Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC start niet meer op en blijft in 'loop' vasthangen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Hoe ik mijn PC weer aan de praat kan krijgen door hem uit de oneindige 'loop' (steeds opnieuw blijven proberen op te starten) van opstarten te halen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Software:
Windows 10 Education

Hardware:
PSU: 420W ATX 12V model: TPS-420V2
HDD: WDBlue 1tb
SSD: Samsung evo850 250gb
RAM: Crucial 8gb ddr3-1600 udimm 240
CPU: AMD athlon x4 860k
GPU: MSI GeForce GTX 750 1GB
Mobo: Biostar A58ML ver. 7.0
Casefan: DCFan DC 12 V

Hoe/wanneer het probleem ontstaan is.
Een tijdje geleden had ik een soortgelijk probleem. Toen was het probleem dat de PC startte met 'Harde schijf repareren' en vervolgens nooit opstartte, op aanraden van een kennis die aardig verstand van computers had, heb ik toen een nieuwe HDD en een SSD als upgrade erbij gekocht. Vervolgens heb ik ongeveer één maand zonder enige problemen de PC kunnen gebruiken en geen last van dit probleem gehad.

Totdat hij een week geleden het spelen van een game (Civ 6) opnieuw uitviel. Het uitvallen begon steeds vaker voor te komen, van 1x per dag zo'n twee weken geleden, naar 1x per halfuur een week geleden, naar niet meer kunnen opstarten sinds gisteren. Als de PC uitvalt vallen alle hardware (Toetsenbord & muis) uit, de PC blijft echter wel geluid maken (fans draaien dus denk ik nog?) en ik moet hem dus handmatig uitzetten.
Wanneer ik de PC voor het eerst op een dag aanzet, doet hij wel heel eventjes, maar niet lang genoeg om iets te kunnen checken.

Wat er gebeurt als het probleem zich voordoet
De PC valt uit de LED's van mijn muis en toetsenbord gaan uit, vervolgens start de PC opnieuw op (eerst scherm GPU, dan scherm mobo), meestal komt hij niet verder dan dit scherm en begint dit riedeltje opnieuw. Na dit een tijdje gedaan te hebben verschijnt er een zwart scherm met enkel een knipperende underscore linksbovenin en (denk ik) een FPS counter onderin die het getal 92 voortdurend aan blijft geven.

Hulp zou prettig zijn want ik ben ten einde raad :?

Beste antwoord (via Verwijderd op 19-07-2017 16:21)

Verwijderd

Eerste verdachte is de voeding (LC-power). Test met een andere goede voeding. 300w is genoeg.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2017 14:58 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

Verwijderd

Eerste verdachte is de voeding (LC-power). Test met een andere goede voeding. 300w is genoeg.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2017 14:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wellicht handig om te weten: Ik heb mijn HDD losgekoppeld (Besturingssysteem staat op SSD) en hierna bleef hij wel eventjes aan. Vergroot dat misschien kans dat het de voeding is (aangezien ik één apparaat wat stroom nodig had los heb gekoppeld) en hij toen wel eventjes aanbleef?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2017 @ 14:56:
Ik zal even kijken hoe ik asap aan een voeding kan komen, bedankt voor de tip iig!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe voeding gevonden, sindsdien geen problemen meer gehad.

Verwijderd

Heb je nu wel een goede of weer zo'n baggerding?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 17:28:
Heb je nu wel een goede of weer zo'n baggerding?
Ik heb nu een CoolerMaster Elite Power 400W (RS-400-PSAP-I3).

Verwijderd

Helaas het tweede. Die voeding levert stroom van slechte kwaliteit wat componenten kan beschadigen en instabiliteit veroorzaken.
Pagina: 1