Geen boete ontvangen uit Duitsland, wat moet ik nu doen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 946875

Topicstarter
Ik ben ongeveerr twee jaar geleden in duitsland geflists. Ik was niet degene die achter het stuur zat overigens. Na ongeveer 3 maanden kreeg ik toen een formulier (in het duitst) die ik moest invullen over wie achter het stuur zat. Na overleg met degene die achter het stuur zat toen we geflitsts waren, heb ik haar gegeven ingevult op het formulier en netjes terug gestuurd. Ik heb overigen geen foto ontvangen (veel mensen blijken ook een foto te krijgen, maar die zat er niet bij).

Echter heeft zei nooit iets ontvangen, en ik ook niks meer. Ik heb dus geen idee of er nu nog een boete openstaat of niet. Moet ik er zelf nog achteraan gaan? We gaan binnenkort weer naar duitsland en ik wil niet dat er nog een boete openstaat, maar ik heb geen idee wat ik kan doen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCricketer25
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06 13:45
Ik zou zeggen..niks meer aan doen, jij hebt gegevens verstrekt van de bestuurder(ster) daarop is niet meer gereageerd, case closed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:51

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

De kans dat je nog wat hoort wordt steeds kleiner, maar het kan nog wel. Meestal is de administratieve rompslomp zo groot dat het of niet wordt opgevolgd of de termijn verloopt.

Jij hebt iig gewoon de zaakjes gedaan; de bal ligt bij hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrit13
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-06 08:33
Ik heb een paar jaar geleden ook zo'n brief gehad waarop ik kon aangegeven of ik wel of niet achter het stuur zat en dat ik de mogelijkheid had om 'alvast vooruit te betalen'. Dat zouden ze dan wel berekenen met het definitieve boetebedrag. Aangezien ik wél de bestuurder was, heb ik niet gereageerd met de gedachte stuur maar de definitieve bekeuring met de definitieve boete.

Daarna ook nooit meer iets gehoord. En wel nog meerdere malen door Duitsland gereden, maar ze hebben me nergens staan opwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Afrit13 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:29:
Ik heb een paar jaar geleden ook zo'n brief gehad waarop ik kon aangegeven of ik wel of niet achter het stuur zat en dat ik de mogelijkheid had om 'alvast vooruit te betalen'. Dat zouden ze dan wel berekenen met het definitieve boetebedrag. Aangezien ik wél de bestuurder was, heb ik niet gereageerd met de gedachte stuur maar de definitieve bekeuring met de definitieve boete.

Daarna ook nooit meer iets gehoord. En wel nog meerdere malen door Duitsland gereden, maar ze hebben me nergens staan opwachten.
ze staan vast achter het bord afslag 13 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:39
De normale verjaring termijn is 5 jaar. Het is 3 jaar voor een boete onder de 1000 euro.

Dus als er inderdaad niks mee is gebeurd en het nog open staat dan kan het zijn dat je staande gehouden wordt.

De kans dat je hierop wordt aangesproken.. hangt ervan af waar je heen gaat en de oplettendheid van de politie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:14
Wellicht dat als je staande gehouden word dat je het boetebedrag direct moet betalen.
Hebben ze nummerplaatherkenning in de streifenwagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 946875

Topicstarter
Cave_Boy schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:30:
De normale verjaring termijn is 5 jaar. Het is 3 jaar voor een boete onder de 1000 euro.

Dus als er inderdaad niks mee is gebeurd en het nog open staat dan kan het zijn dat je staande gehouden wordt.

De kans dat je hierop wordt aangesproken.. hangt ervan af waar je heen gaat en de oplettendheid van de politie.
Ik neem niet aan dat de boete boven de 1000 euro ligt. Ging geloof ik ok iets van 20 km te hard. Nogsteeds een fikse overtreding naturlijk. Heb nog nooit bekeuringen gehad, maar het zal toch neit zo duur zijn denk ik.

