Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fayaqa
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-06 19:01
Goeden dag,

Ik heb een baan aangeboden gekregen vanuit mijn stage, echter is dit mijn derde jaar en zou ik eigenlijk nog een jaar verder moeten om mijn studie af te ronden.

Voor mij is dit een leuk aanbod, omdat ik een buitenlandse vriendin heb. Dit kan ervoor zorgen dat ik duurzaam inkomen heb, zodat ik kan beginnen met het traject om mijn vriendin naar Nederland te halen.

Mijn studie is Technische Bedrijfskunde, kom dan te werken in de metaal industrie.

De geboden aanbod is 2200 per maand en vervolg van mijn studie wordt door het bedrijf betaald.
Werk is 40 uur per week waarvan 2 uur ADV. Is dit een goed aanbod voor iemand die zijn studie nog niet heeft afgerond?

Ik zal in eerste instantie een jaar werken om daarna verder te studeren. Daarbij zal ik wel mijn studie van vol tijd naar deeltijd moeten zetten. Hierdoor moet ik hoog waarschijnlijk een jaar langer door gaan met mijn studie (nog 2 jaar dan) . Zijn er hier mensen met de zelfde soort ervaring, van voltijd naar deeltijd?

Kort samenvattend, heb ik een goed bod gekregen en hoe is het om deeltijd te studeren naast een 40urige werk week.

Alvast bedankt

( ben 24 jaar.)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 11:55
Deeltijd studeren naast je fulltime baan kan prima maar je moet er wel de motivatie voor hebben want het is best pittig is mijn ervaring. Na je werk meerdere keren per week de schoolbanken in en je huiswerk maken laat weinig tijd over voor andere dingen.

Ik ben ook al tijdens mijn studie gaan werken omdat ik een aanbod kreeg en toen naar deeltijd gegaan maar uiteindelijk mijn diploma niet gehaald (ja heel zonde ik weet het). Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe makkelijk studeren je af gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Ik zou lekker nog een jaar doorgaan met je studie.

Ik snap dat de relatie ook zwaar weegt maar anders zit zometeen je vriendin op de bank en zit jij s'avonds in de schoolbanken. En het is nu niet echt meteen een super speciaal aanbod. Beetje starter kan hoger halen dus de winst is dat je wellicht je vriendin iets eerder kan halen. Maar daar staan in mijn ogen meer negatieve punten tegenover dan positieve punten.

En let even op je studiefinanciering en kosten voor deeltijdstudie. Ik weet niet hoe het zit tegenwoordig (opa verteld) maar mogelijk zitten daar nog addertjes onder het gras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 12:26
Ik heb zelf technische bedrijfskunde gestudeerd, gestart met de 2 jarige associate degree opleiding in de voltijd, vervolgens het (idealiter) 2 jarige vervolg voor mijn Bachelor in de deeltijd opleiding gedaan. Ik was zelf 20-21 jaar toen ik naar de deeltijd switchte.

Met een deeltijd opleiding doe je tenopzichte van een voltijdopleiding meer werk- en levenservaring op. Ik merkte zelf dat ik ten opzichte van mijn leeftijdsgenoten welke voltijd studeerde echt een voorsprong had. Ook op je CV is dit een meerwaarde.

Zelf heb ik echter wel +/- anderhalf jaar langer over mijn studie gedaan dan dat eigenlijk de bedoeling was ;-). Als ik opnieuw moest kiezen zou ik wederom naar de deeltijd geswitched zijn, maar vergis je niet dat je uiteindelijk prioriteiten moet stellen tussen je prive leven, werk en opleiding.

Mocht je naar de deeltijd gaan, raad ik je wel aan direct door te gaan met studeren en er geen jaar tussenuit te gaan.

@hieronder. In mijn tijd was het nog zo, indien je binnen 10 jaar je diploma behaald wordt je studiefinanciering omgezet in een gift. Ook als je deze in de deeltijd behaald. Let op, je krijgt uiteraard geen studiefinanciering etc. tijdens een deeltijd studie in combinatie met een inkomen.

