Betaalmethode: toevoegen iDeal

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Inmiddels zijn er diverse mogelijkheden om betaald te kunnen worden via iDeal. Apps van bijvoorbeeld de Rabobank en Tikkie kunnen prima een link genereren waarmee iemand anders via iDeal kan betalen.

Gelieve een betaalmethode toe te voegen in de V&A: iDeal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:06
Goed idee, en ook veilig! Je krijgt namelijk direct de bevestiging of het betaald is of niet. Afhankelijk van je eigen bank kan uitbetaling wel 1 werkdag duren.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:15

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

We hebben al een betaalmethode "Bank". Hoe je dat verder invult is aan de verkoper en koper. Dit kan je via het uitwisselen van een IBAN doen, of bijv. Tikkie, of via iDeal. Het blijft gewoon een overschrijving van de ene bankrekening naar een andere bankrekening. De detailinvulling is verder niet relevant. Belangrijkste is dat het een bank overschrijving is.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Het grote verschil tussen iDeal en een overschrijving is echter dat beide partijen onmiddellijk een melding krijgen van een succesvolle betaling indien er gebruik gemaakt wordt van iDeal, wat niet het geval is bij een simpele overschrijving welke in het weekeind uren of dagen op zich kan laten wachten.
+1 dus voor het toevoegen van iDeal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

TommyboyNL schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 09:57:
Het grote verschil tussen iDeal en een overschrijving is echter dat beide partijen onmiddelijk een melding krijgen van een succesvolle betaling indien er gebruik gemaakt wordt van iDeal, wat niet het geval is bij een simpele overscgrijving welke in het weekeind uren of dagen op zich kan laten wachten.
Dat kan je toch gewoon onderling afspreken en zelfs in je advertentie zetten?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:15

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

TommyboyNL schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 09:57:
Het grote verschil tussen iDeal en een overschrijving is echter dat beide partijen onmiddellijk een melding krijgen van een succesvolle betaling indien er gebruik gemaakt wordt van iDeal, wat niet het geval is bij een simpele overschrijving welke in het weekeind uren of dagen op zich kan laten wachten.
Dat ontken ik ook niet. Feit blijft dat iDeal een detailinvulling blijft van een bank-overschrijving. We kunnen moeilijk elke variant (cheque, handmatig overschrijven, iDeal, Tikkie enz) gaan opnemen in de lijst.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-10 22:33
Dat jullie niet iedere betaalmethode toe kunnen voegen snap ik. Maar Tikkie is ook iDeal eigenlijk, dus dat kun je dan onder iDeal laten vallen. Ik denk dat het adverteerders wel heel erg helpt met de verkoop, omdat de kopers dan weten dat het zeer snel afgehandeld kan zijn, nu moet je dit telkens los in de advertentie vermelden.

Bank en iDeal vind ik persoonlijk toch wel een groot verschil, iets direct op je rekening of soms dagen wachten is nogal een verschil en dat kan voor de koper/verkoper wel de doorslaggevende rede zijn om iets te kopen.

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:49
Rik. schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 14:43:
Dat jullie niet iedere betaalmethode toe kunnen voegen snap ik. Maar Tikkie is ook iDeal eigenlijk, dus dat kun je dan onder iDeal laten vallen. Ik denk dat het adverteerders wel heel erg helpt met de verkoop, omdat de kopers dan weten dat het zeer snel afgehandeld kan zijn, nu moet je dit telkens los in de advertentie vermelden.

Bank en iDeal vind ik persoonlijk toch wel een groot verschil, iets direct op je rekening of soms dagen wachten is nogal een verschil en dat kan voor de koper/verkoper wel de doorslaggevende rede zijn om iets te kopen.
Met een tikkie stuur je iemand een verzoek om te betalen -> betalingsimplementatie verloopt via Ideal.
Voor hetzelfde geld kon je een tikkie betalen met Paypal.
De verkoper kan een tikkie naar de koper sturen, vervolgens kan de koper mooi (in dit geval) met Ideal betalen.

Gaat tweakers als tussenpersoon dienen voor betalingen; dan is ideal implementatie chill.
Daar tweakers geen tussenpersoon is, maar puur een plaats voor het aanbieden van advertenties is; laat de verkoper maar mooi een Tikkie sturen naar de koper.

Zoals Microkid al mooi aangeeft:
Microkid schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 09:42:
We hebben al een betaalmethode "Bank". Hoe je dat verder invult is aan de verkoper en koper. Dit kan je via het uitwisselen van een IBAN doen, of bijv. Tikkie, of via iDeal. Het blijft gewoon een overschrijving van de ene bankrekening naar een andere bankrekening. De detailinvulling is verder niet relevant. Belangrijkste is dat het een bank overschrijving is.
Pagina: 1