Pci Usb 3.0 kaartje

Pagina: 1
Acties:

• RifatSahin
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-03-2023
Ik zoek een?
Ik zoek een PCI USB 3.0 kaartje met minimaal 4 ingangen. Dit omdat ik de Oculus Rift besteld heb. Daar heb ik dus die aansluitingen voor nodig.

Wat is je budget?
Budget is helemaal niet belangrijk. Als hij maar doet wat hij moet doen.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk maakt mij niet zo erg uit. Zoals boven vermeld. Als hij doet wat hij moet doen ben ik al tevreden

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik zal mijn build even delen zodoende kunnen jullie even kijken of ik überhaupt nog wel plek heb ervoor.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler€ 242,95€ 242,95
1MSI X370 Gaming Pro Carbon€ 176,95€ 176,95
1MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G€ 674,-€ 674,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 48,45€ 48,45
1Corsair Crystal 460X RGB€ 158,-€ 158,-
1Asus ROG Swift PG279Q Zwart€ 816,-€ 816,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 23,95€ 23,95
1be quiet! Pure Rock Slim€ 23,-€ 23,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16R€ 150,62€ 150,62
1Corsair RM550x€ 91,95€ 91,95
1Samsung 960 EVO 500GB€ 231,-€ 231,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.636,87

Ik heb via Azerty de volgende optie meegekregen : pricewatch: Delock PCI Express Card > 4 x USB 3.0

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:58

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Tja, er zijn genoeg aanbieders van deze controllers: categorie: Controllers

Dus pick one. Ze doen allemaal hetzelfde, alleen de een out of the box en de ander vereist een driver (zoals de Delock die je aankaart).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• RifatSahin
Outerspace schreef op maandag 17 juli 2017 @ 16:52:
Tja, er zijn genoeg aanbieders van deze controllers: categorie: Controllers

Dus pick one. Ze doen allemaal hetzelfde, alleen de een out of the box en de ander vereist een driver (zoals de Delock die je aankaart).
Oke, maar deze DeLock past gewoon op mijn systeem? Niks mis mee en draait verder goed? Dan bestel ik deze gewoon.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:58

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb de controller zelf niet, maar als Azerty hem zelf al aanraadt verwacht ik geen enkel probleem. Misschien dat je de drivers moet installeren om hem werkend te krijgen, maar dat is normaliter ook nog geen half uur werk.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-02 16:26
Ik begrijp de link even niet tussen een Oculus Rift en dat je nog 4 USB 3 poorten nodig hebt op een moederbord dat er al 12 heeft. Je hebt er 4 op het IO panel, 2 via het front panel van je case en dan heb je nog een ongebruikte header op je moederbord. Hoeveel van die 4 op het IO panel gebruik je nu? Je kunt ook een bracket installeren dat de interne header gebruikt om nog 2 USB 3 poorten er bij te hebben (pricewatch: Delock Slot bracket 1 x 19 pin USB 3.0 pin header female internal....

Een Oculus Rift heeft trouwens de bandbreedte van USB 3 niet echt nodig, die werkt ook op USB 2. Daar heb je ook nog 2 poorten van en een interne header die je met een bracket naar de achterkant van je pc kunt brengen (ik vind niet meteen een USB 2 bracket om te kopen terug, ik heb er vroeger verschillende bij moederborden gekregen, heb er 3/4 ongebruikt liggen).

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:39

The Zep Man

🏴‍☠️

MacPoedel schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:19:
Een Oculus Rift heeft trouwens de bandbreedte van USB 3 niet echt nodig, die werkt ook op USB 2. Daar heb je ook nog 2 poorten van en een interne header die je met een bracket naar de achterkant van je pc kunt brengen (ik vind niet meteen een USB 2 bracket om te kopen terug, ik heb er vroeger verschillende bij moederborden gekregen, heb er 3/4 ongebruikt liggen).
Zoiets als dit met gratis/hele goedkope verzending?

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• MacPoedel
The Zep Man schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 09:22:
[...]
Zoiets als dit met gratis/hele goedkope verzending?
Ja dat is wat ik bedoelde. Ik zocht op de Pricewatch, denk niet dat veel Nederlandse webshops die nog aanbieden maar op eBay vind je ze met hopen. Heel lang had ik ook nog niet gekeken hoor, TS mag ook even Googlen :).