[ Voor 13% gewijzigd door dewil1990 op 17-07-2017 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Barrycade schreef op maandag 17 juli 2017 @ 14:48:
...
En let even op je studiefinanciering en kosten voor deeltijdstudie. Ik weet niet hoe het zit tegenwoordig (opa verteld) maar mogelijk zitten daar nog addertjes onder het gras.
Goed punt ja, als je overstapt kan je gaan terugbetalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fayaqa
[@Barrycade

De kosten voor deeltijd zal het bedrijf opzich nemen, zal dus zelf geen kosten meer hebben voor de studie. ( zijn nog geen duidelijke afspraken over gemaakt). Het enige wat mij verteld is vanuit mijn school is dat het mogelijk langer gaat duren, omdat niet alle vakken 1 op 1 over genomen kan worden.

@zoenvisje
Tot nu toe heb ik nog geen problemen ondervonden met studeren. Als ik eerlijk ben heb ik weinig tijd gestoken in mijn studie en loop tot nu toe nog nominaal. Daarnaast heb ik niet veel verplichtingen en woon nog thuis.
Werd er vanuit het bedrijf ook gepushed tot het behalen van je studie ? Heb je nu wel het zelfde bereikt zonder diploma?

@Willem1990

Bedankt voor je ervaringen.
In eerste instantie dacht ik voor mij dat het handig is om eerst te wennen aan een 40 uurige baan. Stage komt niet overeen met wat je kunt verwachten als volledige werknemer ( denk ik ). Het bedrijf waar ik voor ga werken is een onderdeel van een groep. Het grootste bedrijf daarvan heeft iso etc en meer structuur. Hier is het nog niet gestructureerd en ik weet ook niet zeker of ik aan de eisen kan voldoen voor deeltijd. Daar zalt ik in eerste instantie voor moeten zorgen. Hierdoor kan ik wel uitgroeien tot een essentieel onderdeel van het bedrijf.

En als het goed is heb ik 10 jaar de tijd om een studie af te ronden. waarvan ik nu dan nog 7 over heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zoenvisje
Voor het bedrijf waar ik werk was mijn diploma niet nodig, ik kreeg wel alle ruimte maar ik had gewoon niet meer de motivatie omdat het zonder diploma ook lukt. Ik raad het absoluut niet aan om te stoppen overigens, een diploma halen is altijd goed.

Bij mij ging studeren niet zo vanzelf, ben meer een doener dan een denker. Dat helpt niet mee natuurlijk. Ben nu wel nog versneld een mbo diploma aan het halen zodat ik wel 'bewijs' heb dat ik iets kan ;). Helemaal zonder diploma rond hobbelen voelt toch niet helemaal ok.

Als je nog thuis woont en daardoor niet zoveel verplichten hebt en je ook nog makkelijk studeert dan moet het wel te doen zijn. Steun vanuit je werkgever is wel handig, mocht je dan eens wat krap zitten met tijd valt er wat te schuiven met werktijden bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Ik weet dat liefde blind maakt, maar echt geloof me nu: trek je studie door en maak het af. Je hebt nu een goede motivatie: je vriendin daarna over laten komen.

Zodra ze er is is het allemaal anders, heb je geen focus en helemaal niet zo veel tijd als je nu hebt.

En ik zie allemaal "als het goed is". Zoek dit eerst goed uit. Voor dat je het weet zegt het bedrijf na 1 jaar: bedankt het project is af, dus we verlengen je contract niet meer. Succes met solliciteren!.

Als je gewoon je diploma dan op zak hebt is het allemaal veel relaxter. De arbeidsmarkt is over een jaar opeens niet veel anders en ben je veel flexibeler met je diploma op zak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Eerlijk? Ik zou je studie afmaken. Als je het trekt in deeltijd dan absoluut doen, maar verkijk je niet hoe ontieglijk pittig dit is!

