Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wanneer meer warmte ontwikkeling, PV aan of uit?

Pagina: 1
Acties:

• Bennnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-11 19:28
Wanneer heeft een zonnepaneel(PV) meer warmte ontwikkeling? Als deze uit staat of als deze aan slaat(aan, oftewel elektriciteit aan het net levert). Ik dacht zelf, door de wet van behoud van energie, zal het zonlicht dat normaal gesproken omgezet word in elektriciteit als hij uit staat, nu omgezet worden in warmte, en daardoor meer warmte genereren. Iemand anders zegt weer dat ze koeler zullen zijn als ze uit staan omdat de elektriciteit die door de panelen loopt warmte genereert.

Deze discussie kwam aan het licht omdat we op een dak willen werken, maar het daar wat te warm is op dit moment. Wat denken jullie, wanneer genereren zonnepanelen de meeste warmte?

• Skipper-93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11 23:19
Ik ga voor optie twee. Zonnepanelen leveren geen energie dankzij Infrarood-straling (warmte), maar dankzij UV-straling. Door intern verlies kunnen ze inderdaad iets warmer zijn, wanneer de omvormer bezig is.

Of ze nu wel of geen stroom leveren, is aan de temperatuur op het dak denk ik niet voelbaar ;)

PVOutput / Wind Turbine Live Camera