Miracast voor windows 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickynl
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-09 15:19
Weet iemand misschien of er een manier is om mijn desktop pc te casten naar me tv? Als het goed is werkt dat met miracast, op mijn laptop werkt dit gewoon maar met de desktop dus niet.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:11

TheVMaster

Moderator WOS
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd om het werkend te krijgen? Enneh...wat voor videokaart heb je en wordt miracast daarmee ook ondersteund? Het wordt ook wel WIDI genoemd door Intel onder andere.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Daar heb je dacht ik ook hardware ondersteuning voor nodig om dat soepel te laten verlopen, of het is in de software ingebakken om het lekker te segmenteren op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickynl
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-09 15:19
Zit zoiets in je processor? Je wifi? Videokaart zoals jij zegt? Ik kan het nergens echt terug vinden.

Trouwens voor de duidelijkheid ik kan wel video's naar me tv casten maar niet me desktop er zeg maar op projecteren.

[ Voor 37% gewijzigd door Slickynl op 17-07-2017 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningsGap
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:22
Slickynl schreef op maandag 17 juli 2017 @ 20:28:
Zit zoiets in je processor? Je wifi? Videokaart zoals jij zegt? Ik kan het nergens echt terug vinden.

Trouwens voor de duidelijkheid ik kan wel video's naar me tv casten maar niet me desktop er zeg maar op projecteren.
Op je laptop zal dit zeer waarschijnlijk via Intel's WIDI (Wireless Display) protocol lopen. Dit is inderdaad hardwarematige ondersteuning, zowel je processor als je WLAN/Ethernet device moet er ondersteuning voor hebben geloof ik.