Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonNiek
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-09 11:49
Hallo allemaal,

Ik heb een laptop die weigert updates te installeren. Downloaden en 'zien dat er nieuwe updates zijn' werkt prima.
Het downloaden gaat hij installeren en bij het herstarten van de laptop gaat hij verder met installeren om vervolgens doodleuk de hele bende weer terug te draaien omdat er 'een fout is opgetreden'.

Ik heb geprobeerd om met de Windows 10 Update tool de creators update te installeren om zo ook gelijk een hoop updates binnen te krijgen maar geeft helaas deze foutmelding:
0xc19001-0x40017
De installatie is mislukt in de fase SECOND_BOOT met een fout tijdens de BOOT-bewerking
Via sfc /scannow krijg ik de melding dat er corrupte bestanden zijn gevonden maar dat deze niet gerepareerd zijn. Repareren doet die ook niet via veilige modus.
Windows Resource Protection found corrupt files but was unable to fix some
of them. Details are included in the CBS.Log windir\Logs\CBS\CBS.log. For
example C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log. Note that logging is currently not
supported in offline servicing scenarios.
In dat log kan ik niet echt errors vinden, dus ik ben op internet verder gaan zoeken en kwam daar de optie DISM /restorehealth tegen.
Eerst online, maar die geeft de melding dat die geen bestanden kan vinden, dus heb ik met de Windows 10 download tool een iso gemaakt, gemount en met de /source:ESD:F:\sources\install.esd naar verwezen.

Dat leek goed te gaan, maar die geeft helaas na 94% alsnog de melding dat die bestanden niet kan vinden. Ik heb van alles geprobeerd:

Source:ESD/F:sources\install.esd
Source:ESD/F:sources\install.esd:1 /limitAcces
Source:WIM/F:sources\install.esd
Source:F:sources\install.esd

De laptop zelf draait windows 10 home, die tool lijkt alleen maar windows 10 pro te downloaden, zelf waneer ik expliciet voor een 'afwijkende' windows versie kiest. Tenminste /Wiminfo geeft die informatie aan de hand van dat esd file.
Een WIM file staat in de iso dus daar kan ik het niet mee proberen.

Wie heeft de goude tip?

[ Voor 3% gewijzigd door GewoonNiek op 17-07-2017 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je dvd gebruikt als installatiemedium? Dus online een installatiemedium voor een andere pc maken en op dvd zetten en dan de laptop bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Euh, als je toch de source al hebt, waarom niet gewoon een re-install gedaan, al dan niet met behoud van data?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
HDD stuk? RAM stuk? Bronbestand voor installatie stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Neem aan je de wupdates al gereset hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Er zijn een aantal DISMs, ik zou ze eens proberen in combinatie met sfc /SCANNOW totdat er geen ''integrity violations'' meer zijn. Ook zou ik chkdsk C: /f /x /r runnen(duurt lang!).

Dism /Online /Cleanup-Image /CheckHealth
Dism /Online /Cleanup-Image /ScanHealth
Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
Dism /Online /Cleanup-Image /StartComponentCleanup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Wellicht de Windows Update Fix tool al gedownload en gebruikt?

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 22:05
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 00:55:
Euh, als je toch de source al hebt, waarom niet gewoon een re-install gedaan, al dan niet met behoud van data?
Omdat men liever moeilijk doet en liever 30 uur in een probleem steekt wat binnen een paar uur opgelost kan zijn met een reinstall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
En omdat een reinstall lang niet altijd een optie is. En het geen kwaad kan om dingen weten te fixen

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

warhamstr schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 17:45:
En omdat een reinstall lang niet altijd een optie is...
Reinstall is altijd een optie. Maar een optie die tijd kost. Dus dat moet je afwegen tegen de inspanning/tijd die het kost om 't probleem te debuggen
...En het geen kwaad kan om dingen weten te fixen
Ja, nee. Hier betreed je een gevaarlijk terrein. De TS is namelijk op zoek naar
de goude tip
Ik interpreteer dat als: "geef mij een raadselachtig commando met allerlei slashes en dashes, zodat m'n windows weer als een zonnetje draait". Als de TS in het debuggen was geïnteresseerd, had hij wel dingen uit de cbs.log file vermeld. Dat ding staat, ook na een succesvolle upgrade, vol met errors en warnings. Maar de TS heeft al ruim een dag niet gereageerd

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
warhamstr schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 17:45:
En omdat een reinstall lang niet altijd een optie is. En het geen kwaad kan om dingen weten te fixen
vind ik ook. Het is juist leuk om heristallatie proberen te verkomen, en ondertussen leer je weer van alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonNiek
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-09 11:49
Ik heb meerdere oplossingen geprobeerd maar uiteindelijk ben ik toch bij de 'internal update' zonder behoud van data geëindigd.

Ik ben er achter gekomen dat je met DISM een exacte zelfde versie moet gebruiken als je huidige geïnstalleerde versie. Anders gaat het zoiezo niet werken. DISM werkt ook het beste met een wim file ipv van een esd file (wat je met de media creation tool krijgt, dus die ISO's zijn eigenlijk niet goed).

Stom eigenlijk dat DISM dat pas halverwege het proces checkt en niet aan het begin. Maar daarvoor weet ik de te weinig af van de exacte werking en de volgorde.

Zelf vermoed ik dat mijn geval het DISM mechanische zelf ook stuk was. Ik heb namelijk de harde schijf van die laptop vervangen omdat die en error gaf op de Spin Retry Count, wat die niet gerepareerd kreeg met 'scandisk'. Ik heb de data 1 op 1 gekopieerd dus de corrupte bestanden zaten daar ook bij.

Ik heb eerst nog een 'internal update', (de update starten vanaf de gemounte iso en dan deze pc bijwerken) gekozen voor alles behouden, nadat ik met heel veel moeite een iso had gevonden van deze specifieke build (1433), maar dat was niet de volledige oplossing.
sfc /scannow gaf namelijk nog steeds corrupte bestanden aan, terwijl DISM /scanhealth geen corrupte bestanden vond.

Daarna heb ik besloten om de laptop met een internal update zonder behoud van data te 'updaten'. Eigenlijk dus gewoon een reinstall, want je moet alles opnieuw installeren.

Dat leek me op een gegeven moment de optie die nog over bleef, had het liever ook anders opgelost maar het was de moeite op een gegeven moment ook niet meer waard.

[ Voor 5% gewijzigd door GewoonNiek op 20-07-2017 00:08 ]

Pagina: 1