Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-06 15:34
Allen,

Ik ben op zoek naar scholen waar deeltijd HBO masters worden aangeboden die vallen onder het reguliere collegegeld tarief. Ik heb telefonisch contact gehad met DUO en zij geven aan dat, wanneer je het te volgen niveau nog niet behaald heb, je het collegegeld betaald en niet het instellingsgeld (=veel!).

Ik heb zelf HBO behaald en wil naast mijn werk een deeltijd HBO master halen. Hiervoor ben ik druk op zoek, maar nog zonder resultaat. Alle scholen die ik vind, bieden masters aan buiten het reguliere collegeprogramma, waardoor je de volle mep betaalt. Aangezien dit mijn eerste master moet worden, zou ik een opleiding willen volgen die onder het collegegeld valt.

Heeft iemand ervaring met het volgen van een 1e master in deeltijd waarbij het collegegeld gevraagd wordt en niet het veel hogere commerciële bedrag?

Voorbeeld: https://www.han.nl/werken...master-bedrijfskunde-mba/
Hier kun je de master Bedrijfskunde volgen, maar de kosten liggen op €22k. Hetzelfde geldt voor Avans (avans+ biedt dit aan)

Waarom zijn HBO deeltijd studies wél allemaal volgens het normale collegegeld te volgen, maar is de master alleen met het veel duurdere tarief te volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-06 15:13
Open universiteit: https://www.ou.nl/nl/home ik ben zelf ook opzoek naar een deeltijd Master tegen het wettelijk collegegeld. Een van de weinig aanbieders die ik kan vinden is ou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Willem1990 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 14:51:
Open universiteit: https://www.ou.nl/nl/home ik ben zelf ook opzoek naar een deeltijd Master tegen het wettelijk collegegeld. Een van de weinig aanbieders die ik kan vinden is ou.
Goeie tip!
Deze was ik zelf nog niet tegen gekomen. Inderdaad ziet het er erg interessant uit. Ik heb een adviesgesrpek aangevraagd.

Wellicht heeft iemand anders nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-06 12:05
Nvm, deeltijd

[ Voor 76% gewijzigd door Tuttel op 19-07-2017 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik ben zelf ook op zoek naar een betaalbare deeltijd master, maar kan in NL niks vinden.
https://www.masterstudies.co.nl/Master/Nederland/Deeltijd/

In de UK zijn wel een aantal betaalbare masters te doen, maar die zijn dan of deeltijd in de UK of online te volgen.
https://www.findamasters....es/united-kingdom/?40w900

Voordeel aan een UK master is dat er vaak geen pre-master gedaan hoeft te worden, maar alleen een certificaat van de Engelse taal.

[ Voor 26% gewijzigd door Ernemmer op 18-07-2017 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 22:19
GeorgiaTech online M.Sc, ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-06 03:25
Willem1990 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 14:51:
Maar geen hbo, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Wel HBO bachelor, maar geen HBO master (ook wel professional Master genoemd).
Voor mij maakt dat niet zoveel uit. Ik ga dan eerst een premaster doen bij Open Universiteit, tegen collegegeld tarief (=half jaar voor €9xx) en daarna 2 jaar een master tegen collegegeld (€19xx)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
t14wo schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 17:03:
[...]

Wel HBO bachelor, maar geen HBO master (ook wel professional Master genoemd).
Voor mij maakt dat niet zoveel uit. Ik ga dan eerst een premaster doen bij Open Universiteit, tegen collegegeld tarief (=half jaar voor €9xx) en daarna 2 jaar een master tegen collegegeld (€19xx)
Oke, omdat je in je OP expliciet vroeg naar hbo-masters. Dit kan ook, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-06 11:34
Ikzelf heb zojuist mijn master afgerond bij de Ou. Prima school maar dan ook zonder interactie. Het leuke is dat ze veel theorie verbinden met de praktijk, alleen je moet er ook serieus tijd in investeren wil je er iets mee doen.

Ze zijn echter wel duurder dan reguliere voltijd studies. Je betaald namelijk per 15ects 970€ waar je normaal ?2000€ betaald voor 60 voltijd. Voor mij was Ou de beste opleider, alternatieve zijn loi of inderdaad De bekende scholen die 20 a 30k kosten maar wel met veel contact momenten.

Waarom gaat je voorkeur naar een niet erkende master ala post hbo ipv een beschermde titel als MSc ?

[ Voor 12% gewijzigd door J_star op 19-07-2017 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Sinds 2014 leiden ook de hbo-instellingen tot BSc en MSc, afhankelijk van accreditatie door de NVAO.

