Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverfaustx
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
want ik zie dat er encryptie bij staat, dus weet ik niet of die het dan nog wel doet.
kan iemand dit bevestigen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Het is gewoon een 3,5" schijf dus als je hem uit de behuizing haalt kun je hem gewoon met SATA aansluiten.

Waarom zou je dat willen? Dan kun je beter gewoon een interne schijf kopen, dan betaal je ook niks voor die case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:47

DukeBox

loves wheat smoothies

EnigmaNL schreef op maandag 17 juli 2017 @ 17:09:
Het is gewoon een 3,5" schijf dus als je hem uit de behuizing haalt kun je hem gewoon met SATA aansluiten.
Nope, deze is een geheel met de bekabeling.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 15:54
dan probeer je niet hard genoeg.

gang is alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
DukeBox schreef op maandag 17 juli 2017 @ 17:12:
[...]

Nope, deze is een geheel met de bekabeling.
In de behuizing zit gewoon een 3,5" Seagate schijf met SATA aansluiting.
Zie hier: YouTube: Save money cracking open / disassemble seagate expansion drive 4tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:47

DukeBox

loves wheat smoothies

@EnigmaNL Ik heb een paar 5TB's en die zitten allen met de kabel op een printplaat direct op de HDD. Er zit geen SATA connector tussen. Heb ze ooit bij de ALDI meegenomen omdat ze goedkoper waren dan een interne HDD.. maar helaas. Op die ene na die ik had opengemaakt (uiteraard) gelukkig wel terug kunnen brengen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
DukeBox schreef op maandag 17 juli 2017 @ 17:18:
@EnigmaNL Ik heb een paar 5TB's en die zitten allen met de kabel op een printplaat direct op de HDD. Er zit geen SATA connector tussen. Heb ze ooit bij de ALDI meegenomen omdat ze goedkoper waren dan een interne HDD.. maar helaas. Op die ene na die ik had opengemaakt (uiteraard) gelukkig wel terug kunnen brengen.
Dan was dat waarschijnlijk een andere versie dan deze. v1 heeft voor zover ik weet gewoon een SATA connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
DukeBox schreef op maandag 17 juli 2017 @ 17:18:
5TB is een capaciteit die gemaakt wordt uit afval van o.a. de 6TB en 8TB HDD's. Seagate kiest er bewust voor om deze capaciteit exclusief en alleen te "dumpen" in het Retail kanaal. Hierdoor hebben 5TB's een dergelijke printplaat waardoor de HDD niet uitwisselbaar is met andere SATA connectoren zoals b.v. op een moederbord. Dit is bewust gedaan om te voorkomen dat men massaal deze HDD's koopt voor hun goedkope prijs/TB en zo kannibalisatie ontstaat t.b.v. Seagate hun huidige 4 en 6TB Desktop HDD's.

Overige "normale" capaciteiten van Seagate worden doorgaans wel geleverd met reguliere Desktop HDD's erin dus om de TS te beantwoorden. Vaak is dit wel mogelijk en een volmondig ja kunnen we hier niet geven. Fabrikant bepaald simpelweg.

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverfaustx
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
in seatools bij encyption support staat er "Self Encrypting Drive".
seagate support zegt dat deze model geen encryptie heeft , ze geven verder ook geen support of garantie. omdat ze niet willen dat je zo aan n goedkopere hdd komt.

mn garantie is al jaren verlopen en heb hem nu liever in mn kast ivm ruimte en gebrek aan usb 3.0 ports, dus vandaar mn vraag.

dus er is n kans dat die schijf vast zit aan het omhulsel, maar dat weet ik dus pas 100% zeker als ik het open maak (maar dan kans dat ik het per ongeluk kapot maak..), anders gooi ik het wel op mn ps4

thx

[ Voor 3% gewijzigd door silverfaustx op 18-07-2017 00:41 ]

Pagina: 1