Contact over zonneboiler & warmtepomp in woning van voor2000

Pagina: 1
Acties:
  • 459 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar mensen die ervaring hebben met zonneboilers en/of warmtepompen in hun huis (van voor het jaar 2000) voor een interview.
Ik ben bezig met een korte serie filmpjes met bewoners van huizen die bezig zijn om van gas los te gaan. Zo ga ik langs bij iemand die op inductie is overgestapt en zoek ik nu dus mensen die het leuk vinden om te laten zien wat voor installatie zij hebben en kort wat willen vertellen over hoe ze dat proces ervaren hebben.

Zijn hier mensen die daar voor open staan? Ik hoor graag van je!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn huis (Bouwjaar 1978) heb ik twee warmtepompen geïnstalleerd, één voor de hoofdverwarming met als back-up de Nefit HR ketel, en één voor warmtapwater in combinatie met PVT zonnepanelen.

Het hele systeem heeft wat installatieproblemen gekend omdat de installateurs onvoldoende bekend waren met deze nieuwe technieken, maar nu draait het naar tevredenheid.

Het gasverbruik van de CV is drastisch minder geworden, de warmtepompen leverden voldoende op bij temperaturen rond het vriespunt, als het kouder werd was de opbrengst van de verwarming onvoldoende en schakelde de CV aan het eind van de nacht kortstondig in. De tapwatervoorziening leverde voldoende warmwater van de warmtepomp, het back-up spiraal en de combiketel waren niet nodig.

Kortom een goede oplossing om de CO2 emissie te reduceren als je de stroom, net als ik, opwekt met PV en PVT zonnepanelen. Als je zelf ook zo'n installatie overweegt ben ik bereid mijn ervaringen te delen, hiermee kan de installatieproblemen die ik tegenkwam, voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Modbreak:Ik heb geen verzoek voorbij zien komen om toestemming te vragen om dit topic te mogen openen.
Volgens de forumregels zijn dit soort topics zonder toestemming van moderators namelijk niet toegestaan, zie: Het algemeen beleid #verbodenspam

Ik sluit daarom dit topic.

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 14-08-2017 09:06 ]

Dit topic is gesloten.