Marktplaats, gedreigd met rechtsbijstand.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:31
Heb vorige maand een wielset verkocht op marktplaats en zit al een tijd met de koper in de clinch.
Verkoper heeft het pakket aangenomen en aangegeven dat het niet beschadigd is aangekomen.
Heeft de velgen geschuurd en gespoten en meld 4 dagen later dat het wiel(en) krom is(zijn).
Daarbij claimt hij dat het freewheel niet goed werkt (dit kan een tiental redenen hebben waarvan 9 onkunde)
Heb hem gemaild dat de wielen recht zijn verstuurd en daar geen aansprakelijkheid voor neem.

Heb hem onder het mom dat ik niet kan bewijzen of er een defect is aan het freewheel of dat zij de boel niet goed monteren icm versnellingen, kettingen etc een 10tje retour geboden. Dit is ook niet iets wat hij even snel bij openmaken zou kunnen hebben geconstateerd in tegenstelling tot dat de wielen "krom" en waardeloos zijn.
Hier kan hij een vervangend freewheel voor halen. Nogmaals heb dit aangeboden als coulance het is werkend verkocht.

Na veel vijven en zessen wil hij dat ik de boel retour neem nadat hij het geheel gespoten en verwerkt heeft.
Hij wacht op een antwoord/nieuw voorstel van mij maar alle mailverkeer dreigen en me uitmaken voor oplichter etc heeft het het alle schijn van dat het zijn weg is of niet. Oftewel alles retour en geld terug.

Ook wordt er bedreigd met een rechtsbijstandverzekering en extra kosten die op mij verhaald gaan worden.
Wat doet een rechtsbijstandsverzekering op een aankoop van 45,-?

Iemand ervaring mee?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05:07
Niks meer aan doen, laat de rechtsbijstandverzekering maar komen denk ik ?
Voor 45,- word er echt geen moeite gedaan.
Je hebt hem meer dan genoeg opties gegeven wat ik zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Ik denk dat rechtsbijstand niet de moeite neemt en hem gewoon die 45 euro geeft. Heb ik zelf al een keer meegemaakt, bedrag was zelfs toen een 10 voud hoger.

/edit: Mits ze vinden dat hij gelijk zou hebben offcourse.

[ Voor 16% gewijzigd door Speedy55 op 17-07-2017 16:01 ]

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:12
Een rechtsbijstandverzekering doet daar waarschijnlijk niks mee. Hooguit zullen ze het afkopen omdat het voor hun het gewoon niet waard is om er tijd in te steken. Het kan zelfs zijn dat er een hoger eigen risico aan zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrit13
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03:54
Hij kan ze toch ook niet terugsturen in de staat waarin jij ze verkocht hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 13:15

Rannasha

Does not compute.

Niet meer op ingaan. Rechtsbijstandsverzkeringen doen niets voor dergelijke bedragen. Als het al boven het eigen risico uitkomt, dan maakt de rechtsbijstandsverzekering van de koper het "schadebedrag" over aan de koper en daarmee is de zaak afgedaan. Zelfs alleen een dreigbriefje schrijven door een advocaat van de verzekering kost ze al meer dan simpelweg de koper z'n geld te geven.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Mijn persoonlijke ervaring is dat een rechtsbijstand verzekering voor zo'n laag bedrag (45,-) een uitkering aanbied aan de klant en er verder vooral geen enkele tijd aan spendeert. Vrijwel elke tijd die je aan zo'n zaak spendeert kost geld doordat de benodigde tijd simpelweg veel kostbaarder is dan de betreffende 45,-
Soms is er ook een minimum bedrag voor je een aanspraak op hulp kunt doen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Ja, normaal zou je fout zitten en is het sowieso jouw verantwoordelijkheid dat die dingen goed aankomen, geloof ik. Zodra de ander ze al gespoten en geschuurd heeft is t iets heel anders natuurlijk. Wachten maar op de rechtsbijstand dus, hij heeft aangegeven die route te volgen. En als je niks meer hoort, geniet van je geld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:13
Hem veel succes wensen en verder niet meer reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Wow snelle reacties, dank daarvoor.
Wilde hem nogmaals een aanbieding doen in de richting van het freewheel echter toen hij meldde dat ik als fraudeur was gekoppeld aan het systeem brak bij mij een beetje de klomp.
Ik heb namelijk al wekenlang contact met marktplaats ivm deze meneer.

Toen ik vroeg aan mijn contactpersoon of dit zo was meldde hij dat het niet zo was. En als daar iets op zou gebeuren (mijn account) hij een trigger zou krijgen en het zou melden.
Meneer blijft dus liegen en dreigen met schoolplein achtige tactieken.
Afrit13 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 16:01:
Hij kan ze toch ook niet terugsturen in de staat waarin jij ze verkocht hebt?
Correct, ik wil ze niet meer.
Had hij bij aankomst gemeld dat hij de koop wilde ontbinden was dat geen probleem. Heb op marktplaats en hier een smetteloze reputatie.
Helaas heeft hij het niet gemeld en neem ik iig niets meer retour.

[ Voor 28% gewijzigd door Bad Brains op 17-07-2017 16:07 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
Bad Brains schreef op maandag 17 juli 2017 @ 16:05:
Wow snelle reacties, dank daarvoor.
Wilde hem nogmaals een aanbieding doen in de richting van het freewheel echter toen hij meldde dat ik als fraudeur was gekoppeld aan het systeem brak bij mij een beetje de klomp.
Ik heb namelijk al wekenlang contact met marktplaats ivm deze meneer.

