welke goedkope koptelefoons zijn echt goed?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Het lijkt em leuk een lijstje te maken van goedkope koptelefoons die goed zijn, en eventueel ook een lijsjte van de slechtere keuzes. Voor nu houd ik goedkoop even op maximaal 20 euro.
Ik heb vanalles geprobeerd in de afgelopen jaren: Grundig, pulse, soundlogic, Silvercrest(lidll) maar geen van deze koptelefoons haalde het bij mijn Philips koptelefoon die ik was kwijtgeraakt/ergens had laten liggen. Ik ben blind en daardoor nogal een perfectionist op het gebied van geluid. Vorig jaar kocht ik bij Action een Lab31 Dj Headphone en deze is volledig vergelijkbaar met mijn vroegere headphone, zlefs nog wat beter. Een mooi vol geluid, helder maar tegelijk ook vol qua middden en lage tonen. Deze lab31 dj headphone hebben ze nu nogsteeds en hij kost nu 10 euro.
Maar ongetwijfeld zijn er meer goedkope koptelefoons die goed presteren en daardoor vergelijkbaar zijn met veel duurdere exemplaren. Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usr101
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-08 23:13
Sennheiser HD201 kan je soms vinden voor 18-19 euro en klinkt best goed voor die prijs. Zoals al eerder gesuggereerd op dit forum klinkt deze hoofdtelefoon nog beter met de fluwelen 438 earpads. De HD201 is praktisch mijn to-go-to hoofdtelefoon als ik een nieuwe hoofdtelefoon moet kopen.

Als je op zoek bent naar een iets mobieler en kleinere hoofdtelefoon is de KSC75 ook een aanrader (maar wel iets duurder dan 20 euro hier in Europa).

In de categorie spotgoedkoop(10 euro) vind ik de Sony MDR-ZX110 ook wel een toffe hoofdtelefoon.

Blijkbaar zijn de Monoprice 8323 en enkele Superlux modellen ook best goede hoofdtelefoons voor hun prijs, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

[ Voor 27% gewijzigd door usr101 op 17-07-2017 20:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
momenteel heeft action een bluetooth headphone, in allerlei kleuren. enige wat er qua merk opstaat is iets als zdtrading. Deze koptelefoon kost 15 euro. Heeft een geweldig goed geluid, heel mooi bij muziek maar ook bij mobiele games(ik ben blind en werk daardoor met volledig audio-gerichte games) heel mooi ruimtelijk geluid, ook een vol geluid waarin hoog midden en bas perfect tot hun recht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

Ik heb de laatste tijd een aantal supercheape oordopjes geprobeerd. Uiteindelijk bleek dat de motorola earbuds 2 dopjes van 3,89 bij de action voor de klasse onder de 10 euro een verrassend goed geluid gaven.

Ook wel een aardig linkje: https://chineseoortelefoontoko.nl/action-oortjes/

edit: of ben ik nu als audiobeet in de val getrapt oordopjes onder koptelefoons te scharen? :$

[ Voor 34% gewijzigd door Yucon op 21-02-2018 22:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Net iets boven je budget van EUR 20,- maar soms zijn ze te vinden voor een prijs die in die richting komt:

Koss Porta Pro.

Lees maar eens hier op tweakers zelf: productreview: Koss Porta Pro (Goud, Zwart) review door Evapor .

Ik koocht nadat ik mijn eerste na jaren gebruik tot op de draad versleten had, een jaar of twee terug in een speciale deal online twee tegelijk voor iets meer dan EUR 50,-. Eentje daarvan zit nog braaf in de gesealde verpakking te wachten op zijn beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EllesarD
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21-08 18:44
Geachte dicksterk,

De Lab31 DJ Headphone is een zeer goede koptelefoon uit mijn ervaring, waar ik woon zijn ze al een tijdje niet meer verkrijgbaar helaas.
Als je een goede goedkope koptelefoon wil zou ik bij je huidige koptelefoon blijven als ik jou was (Lab31 DJ Headphone).
Mocht je echter een andere koptelefoon zoeken van vergelijkbare of betere kwaliteit dan zou ik aanraden om te gaan kijken naar een studio koptelefoon zoals bijvoorbeeld een beyerdynamic DT 990 PRO deze zijn relatief goedkoop(nog wel flink boven de 20 euro) maar hebben geen gesloten speaker waardoor je realistischer geluid krijgt en een vrij zware spoel vergeleken met normale headsets.(wel zien ze er niet extreem fancy uit).
Als goedkopere optie kan je bijvoorbeeld ook heel oude koptelefoon zoekken, aangezien veel moderne headsets en koptelefoons goedkope en vrij lage kwaliteit cones, magneten en spoellen gebruiken, ook was open geluid vroegen meer vanzelfsprekend.

--Ervaring--
Ik heb velen soorten headsets en koptelefoons geprobeerd en gehad.
Hoewel ik ook meerdere headsets en koptelefoonen thuis heb liggen(ook duurdere) gebruik ik nog steeds meestal de lab31 DJ headset, de geluids kwaliteit is merkbaar minder dan het geluid van een redelijke studiokoptelefoon, en de bas van sommige vrij oude headsets klinkt realistischer maar voor mij is het handig dat deze er toch nog redelijk uitziet en vrij duurzaam is(met veel rijzen).
ook heb ik deze headset verschillende keren open gehad(voor een reparatie na een redelijk harde val(speaker was van plaats af gekomen)), de hardware in deze koptelefoon is relatief makkelijk te repareren maar zou normaal gesproken niet zomaar kapot moetten gaan. buiten het makkelijk repareren van de is het design van binnen vrij slim gedaan aangezien er ook in dit headset open geluid gebruikt wordt(echter gaat het overige geluid hier niet weg maar komt het in een soort mini klankkast waarna het via overige openingen rondom de normale audio openingen terug komt als trillingen rondom het oor. ook is het belangrijk te weten dat ze wel (helaas) plastic cones hebben gebruikt hoewel dit tegenwoordig heel normaal is aangezien ook de duurste beats koptelefoons etc. plastic cones gebruiken. gelukkig hebben ze een vrij goed en tot dusver origineel open geluid systeem en een zwaardere magneet en redelijk wat sterkere spoel dan de meeste moderen headsets/koptelefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Deze laatst gekocht voor bij de computer

https://www.bax-shop.nl/s...2000-studio-hoofdtelefoon

Bevalt prima, gebruik deze nu wat vaker om mijn Sansui uit 1975 wat te ontlasten qua slijtage :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datastream
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Superlux HD668B is een goede. Makkelijk te modden en de AKG K240 velour pads passen erop
Pagina: 1