Tips voor mijn eerste custom PC gevraagd!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-09 13:40

Estoque

Turbobrick Owner

Topicstarter
Beste Mede-tweakers!

Misschien raar, dat een gebruiker op Tweakers nu pas begint aan een eigenbouw PC, maar ik zit op tweakers voor hele andere redenen dan eigenbouw PC's.

Toch wil ik mij graag promoveren tot een "echte" tweaker, door mijn eerste eigen PC te gaan bouwen. Doormiddels van de aankoopadvies-topics over de verschillende componenten heb ik een lijst samengesteld met onderdelen waarvan ik graag van jullie wil weten wat de bottleneck zal zijn in de algehele set-up en of de setup wel haalbaar/werkbaar.

Reden dat ik het vraag, is omdat ik zelf als fanatiek sleutelaar van auto's(voornamelijk volvo 240's) veel mensen een project zien starten waarbij je als kenner, in één opslag al enkele knelpunten ziet die een onervaren sleutelaar niet ziet. Ik plaats mij zelf nu in die beginner categorie en ik hoop dat jullie met al jullie expertise mij iets over de knel- en breekpunten kunnen vertellen van de volgende, door mij uitgekozen, setup.

Als er iets ontbreekt, of iets waar ik rekening mee houden. Hoor ik heel erg graag!
Tips voor een andere (betere) componenten kan ik ook waarderen.

Budget:
Ik heb voor mijzelf een budget van Max €1500,- gesteld, zonder monitor/toetsenbord/muis.

Gebruik:
Voornamelijk gamen (racespellen) en ook het volledige Adobe Masterpacket en Solidworks kunnen laten draaien.

Eisen:
Alvorens ik mijn lijst heb samengesteld, heb ik een aantal eisen op papier gezet.
- Minstens 500GB SSD (mag ook meer)
- 16GB Werkgeheugen (minstens)
- Vloeiend 60FPS kunnen spelen
- Toekomstbestendig

Processor:
Intel i7-7700k Boxed

Videokaart:
Gigabyte AORUS GeForce GTX 1060 Extreme Edition 6G 9GBPS

Moederbord:
MSI Z270 Gaming Pro Carbon

Case:
Be Quiet! Pure Base 600

Geheugen:
Corsair Vengeance LPX CMK16G

Voeding:
Corsair RM550x

Opslag:
Samsung 960 EVO 500GB

Totaal in de winkelmand bij Azerty: 1402,26

Ik hoor graag jullie advies en mening!

Respect to the man in the icecream van!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14-09 23:36
Om de mogelijkheid te hebben om op 4k te gamen, heb je toch echt een GTX 1080 nodig.

Als je vooral race games speelt, zou ik ook eens kijken naar een 144 Hz scherm. Juist bij snelle games (zoals race games) heeft dit relatief veel meerwaarde. Voor 1440p144Hz is ook een 1080 nodig, 1080p144Hz kun je eventueel met een 1070 af (al kun je op 1080p eigenlijk niet groter dan 24", wat denk ik niet het idee was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Topicstarter
Dan laat ik de 4k mogelijkheid wel even varen. Vind dat nog niet zo'n grote voorwaarde.
Heb overigens mijn opslag even gewijzigd naar een 960EVO. Voor de kleine meerprijs beduidend beter dan de 850 EVO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lactaxative schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:33:
Voor 1440p144Hz is ook een 1080 nodig...
Weet je dat zeker, ik dacht dat dat al met een 970 kon.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2017 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:29
Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2017 @ 16:05:
[...]

Een 1060 6GB kan dat ook prima aan!.
Al zou ik het wel bij Full HD houden. Mocht je echt groter willen, dan zal een 1070 beter zijn.
En als de TS het red met budget, dan gewoone en 1080 aanschaffen!

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Estoque

Estoque

Turbobrick Owner

Topicstarter
1060 lijkt mij een mooie opstap voor een eerste build.
Eerst zien hoeveel tijd ik voor het gamen heb (ik heb ook nog een Xbox One) en als ik dan de behoefte heb om groter te gaan, kan dat volgens mij ook nog met het door mij geselecteerde moederbord en geheugen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14-09 23:36
Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2017 @ 16:05:
[...]

Tja, je kunt ook een 4k scherm aansluiten op een videokaart van 5 jaar geleden. Het is dan nog geen goed idee.
Estoque schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:43:
Dan laat ik de 4k mogelijkheid wel even varen. Vind dat nog niet zo'n grote voorwaarde.
Heb overigens mijn opslag even gewijzigd naar een 960EVO. Voor de kleine meerprijs beduidend beter dan de 850 EVO.
Het verschil tussen de 960 en 850 merk je niets van, dus die kleine meerprijs vind ik behoorlijk groot. http://techreport.com/rev...ng-960-evo-ssd-reviewed/5
Pagina: 1