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-02 16:57
RifatSahin schreef op maandag 17 juli 2017 @ 16:45:
Ik zoek een?
Ik zoek een PCI USB 3.0 kaartje met minimaal 4 ingangen. Dit omdat ik de Oculus Rift besteld heb. Daar heb ik dus die aansluitingen voor nodig.

Ik heb via Azerty de volgende optie meegekregen : pricewatch: Delock PCI Express Card > 4 x USB 3.0
Niet de Delock halen! Deze heb ik ook gehaald en ik kan je vertellen dat deze niet supported is 8)7
Opzich werkt de oculus prima op de kaart, maar je kan de touchcontrollers niet pairen\gebuiken.

Ik heb nu deze in bestelling staan: http://www.ebay.nl/itm/In...256aa6:g:rnoAAOSwlmxZbUdg
Volgens verschillende posts op het oculus forum moet deze wel werken, maar ik kan het pas garanderen waneer deze binnen is (eigen risico dus)

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• RifatSahin
Axewi schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:36:
[...]

Niet de Delock halen! Deze heb ik ook gehaald en ik kan je vertellen dat deze niet supported is 8)7
Opzich werkt de oculus prima op de kaart, maar je kan de touchcontrollers niet pairen\gebuiken.

Ik heb nu deze in bestelling staan: http://www.ebay.nl/itm/In...256aa6:g:rnoAAOSwlmxZbUdg
Volgens verschillende posts op het oculus forum moet deze wel werken, maar ik kan het pas garanderen waneer deze binnen is (eigen risico dus)
Hmm dat is lekker!! Ik heb hem gisteren besteld en krijg hem vandaag binnen.... Dat wordt dan VR gamen een dag uitstellen of mijn toetsenbord etc op de DeLock aansluiten

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-02 16:57
RifatSahin schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:49:
[...]

Hmm dat is lekker!! Ik heb hem gisteren besteld en krijg hem vandaag binnen.... Dat wordt dan VR gamen een dag uitstellen of mijn toetsenbord etc op de DeLock aansluiten
Ik zag het topic dus net te laat :-( Je kan opzich prima gamen met de kaart, alleen de touchcontrollers werken niet. Ik game dus op dit moment met de xbone controller.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• RifatSahin
Axewi schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:58:
[...]

Ik zag het topic dus net te laat :-( Je kan opzich prima gamen met de kaart, alleen de touchcontrollers werken niet. Ik game dus op dit moment met de xbone controller.
Ik vergeef het je :P hahaha Nee joh geen probleem. Anders verplaats ik de usb van mijn muis en toetsenbord door naar de DeLock. Die hebben toch geen 3.0 nodig ( denk ik :D )

• RifatSahin
https://www.msi.com/Mothe...ductSpecification-section

Ik zie hier gewoon dat ik aan de voorkant nog 4x 3.1 usb ingangen heb.. Jammer dat ik daar niet bij kan komen door mijn kast. ( of zie ik weer iets over het hoofd?? )

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:39

The Zep Man

🏴‍☠️

RifatSahin schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 11:42:
Ik zie hier gewoon dat ik aan de voorkant nog 4x 3.1 usb ingangen heb.. Jammer dat ik daar niet bij kan komen door mijn kast. ( of zie ik weer iets over het hoofd?? )
Zoals eerder genoemd: je kan gewoon een standaard USB 3.0 bracket kopen en aan de achterkant schroeven. Deze sluit je aan op ongebruikte poorten op het moederbord, bestemd voor de voorkant.

En als dat niet werkt, dan kan je altijd nog een hub kopen.

[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 18-07-2017 14:04 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• RifatSahin
Nou mijn kaartje was binnengekomen, ik heb hem ook op mijn moederbord gemonteerd. Kom ik erachter dat ik hem nog moet aansluiten met een SATA kabeltje ofzo. Leuk, want alle PCI uitgangen van mijn voeding zijn in gebruik door mijn videokaart *EpicFail*

• MacPoedel
RifatSahin schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 11:42:
https://www.msi.com/Mothe...ductSpecification-section

Dan heb je dus mijn post niet gelezen.

Je case heeft 2 USB 3.0 poorten op het front panel, die kun je aansluiten op één van de headers van het moederbord. USB 3.0 en 3.1 gen 1 zijn trouwens exact hetzelfde, er is gewoon om één of andere ridicule reden een tijd terug besloten dat USB 3.0 vanaf dan USB 3.1 gen 1 heet 8)7 . Het is USB 3.1 gen 2 die een hogere bandbreedte heeft. Voor de andere 2 USB 3.1 gen 1 poorten van je moederbord (één header) kun je een USB bracket gebruiken, zie mijn vorige post.

