topicstart is al vrij volledig maar blijkbaar toch de gewone standaard-lijst vergeten die we hier normaliter neerzetten.
Thanks voor de tip, heb het aangepast!

Ik heb nu ook een Black Edition van AMD, is ook bedoeld voor overklokken. Heb dat echter nooit gedaan maar heb het daarentegen ook nooit nodig gehad. Welke processor zou je aanraden als ik niet zou overklokken? Hij moet dan wel (ongeveer) dezelfde prestaties hebben als de 7700K.