Maar eignelijk kan ik niet zoveel doen behalve afwachten als ik het zo lees. Weet ook niet waar ik naartoe zou kunnen bellen (ik kan ook geen duits, dus bellen is denk ik al erg moeilijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ikke_niet
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 11:44
Recentelijk een boete gehad voor 20km te hard uit Duitsland. Was iets van €35...
Daar is overheen te komen zegmaar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrit13
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-06 08:33
Die van mij (juli 2015) was 22 km te hard op de Autobahn (122 ipv 100): boete 70 euro, kosten en onkosten tenminste 28,50 extra.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:50
Ikke_niet schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:50:
Recentelijk een boete gehad voor 20km te hard uit Duitsland. Was iets van €35...
Daar is overheen te komen zegmaar >:)
Een parkeerboete in Duitsland is ook altijd zo'n feest. € 10,= boete. Daar betaal je hier in Nederland je parkeerkaartje voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:39
Anoniem: 946875 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:45:
[...]

Ik neem niet aan dat de boete boven de 1000 euro ligt. Ging geloof ik ok iets van 20 km te hard. Nogsteeds een fikse overtreding naturlijk. Heb nog nooit bekeuringen gehad, maar het zal toch neit zo duur zijn denk ik.

Maar eignelijk kan ik niet zoveel doen behalve afwachten als ik het zo lees. Weet ook niet waar ik naartoe zou kunnen bellen (ik kan ook geen duits, dus bellen is denk ik al erg moeilijk).
20km/h te hard is inderdaad 35 euro.

Zou zelf lekker afwachten. Houden ze je staande dan direct betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:14

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Hoewel ik het nobel vind om een boete te betalen zou ik in dit geval mij niet zo veel zorgen maken. Het is niet alsof ze bij de grens op je staan te wachten. Wordt je toch staande gehouden om wat voor reden dan ook en komt het aan het licht dan kun je altijd nog aftikken ter plekke.
Als je echt wil overdrijven neem je contant geld mee in de auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heb je een kopie van het bezwaar dat je hebt opgestuurd? Dan kan je dat meenemen en laten zien mocht je staande worden gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:15

Typhone

Who Dares Wins

Alle nobele antwoorden hierboven vergeten even 1 belangrijk ding. Die boete maakt geen drol uit. Waar ik me wel zorgen om zou maken: je geeft aan het was iets van 20km/h te hard. Harder dan 20km/h betekent dat je een punt krijgt (Punkte in Flensburg). Die blijven wel een aantal jaren staan (5 als ik me niet vergis). Haal je in de tussentijd weer een punt dan wordt die termijn verschoven en je mag er maximaal 8 hebben. Rij je in een Baustelle dan heb je altijd sowie een punt te pakken op je rijbewijs en deze kosten zijn minimaal 100 euro (dus fors hoger).

Volgens mij gaat het per 'Landkreis' maar ik denk dat de StVO je wel kan helpen als je een vraag stuurt bij wie je moet zijn met de vraag of er nog iets open staat op kenteken. Dan zit je in elk geval aan de veilige kant en hoef je je geen zorgen te maken. Denk erom dat ze bij bepaalde grenzen wel controleren nu in verband met de vluchtelingen en dan gaat je kenteken gegarandeerd door het 'grondige Duitse' systeem.

StVo

Doe er je voordeel mee :)
Er zat ooit in een soortgelijk topic een wijsneus dus om die discussie voor te zijn: Ja die punten gelden ook voor buitenlandse bestuurders die niet ingezeten zijn in Duitsland.

[ Voor 7% gewijzigd door Typhone op 19-07-2017 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05 22:39
Bij Nederlanders kunnen ze die punten niet registreren als ik het goed herinner. Een paar jaar geleden een bekeuring gehad van dik 200 euro, 30 te hard op de snelweg. Zou 2 punten opleveren maar omdat dat niet geregistreerd kon worden(want geen Duits rijbewijs) werd het bussgeld verhoogd. :(
Ik zal eens graven in mijn archief, maar daarop kwam het in ieder geval neer. (was in landkreis Leer)

Maaruh, als je er niets meer over hebt gehoord, gewoon laten.