Oculus raadt trouwens aan om niet alle sensoren op dezelfde controller te hangen, specifiek 2 sensoren op USB 3.0 en bv één sensor op USB 2.0, zie hier: https://www.oculus.com/bl...lancing-bandwidth-on-usb/.

Ik zou sowieso omwille van de betere latency altijd proberen om de chipset controllers te gebruiken en geen PCIe controller.
RifatSahin schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:54:
Nou mijn kaartje was binnengekomen, ik heb hem ook op mijn moederbord gemonteerd. Kom ik erachter dat ik hem nog moet aansluiten met een SATA kabeltje ofzo. Leuk, want alle PCI uitgangen van mijn voeding zijn in gebruik door mijn videokaart *EpicFail*
Wat is hier nu eigenlijk EpicFail aan? Zo ongeveer de enige uitbreidingskaart die PCIe voedingskabels van de voeding gebruikt is de videokaart. Een USB controller heeft de 75/150W die een PCIe voedingskabel kan leveren helemaal niet nodig, dus gebruikt Molex of SATA voedingskabels. Ik veronderstel dat je zo nog wel een connector over had? Maar ik zou die kaart dus niet gebruiken, tenzij je echt meer dan 14 USB poorten nodig hebt.

[ Voor 24% gewijzigd door MacPoedel op 19-07-2017 16:13 ]

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-02 15:22
Was ee ntijdje erg met dit topic bezig ondertussen ben ik al voorzien met de juiste kaart die goed werkt. Het enige was Oculus in die tijd compatible achtte was een USB kaart van Fresco Logic en dan nog een bepaald type dat niet goedkoop was. tegenwoordig werken er meerdere okay met de oculus rift. je kan sommige krijgen voor 10 euro of zo op ali express.. wel even kijken welke controller chip er opzit en of het ondersteund wordt door de oculus Rift.. over het algemeen werkt het goed met een wat nieuwere usb 3.0 controller op de kaart.

• RifatSahin
MacPoedel schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 16:09:
[...]
Je case heeft 2 USB 3.0 poorten op het front panel, die kun je aansluiten op één van de headers van het moederbord.
Die zijn al aangesloten. Die 2 usb ingangen naast de "power knop" bedoel je. Die kan ik gewoon gebruiken.
Wat is hier nu eigenlijk EpicFail aan? Zo ongeveer de enige uitbreidingskaart die PCIe voedingskabels van de voeding gebruikt is de videokaart. Een USB controller heeft de 75/150W die een PCIe voedingskabel kan leveren helemaal niet nodig, dus gebruikt Molex of SATA voedingskabels. Ik veronderstel dat je zo nog wel een connector over had? Maar ik zou die kaart dus niet gebruiken, tenzij je echt meer dan 14 USB poorten nodig hebt.
Het Epic Fail aspect is dat ik geen ruimte op mijn voeding meer heb om het kaartje van stroom te voorzien ( denk ik. Ik blijf het zeggen ik ben heel nieuw met dit soort dingen ). Als er een ander manier is om mijn PCI kaartje van stroom te voorzien hoor ik dat graag. Eventueel met een fototje met uitleg zou helemaal super zijn _/-\o_

• MacPoedel
Zoals je zelf al aangaf heb je een SATA power connector nodig om het kaartje te voeden

Afbeeldingslocatie: https://lib.store.yahoo.net/lib/cooldrives/sata-hard-drive-power-cable-connector.jpg

Je voeding heeft er zo normaal gezien meerdere.
Momenteel gebruik je al zo'n kabel naar je harde schijf, er zijn meerdere SATA power connectors aan die ene kabel. Je kunt die nu verder leggen naar je USB controller, ben wel niet zo zeker dat je daar nog genoeg lengte voor hebt en dat dat een beetje netjes gaat zijn.
Of je steekt een nieuwe kabel SATA power kabel in je voeding (normaal gezien zijn er meerdere meegeleverd) en gebruikt die om je kaartje te voeden.

Maar zoals ik al eerder zei, ik zou dat kaartje achterwege laten en de poorten van je moederbord gebruiken met behulp van een pricewatch: Delock Slot bracket 1 x 19 pin USB 3.0 pin header female internal... (om de USB header van je moeder toch te kunnen gebruiken). De header op je moederbord heeft trouwens nog maar 2 poorten, geen 4.
Pagina: 1