Het kan goed zijn dat deze baan een mooi aanbod is voor nu, maar wat daarna? Ga je makkelijk een nieuwe job kunnen krijgen met alleen deze baan op je CV en geen diploma? Een diploma is zeker niet alles, maar toch een mooie stok achter de deur in je vroege carrière, dus het is echt zonde om voor dat ene jaar nu alles weg te gooien. Wellicht kan je met het bedrijf afspraken maken dat je eerst je studie afmaakt en daarna terugkomt?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

fayaqa schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:12:

Tot nu toe heb ik nog geen problemen ondervonden met studeren. Als ik eerlijk ben heb ik weinig tijd gestoken in mijn studie en loop tot nu toe nog nominaal. Daarnaast heb ik niet veel verplichtingen en woon nog thuis.
Het lijkt nu wellicht niet veel omdat je het studeren mooi kan verdelen over ~16 uur per dag en vijf dagen per week. Als je straks een vaste baan heb ben je al 9 tot 10 uur per dag kwijt aan je werk, dan heeft een paar uur studie per week toch een aardige impact.
Hierdoor kan ik wel uitgroeien tot een essentieel onderdeel van het bedrijf.
En waarom denk jij dat je uit kan groeien tot een essentieel onderdeel? Wellicht in 10+ jaar maar voorlopig heb je weinig ervaring en weinig kennis, zo essentieel is dat niet. Dat betekent niet dat je geen goede toevoeging kan zijn, maar denk je echt dat dit een enorm voordeel gaat bieden ten opzichte van iemand die zijn studie heeft afgerond en daarna komt kijken bij het bedrijf? Dat soort voor- en nadelen zijn na een jaar ook niet meer van toepassing.

Verkijk je niet op de moeite die een studie kost als je al 45 tot 50 uur per week kwijt bent aan je werk en overschat niet hoe waardevol en essentieel je bent voor een bedrijf als je net van school komt en wat stages gelopen hebt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semidevidra
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik zou niet je vriendin voor laten gaan op je toekomst/studie.
Het is maar een jaar en de beloning voor het extra hard werken is niet super veel ofzo.
Geloof dat iedereen het zegt dat je je studie eerst moet afmaken dan pas je vriendin over laten komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Is het niet mogelijk om part-time daar te werken en dan over een jaar kijkt of ze nog bij hun offer nog staat? Dan moeten ze iets langer wachten op een vaste werknemer, maar hebben ze wel een iemand met een diploma die het bedrijf kent.
Zeker als beide neuzen de richting van doorgroeien binnen de organisatie staan.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik weet niet in wat voor woning je woont, maar veel studentenhuisvesters eisen van je dat je voltijd ingeschreven staat bij een onderwijsinstelling. Full-time gaan werken met een deeltijdstudie ernaast kan dus eventueel ook betekenen dat je als de sodemieter een andere woning moet gaan zoeken (vaak moet je een half jaar na het beeindigen van je voltijd studie je studentenkamer verlaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 12:26
Aanvulling op mijn post hierboven. Ik sluit me aan bij de opmerkingen dat je je studie af moet maken, ik geef alleen aan dat je dit ook in de deeltijd kan doen. Je studie een jaar (of wellicht langer danwel definitief) stil leggen vanwege een liefde/vriendin, dat zou ik absoluut niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:45
Ik doe zelf een deeltijd studie, wel op ander vlak. Dat doe ik naast mijn 40u ww. (Wat in de praktijk vaak veel meer uren zijn dan 40, maar daar wordt ik ook naar betaald)

Deeltijd studie heeft me ongeveer 20 uur tijd gekost per week en dat is exclusief de lestijd (13:00 - 21:00 a 22:00 op woensdag)
Daarentegen heb ik wel net mijn propedeuse gehaald met een 8.03 gemiddeld, dus met wat minder uren is het vast ook goed te doen.
Als je de concessie wilt maken qua tijd zou je dus voor deeltijd kunnen gaan.

Wat je mogelijk ook mee kunt nemen in je overweging is hoe eenvoudig het is een baan te krijgen nadat je wel je diploma hebt. Als het een moeilijke sector is (Dat weet ik dus niet, sorry) dan kan je deze kans aangrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fayaqa
Over dat ik er dan een jaar tussen uit wil heeft niet alleen te maken met mijn vriendin. Ik weet nog niet hoe zwaar mijn baan zal worden en als ik een jaar er tussen uit ga en het loopt stuk kan ik mijn studie weer oppakken. Als ik gelijk naar deeltijd ga en het loopt stuk kan ik waarschijnlijk niet zo makkelijk weer terug.

Part time is niet mogelijk, omdat dat niet zou werken met de functie die hun voor mij hebben. De baas is op zoek naar een rechterhand. Daarom denk ik dat het een goede kans zou zijn.

