Hi Iedereen,
Aangezien ik niet heel bekend ben met alle onderdelen en technische ontwikkelingen wil ik graag de vraag stellen aan de mensen die er wél verstand van hebben...
Ik zou dus graag een nieuwe game pc willen kopen. Ik had een alienware desktop gezien, maar in vele online reviews vonden mensen deze systemen overpriced... Vandaar dat ik hier terecht kwam.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn voornaamste intentie is gamen, alles op zijn mooist (edit is schijnbaar nodig: 1080p/4k dus het liefst), gaan met die banaan.
Ook video's streamen naar mijn tv, gewoon via hdmi kabel, verder weinig spectaculairs denk ik.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is niet écht een plafond, maar ik zou wel graag onder de 4000 blijven. Iets erboven is geen probleem, als het dan tenminste significant verschil maakt...
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, geen oude componenten. Hoogstens een 500gb hdd uit een oude kast.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het liefst;
goede processoren
1 SSD + 1 of 2 normale HDD's
2 videokaarten
veel ram geheugen
goede, stille koeling
Als voorbeeldje, in de alienware die ik in eerste instantie had willen kopen zaten:
Intel Core i7-7700K Processor (4-cores)
Dual Nvidia GeForce GTX 1080Ti met 11gb per stuk (2 in totaal, met SLI)
1tb SSD
2tb HDD
64 (4x16 gb) ram
Intel 802.11 AC + bluetoothdual band 2.4&5 ghz kaart
850W PSU liquid cooled chassis (totaal geen voorkeur voor soort koeling)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte is misschien wel een dingetje, mocht ik er later nog extra hdd's bijv. aan toe willen voegen zou ik eerder voor een grotere dan een kleinere kast willen kiezen.
Ga je overklokken?
Daar heb ik eigenlijk te weinig verstand van, dus nee.
Wat verwacht je van ons?
Wat ik graag van jullie wil vragen is om mij te helpen een goede keuze te maken, liefst iets wat in de toekomst ook goed te upgraden valt. Qua toeters en bellen aan de kast zelf hoeft er niet zoveel op te zitten.
Een lijst met onderdelen, danwel een discussie hierover zou voor mij ideaal zijn.
Alvast, enorm bedankt.
Aangezien ik niet heel bekend ben met alle onderdelen en technische ontwikkelingen wil ik graag de vraag stellen aan de mensen die er wél verstand van hebben...
Ik zou dus graag een nieuwe game pc willen kopen. Ik had een alienware desktop gezien, maar in vele online reviews vonden mensen deze systemen overpriced... Vandaar dat ik hier terecht kwam.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn voornaamste intentie is gamen, alles op zijn mooist (edit is schijnbaar nodig: 1080p/4k dus het liefst), gaan met die banaan.
Ook video's streamen naar mijn tv, gewoon via hdmi kabel, verder weinig spectaculairs denk ik.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is niet écht een plafond, maar ik zou wel graag onder de 4000 blijven. Iets erboven is geen probleem, als het dan tenminste significant verschil maakt...
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, geen oude componenten. Hoogstens een 500gb hdd uit een oude kast.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het liefst;
goede processoren
1 SSD + 1 of 2 normale HDD's
2 videokaarten
veel ram geheugen
goede, stille koeling
Als voorbeeldje, in de alienware die ik in eerste instantie had willen kopen zaten:
Intel Core i7-7700K Processor (4-cores)
Dual Nvidia GeForce GTX 1080Ti met 11gb per stuk (2 in totaal, met SLI)
1tb SSD
2tb HDD
64 (4x16 gb) ram
Intel 802.11 AC + bluetoothdual band 2.4&5 ghz kaart
850W PSU liquid cooled chassis (totaal geen voorkeur voor soort koeling)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte is misschien wel een dingetje, mocht ik er later nog extra hdd's bijv. aan toe willen voegen zou ik eerder voor een grotere dan een kleinere kast willen kiezen.
Ga je overklokken?
Daar heb ik eigenlijk te weinig verstand van, dus nee.
Wat verwacht je van ons?
Wat ik graag van jullie wil vragen is om mij te helpen een goede keuze te maken, liefst iets wat in de toekomst ook goed te upgraden valt. Qua toeters en bellen aan de kast zelf hoeft er niet zoveel op te zitten.
Een lijst met onderdelen, danwel een discussie hierover zou voor mij ideaal zijn.
Alvast, enorm bedankt.
[ Voor 7% gewijzigd door Aat op 17-07-2017 17:07 ]