Hallo allemaal,
Ik heb een laptop die weigert updates te installeren. Downloaden en 'zien dat er nieuwe updates zijn' werkt prima.
Het downloaden gaat hij installeren en bij het herstarten van de laptop gaat hij verder met installeren om vervolgens doodleuk de hele bende weer terug te draaien omdat er 'een fout is opgetreden'.
Ik heb geprobeerd om met de Windows 10 Update tool de creators update te installeren om zo ook gelijk een hoop updates binnen te krijgen maar geeft helaas deze foutmelding:
Eerst online, maar die geeft de melding dat die geen bestanden kan vinden, dus heb ik met de Windows 10 download tool een iso gemaakt, gemount en met de /source:ESD:F:\sources\install.esd naar verwezen.
Dat leek goed te gaan, maar die geeft helaas na 94% alsnog de melding dat die bestanden niet kan vinden. Ik heb van alles geprobeerd:
Source:ESD/F:sources\install.esd
Source:ESD/F:sources\install.esd:1 /limitAcces
Source:WIM/F:sources\install.esd
Source:F:sources\install.esd
De laptop zelf draait windows 10 home, die tool lijkt alleen maar windows 10 pro te downloaden, zelf waneer ik expliciet voor een 'afwijkende' windows versie kiest. Tenminste /Wiminfo geeft die informatie aan de hand van dat esd file.
Een WIM file staat in de iso dus daar kan ik het niet mee proberen.
Wie heeft de goude tip?
Ik heb een laptop die weigert updates te installeren. Downloaden en 'zien dat er nieuwe updates zijn' werkt prima.
Het downloaden gaat hij installeren en bij het herstarten van de laptop gaat hij verder met installeren om vervolgens doodleuk de hele bende weer terug te draaien omdat er 'een fout is opgetreden'.
Ik heb geprobeerd om met de Windows 10 Update tool de creators update te installeren om zo ook gelijk een hoop updates binnen te krijgen maar geeft helaas deze foutmelding:
Via sfc /scannow krijg ik de melding dat er corrupte bestanden zijn gevonden maar dat deze niet gerepareerd zijn. Repareren doet die ook niet via veilige modus.0xc19001-0x40017
De installatie is mislukt in de fase SECOND_BOOT met een fout tijdens de BOOT-bewerking
In dat log kan ik niet echt errors vinden, dus ik ben op internet verder gaan zoeken en kwam daar de optie DISM /restorehealth tegen.Windows Resource Protection found corrupt files but was unable to fix some
of them. Details are included in the CBS.Log windir\Logs\CBS\CBS.log. For
example C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log. Note that logging is currently not
supported in offline servicing scenarios.
Eerst online, maar die geeft de melding dat die geen bestanden kan vinden, dus heb ik met de Windows 10 download tool een iso gemaakt, gemount en met de /source:ESD:F:\sources\install.esd naar verwezen.
Dat leek goed te gaan, maar die geeft helaas na 94% alsnog de melding dat die bestanden niet kan vinden. Ik heb van alles geprobeerd:
Source:ESD/F:sources\install.esd
Source:ESD/F:sources\install.esd:1 /limitAcces
Source:WIM/F:sources\install.esd
Source:F:sources\install.esd
De laptop zelf draait windows 10 home, die tool lijkt alleen maar windows 10 pro te downloaden, zelf waneer ik expliciet voor een 'afwijkende' windows versie kiest. Tenminste /Wiminfo geeft die informatie aan de hand van dat esd file.
Een WIM file staat in de iso dus daar kan ik het niet mee proberen.
Wie heeft de goude tip?
[ Voor 3% gewijzigd door GewoonNiek op 17-07-2017 17:09 ]