Jullie hebben wel gelijk, dat mijn studie belangrijk is. volgens mij is het er veel vraag naar mensen met TB opleiding. Dus een baan vinden zal goed te doen zijn.

Zal dus nu een jaar voor dit salaris gaan en dan voor meer vragen, omdat het zeer zwaar zal zijn. Als het dan niet loopt zoals geplanned heb ik tenminste een jaar werk ervaring erbij.

[ Voor 5% gewijzigd door fayaqa op 18-07-2017 06:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:12

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik raad het je absoluut af. Zit er in het laatste jaar ook nog een stage en of afstudeerscriptie? Daar gaat het lastig mee worden als je ook een fulltijd leuke baan hebt. Ik heb al diverse mensen in verschillende fases van een opleiding (van HBO tot PhD) zien afhaken omdat ze aan het werk gingen voordat de opleiding echt was afgerond. In mijn ogen kan je beide dan niet op je best doen, zowel werk als studie (zeer bijzondere mensen daargelaten).

Als je zo goed bent dat je vanuit je stage mag blijven, heb je ook geen problemen om na je studie ergens aan de bak te komen. Laat je niet opjagen nu je nog maar een jaar moet studeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:16
fayaqa schreef op maandag 17 juli 2017 @ 14:34:
Goeden dag,

Ik heb een baan aangeboden gekregen vanuit mijn stage, echter is dit mijn derde jaar en zou ik eigenlijk nog een jaar verder moeten om mijn studie af te ronden.

Voor mij is dit een leuk aanbod, omdat ik een buitenlandse vriendin heb. Dit kan ervoor zorgen dat ik duurzaam inkomen heb, zodat ik kan beginnen met het traject om mijn vriendin naar Nederland te halen.

Mijn studie is Technische Bedrijfskunde, kom dan te werken in de metaal industrie.

De geboden aanbod is 2200 per maand en vervolg van mijn studie wordt door het bedrijf betaald.
Werk is 40 uur per week waarvan 2 uur ADV. Is dit een goed aanbod voor iemand die zijn studie nog niet heeft afgerond?

Ik zal in eerste instantie een jaar werken om daarna verder te studeren. Daarbij zal ik wel mijn studie van vol tijd naar deeltijd moeten zetten. Hierdoor moet ik hoog waarschijnlijk een jaar langer door gaan met mijn studie (nog 2 jaar dan) . Zijn er hier mensen met de zelfde soort ervaring, van voltijd naar deeltijd?

Kort samenvattend, heb ik een goed bod gekregen en hoe is het om deeltijd te studeren naast een 40urige werk week.

Alvast bedankt

( ben 24 jaar.)
Niet doen. Het is ontzettend moeilijk om nadat je begonnen bent met werken je studie nog af te maken en zo lang je je studie niet afgemaakt hebt, zit je in een lock-in, omdat je op de arbeidsmarkt zonder afgeronde opleiding vaak niet goed vooruit kunt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:59
Focus je op je studie man! Het is nog maar een jaar, trek het nog even door nu - je bent er bijna! Je hebt daar zoveel profijt van als je dat nu in een rits afrond zonder problemen en stress. Je zit nu ook nog in die flow van studeren. Het is zonde en imho niet handig om het laatste jaar c.q. afstuderen uit te stellen voor een relatie of een baan. Je 'baas' vindt wel weer een andere rechterhand hoor. Kies voor jezelf en rond eerst die studie af.
Het uitstellen van je afstuderen c.q. laatste jaar komt je motivatie niet echt ten goede is mijn mening.

[ Voor 17% gewijzigd door Cheezborger op 18-07-2017 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:47
Cheezborger schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:01:
Focus je op je studie man! Het is nog maar een jaar, trek het nog even door nu - je bent er bijna! Je hebt daar zoveel profijt van als je dat nu in een rits afrond zonder problemen en stress. Je zit nu ook nog in die flow van studeren. Het is zonde en imho niet handig om het laatste jaar c.q. afstuderen uit te stellen voor een relatie of een baan. Je 'baas' vindt wel weer een andere rechterhand hoor. Kies voor jezelf en rond eerst die studie af.
Het uitstellen van je afstuderen c.q. laatste jaar komt je motivatie niet echt ten goede is mijn mening.
Dit.

