Toon posts:

Nieuwe mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen!

Ik ben van plan om te upgraden naar een z270 chipset moederbord.
Nu zijn er genoeg in aanbod, maar wat mij opvalt is dat de meeste socket 1151 z270 moederborden voorzien zijn van een AMD crossfire interface. U voelt de vraag waarschijnlijk al aankomen!

Heeft dit enige negatieve invloed op een single dedicated N'vidia GPU?

Ik zelf moet niks meer hebben van AMD kaarten. Ik heb er simpel weg te veel trammelant mee gehad in het verleden en sindsdien ben ik overgestapt naar N'vidia met zeer tevreden resultaten.

Nu zijn er enkele moederborden met een dual/hybrid interface voor zowel N'vidia als AMD.
Maar die zijn dan net weer even een tikkie te duur voor mijn smaak!

Dus kan ik gerust zonder zorgen een N'vidia kaart op een AMD interface moederbord proppen of is het wijsheid om toch iets meer te investeren voor een hybrid of N'vidia interface?

Dank u wel!

Extra aanvulling: Het gaat om een single gpu game systeem zonder over overclocking althans, voorlopig.
Core i7 7600k, 8 gb ddr4-sdram, en een gtx 1070.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-02 13:59
Dat maakt niks uit. Crossfire gaat over 2x (of meer) een AMD GPU. 1x werkt sowieso.

[ Voor 6% gewijzigd door Nat-Water op 17-07-2017 14:43 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Verwijderd

Topicstarter
Dus het maakt niets uit dan men een N'vidia kaart op een AMD corssfire interfaced moederbord aansluit?

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-02 13:59
Nee. Het betekent domweg dat dat moederbord dat ondersteunt. Je hoeft er geen gebruik van te maken.
Mijn eigen moederbord ondersteunt ook CrossFireX maar hij doet het nu prima met een GTX1060 :)

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Verwijderd

Topicstarter
Je bent een topper! bedankt voor je input.