Mijn vraag
Ik heb twee weken geleden een fritzbox 7490 gekocht. Verder heb ik een glasvezel abonnement met 500Mbit internet, op twee meter afstand is de snelheid nog maar 100Mbit. Ik kan het mij niet voorstellen maar: is deze degradatie van snelheid normaal bij een fritzbox? Of doe ik iets verkeerd?
Relevante software en hardware die ik gebruik
-Glasvezel abonnement 500Mbit
-Fritzbox 7490
-MacBook Pro late 2016 ( voor de speedtests)
-Iphone 6s (ook voor de tests)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Als ik de MBP op de router zet haal ik 490Mbit
twee meter afstand 100 Mbit
twee meter afstand met een muur er tussen, 50Mbit,
vier meter afstand met een glazen deur er tussen 30Mbit.
Verder heb ik: https://en.avm.de/service...71_Wireless-range-is-low/
Helemaal doorlopen, radio channel op automatic zetten bij stap 5 had een nauwelijks merkbaar verschil.
Ik ben benieuwd en hoop dat iemand een idee heeft wat ik kan doen, Fritz!Box zelf is tot nu toe niet erg behulpzaam geweest (standaard knowledge base artikelen doorsturen...)
Mvg. Justin
Ik heb twee weken geleden een fritzbox 7490 gekocht. Verder heb ik een glasvezel abonnement met 500Mbit internet, op twee meter afstand is de snelheid nog maar 100Mbit. Ik kan het mij niet voorstellen maar: is deze degradatie van snelheid normaal bij een fritzbox? Of doe ik iets verkeerd?
Relevante software en hardware die ik gebruik
-Glasvezel abonnement 500Mbit
-Fritzbox 7490
-MacBook Pro late 2016 ( voor de speedtests)
-Iphone 6s (ook voor de tests)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Als ik de MBP op de router zet haal ik 490Mbit
twee meter afstand 100 Mbit
twee meter afstand met een muur er tussen, 50Mbit,
vier meter afstand met een glazen deur er tussen 30Mbit.
Verder heb ik: https://en.avm.de/service...71_Wireless-range-is-low/
Helemaal doorlopen, radio channel op automatic zetten bij stap 5 had een nauwelijks merkbaar verschil.
Ik ben benieuwd en hoop dat iemand een idee heeft wat ik kan doen, Fritz!Box zelf is tot nu toe niet erg behulpzaam geweest (standaard knowledge base artikelen doorsturen...)
Mvg. Justin