Afmaken die handel, werken mag je zo nog tot je 75 bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XLord
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 08:31
Ik kreeg ook tijdens met 3de jaarsstage een baan aangeboden en wilde toen mijn studie afmaken in deeltijd, dit bleek toen een stuk lastiger dan gedacht. Niet dat de studie lastig was, maar dat ze daar zeiden dat als ik zou overstappen van voltijd naar deeltijd veel van mijn punten zouden vervallen en ik dus infeiten een grootdeel over moest doen. Ik heb toen een speciale regeling gekregen dat ik niet echt een minor koos, maar zelf wat vakken bij elkaar sprokkelde om genoeg punten te krijgen gelijk aan dat van een minor.
De afstudeerstage was wat lastig doordat je tijdens je werk aan een opdracht moet werken en ook de scriptie, maar is bij mij gelukkig goed gekomen (was net een maand afgestudeerd en toen ging het bedrijf failliet).

Als ik de keus opnieuw moest maken en het geld op dat moment niet heel goed uit zou komen door de prive situaties, dan zou ik er voor kiezen om mijn jaar in voltijd af te maken.
Zoals hierboven gezegd is, werken mag je nog vele jaren en de meeste bedrijven waar ik tot nu toe heb gesolliciteerd/gewerkt negeren de jaren die ik tijdens mijn studie heb gewerkt en kijken alleen naar de periode na het behalen van mijn papiertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drxzeeh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 10:47
Je bent er nu bijna, ik zou zeggen zet even door.
Studeren naast werken is relatief zwaar en geeft weinig tijd voor de leuke dingen. Laat staan tijd om je vriendin te spreken / zien (skype?)

1 jaar doorstuderen en je hebt je diploma, ook dan zullen er banen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
fayaqa schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 06:35:
Over dat ik er dan een jaar tussen uit wil heeft niet alleen te maken met mijn vriendin. Ik weet nog niet hoe zwaar mijn baan zal worden en als ik een jaar er tussen uit ga en het loopt stuk kan ik mijn studie weer oppakken. Als ik gelijk naar deeltijd ga en het loopt stuk kan ik waarschijnlijk niet zo makkelijk weer terug.

Part time is niet mogelijk, omdat dat niet zou werken met de functie die hun voor mij hebben. De baas is op zoek naar een rechterhand. Daarom denk ik dat het een goede kans zou zijn.

Jullie hebben wel gelijk, dat mijn studie belangrijk is. volgens mij is het er veel vraag naar mensen met TB opleiding. Dus een baan vinden zal goed te doen zijn.

Zal dus nu een jaar voor dit salaris gaan en dan voor meer vragen, omdat het zeer zwaar zal zijn. Als het dan niet loopt zoals geplanned heb ik tenminste een jaar werk ervaring erbij.
Als het stukloopt kan je je studie weer oppakken? Heb je enig idee hoe moeilijk het is als je al in het werkritme zit om terug te gaan naar de collegebanken?? De meeste mensen die van te voren zeggen dat ze dit gaan doen die gaan nooit meer terug! Maak deze fout alsjeblieft niet.

Zoals je zelf zegt, een baan vinden met je studie is goed te doen. Waarom kies je dan alsnog ervoor om je studie niet nu af te maken? Dat jaar werkervaring is veel minder waard dan je diploma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
40 uur werken naast een studie is erg zwaar. Ik heb 16 uur gewerkt naast m'n HBO opleiding en dat was in tentamenperiodes soms echt wat te veel.
Het aanbod is denk ik gemiddeld; imho niet genoeg om alles 'overhoop' te gooien.

Is een parttime functie geen mogelijkheid?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heyman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-09 14:29
Ik sluit mij bij de vele anderen hier aan, maak maar gewoon eerst je studie af. Het lijkt allemaal top om alvast een salaris te hebben, daarnaast een beetje te studeren, over een jaar je vriendin hier misschien al wel te hebben en over 2 jaar dan een keer je diploma... Maar vergeet niet dat een deeltijd studie enorm tijdrovend is, zeker als je een zware baan hebt waarbij je bijvoorbeeld al veel achter een computer zit, veel leest etc, is je concentratie in de avond nihil en zul je dus altijd je weekenden moeten spenderen aan iets wat lijkt op je studie.