[ Voor 26% gewijzigd door darkkingll op 19-07-2017 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb in Duitsland een paar jaar geleden een parkeerboete gehad. Tenminste, iets wat het aankondigde. Het was prachtig weer en we waren op weg naar een recreatiemeertje. Daar aangekomen zat de hele boel vast op de weg en iedereen (ja echt) parkeerde langs de kant van de weg, ondanks dat dat niet mocht. Ook ik vond een plekje en parkeerde daar mijn auto, in de berm, dus van de weg en fietsstrook. Zo stonden er honderden auto's aan weerszijden van de weg geparkeerd.

Toen we terugkwamen bij de auto in de vroege avond zat er een briefje achter de ruitenwisser dat we daar niet mochten parkeren en dat we daarvoor een boete thuisgestuurd zouden krijgen. Briefje was overigens ondertekend door de burgemeester :D Nooit iets van gehoord en afgaande op de verhalen is zo'n parkeerboete in Duitsland een paar euro tot twee tientjes.

Ik vraag me af of ze voor dat geld de moeite doen om mijn adresgegevens op te vragen. En dan nog: gaan ze me daarvoor ooit staande houden? Ik heb gewoon geen kans gehad om te betalen, want ik heb de boete nooit gehad. Het lijkt me ook niet mijn taak om uit te vinden waar ik een nog onbekend bedrag naar zou moeten overmaken of welke instantie ik daarvoor moet hebben.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cor984
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-06 21:10
Ik heb een paar jaar geleden een boete gehad om vanaf gamescom 2 km te hard te hebben gereden. Kreeg een brief dat ik iets van 15 euro moest betalen.... OK geen probleem. Stond in dat er een 2e brief in moest zitten.... zat er niet in. Dus niks kunnen betalen 3 jaar verder nog niks gehoord

Een biertje is nooit weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:52
Niet echt een heel nuttig topic? Of je belt ze of je belt ze niet, lijkt me een keus die je zelf maakt.

Daarnaast wat maakt het uit als je een openstaande boete hebt en door duitsland rijd? Het ergste wat er kan gebeuren is dat je voor iets anders wordt aangehouden, ze zien dat je een openstaande boete hebt en dat ze vragen de boete direct te betalen, probleem opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 24-06 08:16
Hoewel de boete zelf een verjaringstermijn kent van enkele jaren, is het volgens mij zo dat ze in Duitsland binnen 3 maanden moesten vaststellen wie gereden heeft, inclusief overtuigend bewijs. Dat doen ze veelal middels de brief die TS heeft ontvangen.

Daarnaast wordt de boete niet op basis van kentekens geregistreerd, maar bestuurder. Dus nu de politie volgens TS wel zou moeten weten wie reed, kan TS zelf gewoon door Duitsland rijden zonder zelf op te hoeven draaien. Wel bestaat er een kans dat je wordt aangehouden, maar je bent ze niets verschuldigd.

Er is ook een manier om onder de boetes uit te komen door alles te negeren, maar lees daarvoor het volgende even door. Mocht je die route opgaan (te laat voor TS), let wel, Duitsland wordt wat slimmer en na lang touwtrekken bestaat de kans dat ze het bij het CJIB neerleggen. YMMV, maar ik zou dat gevecht met het CJIB niet aangaan.

Meer info hier;
https://forum.flitsservic...tsland-wat-nu-t27325.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:05
Afrit13 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:54:
Die van mij (juli 2015) was 22 km te hard op de Autobahn (122 ipv 100): boete 70 euro, kosten en onkosten tenminste 28,50 extra.
Over wat voor kosten/onkosten heb je het dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mashell
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11-2019
Typhone schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:59:
maar ik denk dat de StVO je wel kan helpen als je een vraag stuurt bij wie je moet zijn
Ik denk niet dat de "verkeersregels " je kunnen helpen. StVO is het equivalent van de RVV :)
Als je vragen wilt stellen, dan moet je bij de Behörde zijn die de Boete twee jaar geleden heeft opgesteld. Maar ik zou het niet doen. Twee jaar is zo lang geleden, die boete is allang op de berg onincasseerde boetes geland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
Pat911 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:16:
[...]