Toen ik vroeg aan mijn contactpersoon of dit zo was meldde hij dat het niet zo was. En als daar iets op zou gebeuren (mijn account) hij een trigger zou krijgen en het zou melden.
Meneer blijft dus liegen en dreigen met schoolplein achtige tactieken.
Hij verliest toch automatisch.
Verkoper heeft het pakket aangenomen en aangegeven dat het niet beschadigd is aangekomen.
Case closed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

NotSoSteady schreef op maandag 17 juli 2017 @ 16:06:
[...]

Hij verliest toch automatisch.

[...]

Case closed.
Zo eenvoudig is het ook weer niet, ook bij aankopen via marktplaats is het conformiteit beginsel van toepassing. Dat een koper aangeeft het pakket zonder beschadigingen te hebben ontvangen betekent niet dat hij daarmee ook gelijk aangeeft dat het product zelf in orde is.

In dit geval heeft de verkoper een duidelijke zaak omdat de koper pas na het schuren en spuiten meld dat de wielen krom zijn, dat is iets dat hij had moeten controleren voordat hij met het product aan de slag ging. Hij heeft tenslotte ook een onderzoeksplicht en die weegt bij tweedehands producten een stuk zwaarder.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
Tsurany schreef op maandag 17 juli 2017 @ 16:13:
[...]

Zo eenvoudig is het ook weer niet, ook bij aankopen via marktplaats is het conformiteit beginsel van toepassing. Dat een koper aangeeft het pakket zonder beschadigingen te hebben ontvangen betekent niet dat hij daarmee ook gelijk aangeeft dat het product zelf in orde is.

In dit geval heeft de verkoper een duidelijke zaak omdat de koper pas na het schuren en spuiten meld dat de wielen krom zijn, dat is iets dat hij had moeten controleren voordat hij met het product aan de slag ging. Hij heeft tenslotte ook een onderzoeksplicht en die weegt bij tweedehands producten een stuk zwaarder.
Ja, zo kun je het inderdaad ook lezen. Maar wanneer alles onbeschadigd is binnengekomen, dan ga ik ervan uit dat hij de velgen ook heeft gecontroleerd. Het lijkt me bovendien ook dat je eerst controleert of de velgen krom zijn voordat je begin met schuren.

[ Voor 5% gewijzigd door NotSoSteady op 17-07-2017 16:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Bad Brains schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:57:
...
wil hij dat ik de boel retour neem nadat hij het geheel gespoten en verwerkt heeft.
...
Dude!

Hier ga je toch geen woorden meer aan vuil maken?? Laat staan een topic openen!

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
warhamstr schreef op maandag 17 juli 2017 @ 16:18:
[...]

Dude!

Hier ga je toch geen woorden meer aan vuil maken?? Laat staan een topic openen!
De vraag ging over de rechtsbijstand, dat hij niet heel sterk staat was mij wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Bad Brains schreef op maandag 17 juli 2017 @ 16:26:
[...]

De vraag ging over de rechtsbijstand, dat hij niet heel sterk staat was mij wel duidelijk.
Dat vind 'de rechtsbijstand' ook. Wat een lekker indrukwekkend dreigwoord is dat ook eigenlijk. :')

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rechtsbijstand voor een "zaak" van 45 euro. Misschien moet hij zijn polis eens lezen. Er zullen vast polissen zijn die dit soort bedragen dekken, maar dat zijn niet de gangbare polissen Volgens mij kun je meestal niet eens bij ze aankloppen voor minder dan pak 'm beet 200 euro. En zelfs dan gaan ze daar niet achteraan. Dan keert de verzekering gewoon het schadebedrag uit. Klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Even alle communicatie netjes bij elkaar zoeken en even netjes bewaren voor het geval dat, voor de rest een laatste communicatie sturen dat de zaak is afgeleverd, en hij voor het spuiten had kunnen aangeven dat er problemen waren, of het op zijn minst bij de voorbereidingen voor spuiten had moeten zien als er iets mis was. Dat je het spijtig vindt dat hij niet blij is met zijn aankoop, dat je naar jouw idee een coulant aanbod hebt gedaan, maar dat je geen mogelijkheid ziet verder tegemoet te komen en dat je de communicatie verder beëindigt. - En reageer daarna ook inderdaad niet meer, want daar kom je toch niet uit anders dan een toxic eindeloze discussie die sommigen schijnbaar erg fijn vinden om te laten voortduren.

Van de rechtsbijstand zal je verder voor een bedrag als dit niets horen - als hij de moeite al zou nemen. Als hij een aangifte doet bij de politie ook niet, tenzij dat vaker voorkomt.

Gaat hij je naam online te grabbel gooien met termen als oplichting, één keer sommeren te verwijderen met het vooruitzicht van een dagvaarding + aangifte en dat bij weigeren ook daadwerkelijk doen. Het lijkt duidelijk dat deze persoon een 'strakke hand' nodig heeft.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2017 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jomas
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02:30
Ja dit komt regelmatig voor. Die koper heeft een beschadigde gespoten wielset en probeert die "om te ruilen" voor jouw goede set. Dit gebeurt met laptops waarbij moederborden worden "geruild"
, videokaarten noem maar op.

Tip voor iedereen. Zorg dat je 100 % zeker bent dat je weet wat je opgestuurd hebt. (Serienummers, zelf klein merkteken, verfstipje oid aanbrengen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Bad Brains schreef op maandag 17 juli 2017 @ 16:26:
[...]

De meeste rechtsbijstandsverzekeringen kennen een franchise. Onder dat bedrag worden zaken niet eens aangenomen. Dus ook niet afgekocht. Dat ligt ruim boven wat jij hier als bedrag geeft. Voor € 45,- kan je een jurist nog geen dossier laten lezen, laat staan reageren. Maak je wat dat betreft geen zorgen.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Mensen dank voor alle reacties, heeft geholpen.

Pagina: 1