Oh, en MSc is een graad, geen titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
J_star schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 19:19:
Ikzelf heb zojuist mijn master afgerond bij de Ou. Prima school maar dan ook zonder interactie. Het leuke is dat ze veel theorie verbinden met de praktijk, alleen je moet er ook serieus tijd in investeren wil je er iets mee doen.

Ze zijn echter wel duurder dan reguliere voltijd studies. Je betaald namelijk per 15ects 970€ waar je normaal ?2000€ betaald voor 60 voltijd. Voor mij was Ou de beste opleider, alternatieve zijn loi of inderdaad De bekende scholen die 20 a 30k kosten maar wel met veel contact momenten.

Waarom gaat je voorkeur naar een niet erkende master ala post hbo ipv een beschermde titel als MSc ?
HBO master is tegenwoordig ook MSc. Maar voornamelijk omdat er geen premaster vereist is. Scheelt toch weer een half jaar. Helaas kan ik die niet vinden, dus zal het waarschijnlijk een universitaire master worden. Ik denk dat dit ook beter aangeschreven staat.

Dat OU duurder is, is niet helemaal waar, want ze bieden inderdaad de studie tegen de helft van het voltijd tempo aan, maar je bent wel een heel jaar tegen normaal collegegeld ingeschreven. In vergelijking met voltijd is deze deeltijd onder de streep gewoon 2x zo duur. Dat klopt inderdaad.

Kun je aangeven welke master je gevolgd hebt en hoe je dit hebt ervaren? Je noemt dat je er serieus veel tijd in moet steken. Wat bedoel je hiermee? Heb jij de studie naast een 40u baan gedaan of ben je minder gaan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-06 15:53
Mocht je het tarief van instellingsgeld te hoog vinden, er is sinds aankomend collegejaar de mogelijkheid om via DUO een 'levenlanglerenkrediet' aan te gaan. Hierbij kun je jaarlijks tot maximaal 5x het wettelijk collegegeld bij DUO lenen.

Uiteindelijk zou ik namelijk eerder kiezen voor een opleiding die leidt tot meer waarde in mijn verdere carrière, ipv nu op een paar euro te bezuinigen ;) . Andere mogelijkheden om wat kosten terug te krijgen is natuurlijk via de inkomstenbelasting.

Overigens heb ik laatst georiënteerd op een master in België http://inno.com/master-in-ea/ , maar door de komst van een kleine heb ik dat idee even in de ijskast gezet 8) .

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 11-06 20:45
robbierzz schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 08:53:
Mocht je het tarief van instellingsgeld te hoog vinden, er is sinds aankomend collegejaar de mogelijkheid om via DUO een 'levenlanglerenkrediet' aan te gaan. Hierbij kun je jaarlijks tot maximaal 5x het wettelijk collegegeld bij DUO lenen.

Uiteindelijk zou ik namelijk eerder kiezen voor een opleiding die leidt tot meer waarde in mijn verdere carrière, ipv nu op een paar euro te bezuinigen ;) . Andere mogelijkheden om wat kosten terug te krijgen is natuurlijk via de inkomstenbelasting.

Overigens heb ik laatst georiënteerd op een master in België http://inno.com/master-in-ea/ , maar door de komst van een kleine heb ik dat idee even in de ijskast gezet 8) .
Als je een baan hebt, kijk dan of je baas je opleiding wil betalen. Zo is mijn broertje nu een 2e master aan het doen (dus instellingstarief). Maar de baas betaalt alles.

Als je baas niet betaalt, dan is het bijna aantrekkelijker om de voltijd studie te doen tegen het wettelijk collegegeld. En dan gewoon veel minder (of niet) werken.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-06 11:34
t14wo schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 08:36:
[...]
Kun je aangeven welke master je gevolgd hebt en hoe je dit hebt ervaren? Je noemt dat je er serieus veel tijd in moet steken. Wat bedoel je hiermee? Heb jij de studie naast een 40u baan gedaan of ben je minder gaan werken?
Ik heb de studie in Management Science gevolgd. Ik vond het een prima studie, het wat beter te combineren met een full time baan (40u) door de beperkte contact momenten. Ik was gemiddeld tussen de 10 a 15 uur per week bezig, met pieken naar de 20. Tijdens mijn scriptie was ik >20u bezig, maar dat was voornamelijk omdat ik zelf een vrij goed resultaat wou behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
robbierzz schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 08:53:

Wel snel zijn, reële kans dat dat voordeel gaat verdwijnen. Zie Wet fiscale maatregelen rijksmonumenten en scholing
Pagina: 1