Over wat voor kosten/onkosten heb je het dan?
Proceskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
????

Ik heb ook wel eens een boete gehad in Duitsland (toen overmaken naar het buitenland nog extra geld kostte). Ik heb gewoon de boete betaald en daar eerst nog die overmaakkosten vanaf gehaald. In het schrijven dat terug ging aangegeven dat ik zelf de bestuurder was, en dus de boete ging betalen. Bij het overmaken kon je er toen voor kiezen om zelf de kosten te betalen voor het overmaken naar het buitenland of dat door de ontvanger te laten doen. (die kosten waren bijna net zo hoog als de boete...)

Verder geen gedoe met proceskosten of zo gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
Pat911 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:21:
[...]

????

Ik heb ook wel eens een boete gehad in Duitsland (toen overmaken naar het buitenland nog extra geld kostte). Ik heb gewoon de boete betaald en daar eerst nog die overmaakkosten vanaf gehaald. In het schrijven dat terug ging aangegeven dat ik zelf de bestuurder was, en dus de boete ging betalen. Bij het overmaken kon je er toen voor kiezen om zelf de kosten te betalen voor het overmaken naar het buitenland of dat door de ontvanger te laten doen. (die kosten waren bijna net zo hoog als de boete...)

Verder geen gedoe met proceskosten of zo gehad.
Ik haal het hieruit;
Afbeeldingslocatie: https://forum.flitsservice.nl/imagecache/17/17be7e01a0034a5bdd6efd1a0f6ab78d3d39664e54a7793d.jpg

Het is precies die 28,50, dus ik kan het fout hebben, maar het lijkt mij toch om proceskosten te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

FlowSnake schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:23:
[...]

Ik haal het hieruit;
[afbeelding]

Het is precies die 28,50, dus ik kan het fout hebben, maar het lijkt mij toch om proceskosten te gaan.
Wut; krijg je al zo'n boete voor 'iets' te dicht op je voorganger? De 2sec regel zou 31 m zijn, en jij zat op 21 m... De geadviseerde 56m is dat nieuw?

Edit; kak, 2 sec regel is 63.7m. 8)7 duidelijk dus..

[ Voor 8% gewijzigd door superduper op 19-07-2017 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
[...]

Ik haal het hieruit;
-knip - foto van CJIB - knip
Ah, ik kreeg de brief nog rechtstreeks van de Duitse Polizei :)

Dit is gewoon een opslag omdat het CJIB ook niet voor niets werkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 22:18

Wailing_Banshee

You're Next

jeroen3 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:31:
Wellicht dat als je staande gehouden word dat je het boetebedrag direct moet betalen.
Hebben ze nummerplaatherkenning in de streifenwagen?
Nee. TS hoeft niet de boete te betalen voor een ander. TS is niet geflitst, hij was bijrijder. De eigenaar van de auto is niet verantwoordelijk voor de boete, de bestuurder is. Daarom hoort er ook een foto bij te zitten.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:15

Typhone

Who Dares Wins

Wat is dat voor een rare boete dan? Europese boete zelfs. helemaal mooi in CJIB stijl. Ik krijg die dingen altijd in het Duits met hotseklots Nederlands achterop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:54
Iemand ervaring met het feit dat hij geflitst is, en wanneer de boete op de mat viel? wacht al een 4 weken op een aantal bekeuringen uit duitsland en oostenrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:29
[...]

Ik haal het hieruit;
[afbeelding]

hmm dat soort brief zou ik initieel als poging tot oplichting classificeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarnemer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-05 12:01
ff snel gecheckt.. het IBAN is van CJIB... geen oplichting dus

wel apart... want er zijn er dus die de boetes uitbesteden aan het CJIB en zij die dat niet doen?

Is dat consequent en mag het CJIB dat dan wel verhogen met 28,50?

