Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:50
Hallo mede tweakers,

Ben op dit moment in het buitenland (rusland) en had een simkaart gekocht.

Nu krijg ik deze melding:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/hpbsytbja17le.png

Bij de provider geweest (mtc) ja dat kunnen we regelen voor 6 a 7000 roebels (bijna 100 euro) en zou me toestel bijna 5 dagen kwijt hier voor zijn.
Dit ga ik dus niet doen zoals jullie snappen.

Nu is de vraag wat is hier aan te doen? Heb nu een andere simkaart geprobeerd en ook niks.
Eigen tele2 simkaart kan ik natuurlijk wel roemen alleen kost dit klauwen vol met geld.

Update: toestel is een s7 edge in Nederland gekocht.

[ Voor 96% gewijzigd door dutchnltweaker op 17-07-2017 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Normaal krijg je toch de PUK code erbij als je de SIM kaart koopt.

Anders andere kopen?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Snake schreef op maandag 17 juli 2017 @ 18:13:

Anders andere kopen?
Dit betreft een netwerk vergrendeling, krijg ook een melding met simkaart met netwerk vergrendeling geplaatst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ha, is dit een simlocked telefoon?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Snake schreef op maandag 17 juli 2017 @ 18:13:

Anders andere kopen?
Andere provider kunnen uitproberen (beeline) krijg ik het zelfde... ander toestel geprobeerd s5 neo uit Griekenland en dat werkt wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Snake schreef op maandag 17 juli 2017 @ 18:15:
Ha, is dit een simlocked telefoon?
Via mobiel.nl gekocht en heb een abno via tele2 lopen, en lijkt me van niet heb laatst een Vodafone simkaart gebruikt in mijn s7 edge en dat werkte gewoon wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Waarschijnlijk is je telefoon simlocked, er zijn zat online websites waar je het voor 20-30 euro kan unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Megamind schreef op maandag 17 juli 2017 @ 18:17:
Waarschijnlijk is je telefoon simlocked, er zijn zat online websites waar je het voor 20-30 euro kan unlocken.
Kon in nederland dus wel een kpn, vodafone en tele2 simkaart gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieglerNichols
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
edit: nevermind, TS is aangepast.

[ Voor 83% gewijzigd door ZieglerNichols op 17-07-2017 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
ZieglerNichols schreef op maandag 17 juli 2017 @ 18:18:
of de buitenlandse sim-kaart moet eerst in dat land gebruikt worden voordat deze werkt in het buitenland. Maar zonder de vermelden wat je zelf al geprobeerd hebt blijft het gokken.
Ben nu in het land zelf nu ( rusland) er zit geen simlock op mijn toestel maar denk dat er ( op internet gelezen maar weet het dus niet zeker) een regio lock op mijn s7 edge zit.
Duitse simkaart heb ik laatst in me toestel gehad en deze werkte ook gewoon...

Hier zeggen ze dat het komt omdat je toestel uit het buitenland komt en dan deze geblokkeerd wordt... dus komt er op neer dat je moet unlocken voor bijna 100 euro of hier een toestel kopen (wat dus wel werkt) lijkt me dat hier toch een simpele oplossing voor te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-05 20:32

Qwerty-273

Meukposter

Naast een provider simlock, heb je ook nog iets als een land/regio-lock. Om te voorkomen dat massaal een toestel van regio A naar B wordt gebracht via grijze import op het moment van release in A en nog niet in B. Daar heb je nu dus een leuke S7 edge van ;)

Je zal inderdaad even moeten kijken of je hem kan unlocken (of je koopt een goedkope telefoon om bereikbaar te zijn) en er zijn genoeg handige telefoon zaakjes waar je voor een stuk minder terecht kan en direct geholpen kan worden. Het aanbod van MTC is gewoon dat ze je phone sture naar magazijn/kantoor X waar een student een code op je telefoon in tikt, de prijs dekt dan het transport, en het nieuwe parfum van de vriendin van de lokale manager.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Qwerty-273 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 18:24:
Naast een provider simlock, heb je ook nog iets als een land/regio-lock. Om te voorkomen dat massaal een toestel van regio A naar B wordt gebracht via grijze import op het moment van release in A en nog niet in B. Daar heb je nu dus een leuke S7 edge van ;)

