Toon posts:

Mijn netwerk delen met mensen uit andere werelddeel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik en een vriend spelen samen een game, alleen omdat hij dus uit Azië komt, heeft hij in de EU servers behoorlijk hoge ping. Is er een mogelijkheid dat ik mijn netwerk beschikbaar kan stellen voor hem, zodat hij via mijn internet kan gamen? Ik hoorde eerder iets over het instellen van een VPN, alleen zou dat toch niet echt helpen voor zijn ping (lijkt mij)

Iemand enig idee? Ik hoor het graag!

(we hebben al een programma geprobeerd genaamt WtFast, maar dat leverde ook geen succes op. Hij gebruikt trouwens een netwerk terminal)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
VPN.

En inderdaad, de kans dat de performance niet voldoende is, is dan aanwezig, daar kun je weinig aan doen. Dat heb je met intercontinentale verbindingen.

[ Voor 95% gewijzigd door warhamstr op 17-07-2017 16:16 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:08
Maakt niet uit .Het verkeer moet dan eerst naar jou. En dat geeft zelfs nog meer vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 05-10 16:35
Snap je überhaupt wel hoe internet werkt? Iemand uit Azië via jouw verbinding laten verbinden met EU servers gaat zijn ping echt niet verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 04:48

PhatFish

and, uhm......Moo

Latency komt nagenoeg letterlijk voort uit de afstand tussen alle apparaten (medium en verwerkingssnelheid van de data zijn ook factoren). Maar het komt er dus op neer dan een van jullie zal moeten migreren, helaas. Je hebt prima mogelijkheden om je privénetwerk over het internet uit te breiden, VPN is de optie bij uitstek, maar het gaat je probleem niet oplossen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:13
De kans dat dit werkt is minimaal. Het *KAN* wel verbetering opgeven, maar tegen de natuurkundige grenzen kun je niet op: De pingtijd zal niet beter worden dan de lichtsnelheid over die afstand :)

Enige situatie waarin het beter zou kunnen worden is dat hij nu via een transit gaat die 'traag' is naar de gameserver. Als de route naar jouw, en vanaf jouw naar de gameserver, beter is, dan kan dat wat winst opleveren. Echter zal dat marginaal zijn...

Dan is 'vpn' idd de zoekterm waar je op moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 18:06

The Wizard

Moderator Mobile
Je zou een server in Azië of Amerika kunnen proberen, even kijken of je dan een gelijkwaardige ping krijgt.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Pagina: 1