Interessant... en ik vond die onbetwistbare administratiekosten bij een bon al volslagen waanzin..
(stel je hebt gelijk en hoeft een boete niet te betalen, moet je wel de administratiekosten nog voldoen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
Die boete is niet van mij, staat in de link naar het forum die ik eerder poste.

@Pat911 Nope, dat is die 9 euro. De originele boete was 100+28,50.

@Typhone @redfox314 Niet als die poster ongeveer 11 maanden is belaagd met brieven en aangetekende brieven. Dan weet je wel waar dat over gaat hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-06 22:59

mark-k

AKA markkNL

Als buitenlander krijg je volgens mij inderdaad een toeslag van iets in de 20 euro, laatst ook gehad. Bij mij was t echter 25 erbij en dan nog 1,83 voor iets anders, kon niet echt verstaan waar het nou voor was maar ik was allang blij met het bedrag dat hij in het pin apparaatje ingetikt had ipv hetgeen het eigenlijk had moeten kosten.

Edit: was dus wel staande houding en geen flitsboete.

[ Voor 7% gewijzigd door mark-k op 19-07-2017 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-06 00:17
[...]
Die € 28,50 zijn de Duitse proceskosten. Zie voor meer info bijvoorbeeld: http://www.bussgeld-info....osten_im_Bussgeldbescheid

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97348

superduper schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:28:
[...]

Wut; krijg je al zo'n boete voor 'iets' te dicht op je voorganger? De 2sec regel zou 31 m zijn, en jij zat op 21 m... De geadviseerde 56m is dat nieuw?

Edit; kak, 2 sec regel is 63.7m. 8)7 duidelijk dus..
Ik woon in Duitsland, en ja je kunt een boete krijgen voor te weinig afstand.
Kun je vaak zien aan een busje op het viaduct.
Daar zit een mannetje in die de (letterlijk) een knop drukt en je staat er op.

met de vrachtwagen was ik 15 km/h met correctie te snel gereden. kosten €25,- euro.
Foto:
Afbeeldingslocatie: https://up.picr.de/11670329kl.jpg

en let op de strepen op het wegdek, dat duid aan dat op die punt een ''vast'' meetpunt is voor afstand.
Afbeeldingslocatie: http://www.stadt-naumburg.de/Radarfotos/Thueringen/ausserorts_Autobahnen/BAB_4_zwischen_Jena-Goeschwitz_und_Schorba/20304_03.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.neuepresse.de/var/storage/images/np/hannover/uebersicht/das-ist-niedersachsens-fieseste-radarfalle-mit-video/2738790-1-ger-DE/Das-ist-Niedersachsens-fieseste-Radarfalle-mit-Video_ArtikelQuer.jpg

Afbeeldingslocatie: https://bilder.bild.de/fotos-skaliert/lkw-kontrollen-a2-abstandsmessung-kameraueberwachung-200331168-51080336/2,w=993,q=high,c=0.bild.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 97348 op 19-07-2017 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
[...]

In Februari ook geflitst in Duitsland met een overschrijding van tussen de 20 en 25 km/h. De boete had ik binnen 3 weken binnen en was rond de €35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 22:18

Wailing_Banshee

You're Next

@Anoniem: 97348 die achterste auto van die onderste foto mag z'n banden wel vervangen, als het niet tot een botsing is gekomen...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:30
Wailing_Banshee schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 07:48:
@Anoniem: 97348 die achterste auto van die onderste foto mag z'n banden wel vervangen, als het niet tot een botsing is gekomen...
offtopic:
Als het wel tot een botsing is gekomen waarschijnlijk ook wel, als de auto niet is afschreven iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1083765

Hallo allemaal,

ik ben vorig jaar zomer geflitst geweest in Duitsland. Na een aantal weken heb ik de boete gekregen om te betalen, helaas uit het hoofd verloren alsook niet meer teruggevonden.
Bij wie kan ik daarvoor terecht? Zou die willen betalen voor we terug op reis vertrekken, anders kunnen ze ons onderweg tegenhouden.

Groetjes
Indira
Pagina: 1