Ik ben zelf een gemakkelijke studeerder, ik volg de lessen en ik begrijp het en onthoud het, heb een half jaar vakken op deeltijd niveau moeten inhalen naast mijn reguliere studie & bijbaan, sociaal leven, sport etc. Was voor mij nog steeds de minst leuke periode daarin en er stond weinig 'tegenover'.

Mijn advies: Beuk nog een jaar door, je zit nu in een goede flow, teer op je studiefinanciering, regel een goede afstudeerstage bij een mooi bedrijf, want dan kan je zo door, met papiertje een berg meer salaris en een degelijk contract. Het proces om je vriendin hierheen te krijgen stel je dan 1 jaartje uit, maar is direct (gezien het feit dat je haar moet kunnen onderhouden van je salaris, naast je eigen kosten) dichterbij vanwege een beter salaris, een diploma en goede basis voor een financieel gezond leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fayaqa
Ik heb na mijn havo diploma ook een jaar gewerkt om vervolgens mijn studie weer op te pakken. Ik weet het is om weer de schoolbanken in te gaan.
Ben tot nu toe heel weinig tijd kwijt geweest aan mijn studie, daarom denk ik er wellicht te ligt erover.

Het is een moeilijke keuze, de locatie is voor mij ideaal. Het dicht bij waar ik wil gaan wonen. Het klikt goed met de baas en er zijn doorgroei mogelijkheden. het is goed mogelijk dat ik weer zo'n kans krijg, maar dat is ook niet zeker. ( dit is wel een bedrijf als het klikt willen ze je wel houden, vast contract)

Het is misschien wel stom, maar ik heb tot nu (mijn 24e) alles gehaald wat ik wou. begonnen op KB tot havo en nu zit ik in het derde jaar van hbo. Het is tot nu toe nog niet moeilijk geweest. en dit is wel een stap naar het 'echte leven'.

Ik weet wel zeker dat ik mijn studie weer op kan pakken nadat ik een jaar heb gewerkt. Alleen deeltijd zal dus zeer zwaar zijn. deze post maakt het wel weer een stuk moeilijker om een keuze te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HhK1907
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:58
Ik zeg je een ding: als je dit aanbod accepteert, ben je over 2 jaar zeker niet klaar met je studie. Alle bijzaken die je nu opnoemt gaan dan zwaarder wegen ten koste van je studie, waardoor het zeker vertraging gaat oplopen, want ey je hebt toch al een vast inkomen so why spent so much effort?

PV Output | 4440Wp | 12x370Wp | OZO | Helmond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DylanDavids
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-10-2022
Broertje, na de comments gelezen te hebben denk ik het volgende; als ze je kunnen garanderen dat jij na je studie een baan daar kan krijgen, zou ik dat doen. Dan kun je namelijk direct marktconform verdienen en heb je ook meer tijd voor je vriendin.

Kunnen ze je geen baan garanderen na je studie, is dat juist vreemd. Je hebt immers (althans dat zou zo moeten zijn) meer kennis dan, dan dat je nu hebt. Als ik jou was zo ik er dus voor zorgen dat je na je studie baangarantie krijgt. En dus nu gewoon lekker de focus houdt op je studie. Dit zou het bedrijf ook moeten begrijpen.

Hoop dat je hiermee en met alle andere comments wat kunt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Je zegt dat je zeker weet dat je je studie weer op kunt pakken nadat je een jaar hebt gewerkt.

maar kan je ook die baan opgeven nadat je er een jaar al hebt gewerkt?

Zoals je zelf al zei, als ze tevreden zijn dan krijg je een vast contract.

Ga je dat dan allemaal opgeven om weer te beginnen met je studie afmaken?

Ik zie het niet gebeuren om eerlijk te zijn... terwijl de kans groot is dat als je met dit bedrijf in gesprek gaat over mogelijkheden nadat je studie afgerond is ze waarschijnlijk daar ook prima voor open staan. En anders zijn er wel legio andere bedrijven die, als je eenmaal je papiertje hebt, voor je in de rij staan.

Pagina: 1