Je zal inderdaad even moeten kijken of je hem kan unlocken (of je koopt een goedkope telefoon om bereikbaar te zijn) en er zijn genoeg handige telefoon zaakjes waar je voor een stuk minder terecht kan en direct geholpen kan worden. Het aanbod van MTC is gewoon dat ze je phone sture naar magazijn/kantoor X waar een student een code op je telefoon in tikt, de prijs dekt dan het transport, en het nieuwe parfum van de vriendin van de lokale manager.
Ja wat je over die regio lock zegt klopt kwam hier dus ook achter, de man waar ik mee praten gaf aan.. ja dat zijn de spelregels van dit jaar.. kwam laatst ook in het nieuws dat er veel problemen met de prijzen van providers hier zijn en ze zulke truckjes uitvoeren ( vorig jaar namelijk met mijn lg g3 geen last van gehad).

Je snapt wel dat ik dat geld niet ga betalen natuurlijk :)

Is er een andere manier? Dus regio inlock?

[ Voor 4% gewijzigd door dutchnltweaker op 17-07-2017 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Google op Regio Unlock Samsung en je komt er achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Anoniem: 472287 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 18:29:
Google op Regio Unlock Samsung en je komt er achter.
Dat is het probleem kom zoveel dingen tegen maar niet het juiste..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:11
Je belt blijkbaar nooit lang achter elkaar, normaal wordt het rigio-lock na 5 minuten bellen automatisch verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
hcQd schreef op maandag 17 juli 2017 @ 18:32:
Je belt blijkbaar nooit lang achter elkaar, normaal wordt het rigio-lock na 5 minuten bellen automatisch verwijderd.
Bel vaak Whatsapp ja, maar heb al een keer bijna 3 kwartier gebeld met mijn Samsung op het tele2 netwerk. Alleen is hij daarna 2 jaar bij de Samsung reparatie geweest, misschien iets mee te maken dat het dan op 0 staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-05 20:32

Qwerty-273

Meukposter

Volgens mij zijn er dan twee opties, 5 minuten bellen via je Tele2 sim. Waardoor de regio lock er vanzelf af van zou moeten gaan. Of kijken of de zoekterm "The Resurrection of the RegionLock Away - The Galaxy Region Unlock app!! by ZigBrick" je een app voorschoteld die het ook kan doen - maar is ook betaald met wellicht meer frustratie als het niet soepel loopt, dan even 5 minuten bellen via een EU kaart.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Qwerty-273 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 18:39:
Volgens mij zijn er dan twee opties, 5 minuten bellen via je Tele2 sim. Waardoor de regio lock er vanzelf af van zou moeten gaan. Of kijken of de zoekterm "The Resurrection of the RegionLock Away - The Galaxy Region Unlock app!! by ZigBrick" je een app voorschoteld die het ook kan doen - maar is ook betaald met wellicht meer frustratie als het niet soepel loopt, dan even 5 minuten bellen via een EU kaart.
Dat eerste is dus al gedaan, dat andere kan dus niet ( oude modem alleen).
Dat wordt dus Samsung zelf mailen denk ik zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:55
Als je toestel voor reparatie is geweest wordt de firmware er weer opnieuw op geflashed en kun je inderdaad weer opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
ASW1 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 19:34:
[...]
Als je toestel voor reparatie is geweest wordt de firmware er weer opnieuw op geflashed en kun je inderdaad weer opnieuw beginnen.
Serieus? Fijn om daar nu achter te komen.. vind 5 minuten ah 2 euro per minuut bellen toch te veel van het goede |:(

Update: heb geen 5 minuten achter elkaar gebeld na de reparatie maar wel meer dan 5 minuten in Nederland gebeld telt dat wel mee

[ Voor 15% gewijzigd door dutchnltweaker op 17-07-2017 19:52 ]

Pagina: 1