Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, internetten, huiselijk gebruik. Games: moderne MMORPG/open world/1st person shooters
Wat mag het systeem gaan kosten?
zit nu op 1550 euro wil liever niet verder omhoog.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
muis/toetsenbord/speakers heb ik.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
hulp met selectie componenten, check of alles in elkaar op elkaar past en met elkaar compatibel is, ik ga voor de eerste keer zelf in elkaar zetten met evt. wat hulp.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
van jongs af aan altijd intel processor en nvidia videokaarten, bevalt goed dus heb geen ervaring met anderen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
redelijk toekomstbestendig maar niet zo dat ik nog veel meer wil uitgeven.
Ga je overklokken?
liever niet, wordt alles weer heet en ingewikkeld..
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb best wat vragen, je mag gewoon reageren onder iedere vraag, of alles in 1x.
HIERBOVEN M'N CONFIGURATIEIDEE. GRAAG FEEDBACK OP ONDERSTAANDE VRAGEN:
Processor
- moet ik als ik niet ga overklokken met deze componenten en kast de standaard processorkoeler vervangen?
Intern geheugen
- heb nu 8 gb want dat lijkt me nog wel toekomstbestendig. heb deze gekozen want 3 mhz kloksnelheid en goede CAS latency/true latency review. Eens?
SSD
- is 250 gb nog redelijk toekomstbestendig of zijn dat tegenwoordig 2 spellen en vol?
- kan dezeop zo'n m.2 poort op dit moederbord? Dat zou de snelheid ten goede komen nietwaar?
Internal HDD
- Seagate i.p.v. WD merk omdat die laatse lagere rpm heeft dus trager. eens?
Videokaart
- GTX 1060 6 gb vanuit prijs-kwaliteit verhouding. zelfde merk als moederbord. zag ook de Gigabyte Geforce GTX 1070 Windforce OC 8 GB, is die heel veel beter? Die heeft een bredere geheugenbus en 2 gb meer geheugen, maar iets minder snelheid. Ik wil niet overklokken.
Moederbord
- 250 uitvoering zodat hij goed met processor matcht. deze lijkt me erg compleet maar niet overdone?
- Heeft deze de juiste aansluitingen voor de andere componenten en matcht hij met de kast?
- Heb ik een netwerk kaart nodig voor wifi gebruik of kan dat met dit moederbord?
Voeding
- Is dit teveel/te weinig?
- Kan deze aangesloten worden op dit moederbord?
Behuizing
- Deze had goede reviews. Moet er een extra ventilator in?
Scherm
- 1080p en 144 hz zodat ik komende jaren met redelijke FPS kan gamen en m'n videokaart voldoende capaciteit kan leveren. Heb dit scherm voor rond de 300 euro gezien. Deze komt beste uit de test op hardware.info in deze categorie en prijsklasse.
Ontzettend bedankt voor ieders hulp alvast!!
Gamen, internetten, huiselijk gebruik. Games: moderne MMORPG/open world/1st person shooters
Wat mag het systeem gaan kosten?
zit nu op 1550 euro wil liever niet verder omhoog.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
muis/toetsenbord/speakers heb ik.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
hulp met selectie componenten, check of alles in elkaar op elkaar past en met elkaar compatibel is, ik ga voor de eerste keer zelf in elkaar zetten met evt. wat hulp.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
van jongs af aan altijd intel processor en nvidia videokaarten, bevalt goed dus heb geen ervaring met anderen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
redelijk toekomstbestendig maar niet zo dat ik nog veel meer wil uitgeven.
Ga je overklokken?
liever niet, wordt alles weer heet en ingewikkeld..
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb best wat vragen, je mag gewoon reageren onder iedere vraag, of alles in 1x.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7600 Boxed | € 225,- | € 225,- |
| 1 | MSI B250 PC Mate | € 91,95 | € 91,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G | € 379,- | € 379,- |
| 1 | Seagate Barracuda, 2TB | € 66,95 | € 66,95 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 79,- | € 79,- |
| 1 | Samsung C27FG70 Zwart | € 421,77 | € 421,77 |
| 1 | Cryorig H7 | € 34,- | € 34,- |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15 | € 75,95 | € 75,95 |
| 1 | Corsair CX450M | € 51,- | € 51,- |
| 1 | Samsung 960 EVO 250GB | € 126,- | € 126,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.550,62 | |
Processor
- moet ik als ik niet ga overklokken met deze componenten en kast de standaard processorkoeler vervangen?
Intern geheugen
- heb nu 8 gb want dat lijkt me nog wel toekomstbestendig. heb deze gekozen want 3 mhz kloksnelheid en goede CAS latency/true latency review. Eens?
SSD
- is 250 gb nog redelijk toekomstbestendig of zijn dat tegenwoordig 2 spellen en vol?
- kan dezeop zo'n m.2 poort op dit moederbord? Dat zou de snelheid ten goede komen nietwaar?
Internal HDD
- Seagate i.p.v. WD merk omdat die laatse lagere rpm heeft dus trager. eens?
Videokaart
- GTX 1060 6 gb vanuit prijs-kwaliteit verhouding. zelfde merk als moederbord. zag ook de Gigabyte Geforce GTX 1070 Windforce OC 8 GB, is die heel veel beter? Die heeft een bredere geheugenbus en 2 gb meer geheugen, maar iets minder snelheid. Ik wil niet overklokken.
Moederbord
- 250 uitvoering zodat hij goed met processor matcht. deze lijkt me erg compleet maar niet overdone?
- Heeft deze de juiste aansluitingen voor de andere componenten en matcht hij met de kast?
- Heb ik een netwerk kaart nodig voor wifi gebruik of kan dat met dit moederbord?
Voeding
- Is dit teveel/te weinig?
- Kan deze aangesloten worden op dit moederbord?
Behuizing
- Deze had goede reviews. Moet er een extra ventilator in?
Scherm
- 1080p en 144 hz zodat ik komende jaren met redelijke FPS kan gamen en m'n videokaart voldoende capaciteit kan leveren. Heb dit scherm voor rond de 300 euro gezien. Deze komt beste uit de test op hardware.info in deze categorie en prijsklasse.
Ontzettend bedankt voor ieders hulp alvast!!