Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Server 2016 Essentials - Anywhere Access

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik zoek wat ondersteuning, eventueel kan het via hulp op afstand.

Maar ik zit met het volgende probleem.

Ik heb server 2016 Essentials geïnstalleerd op ESXI.
Dat is een domeincontroller, daarop wil ik Anywhere access op installeren dat is ook gelukt
Alleen ik krijg via het subdomein geen webpagina te zien.

Maar wel via het public ip adres, wat doet ik fout?

Groetjes Cor

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hier zijn meerdere posts van op andere forums incl server-essentials.com en TechNet. Known feature dus je moet even zelf wat aanpassen aan je redirect.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 17 juli 2017 @ 14:19:
Hier zijn meerdere posts van op andere forums incl server-essentials.com en TechNet. Known feature dus je moet even zelf wat aanpassen aan je redirect.
Welk Redirect?
in de usg? of in server 2016?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2017 @ 14:38:
[...]

Welk Redirect?
in de usg? of in server 2016?
Wat is usg? UniFi Security Gateway waarschijnlijk...

Je weet dat een topicstart voorzien moet zijn van voldoende info zodat anderen er constructief op kunnen reageren? Als jij alles achter een firewall hangt en daarna niet weet of/wat/waar je iets moet aanpassen, wordt het wel een interessant verhaal om tot de oplossing te komen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een USG 60, Unified Security Gateway

Daarachter zit een Fritbox modem die ik Transparant gemaakt heb.
Op de usg 60 zit een intel nuc aangesloten met ESXI 6.5
met daarop een virtuele machine met Server 2016 Essentials.
In de usg heb ik een Nat regel toegepast voor poort http,https naar server01
Daarna heb ik anywhere acces ingesteld en dan krijg ik de melding er zijn meerdere routers in het netwerk gevonden, dan stopt de wizard er mee.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
In tegenstelling tot je vorige topic, ontbreekt hier inderdaad behoorlijk wat info in de topicstart. Misschien omdat je het per ongeluk niet als 'vraagtopic' hebt geopend en dus de kopjes ontbraken in het topicstart-sjabloon. Voortaan dus ajb weer meteen in de topicstart zetten. Ik zet ondertussen het topictype om, dan kan je tzt het beste antwoord als zodanig aanduiden.
Overigens: je suggereert 'hulp op afstand', daar doen we op het forum niet aan: we denken graag mee maar voor het laten doen is er iemand via andere kanalen in te huren ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op maandag 17 juli 2017 @ 17:02:
offtopic:
In tegenstelling tot je vorige topic, ontbreekt hier inderdaad behoorlijk wat info in de topicstart. Misschien omdat je het per ongeluk niet als 'vraagtopic' hebt geopend en dus de kopjes ontbraken in het topicstart-sjabloon. Voortaan dus ajb weer meteen in de topicstart zetten. Ik zet ondertussen het topictype om, dan kan je tzt het beste antwoord als zodanig aanduiden.
Overigens: je suggereert 'hulp op afstand', daar doen we op het forum niet aan: we denken graag mee maar voor het laten doen is er iemand via andere kanalen in te huren ;)
het werkt inmiddels. beetje lopen puzzelen

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op maandag 17 juli 2017 @ 17:08:
het werkt inmiddels. beetje lopen puzzelen
Woei. Zou je voor de anderen kunnen aangeven hoe&wat? Kan leerzaam zijn :)

Aangezien je je eigen post niet als 'beste antwoord' kunt duiden, zal ik dat dan wel doen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Nog een vraag:

de Anywhere Access werkt nu voor een gedeelte, via de remote.domeinaam/remote
maar is het mogelijk om gewoon dat te veranderen naar remote.domeinnaam.nl?

Groetjes Cor

• remco91
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-10-2020
Dit moet je aanpassen in IIS zie deze post:

https://social.technet.microsoft.com/Forums/windowsserver/en-US/ae077739-7ed1-4197-853d-53a6f76f899c/anywhere-access-only-shows-iis-welcome-page?forum=winserveressentials

Bijna onderin staat de oplossing.

[ Voor 31% gewijzigd door remco91 op 24-07-2017 20:09 ]

Pagina: 1