Toon posts:

Regedit op NVidia Reference drivers voor overklokken

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een tijd geleden was er sprake van een aanpassing in het register (Win9x) onder software\NVidia welke er toe leidde dat er een tab extra bij het instelmenu voor 'eigenschappen van beeldscherm' kwam die het mogelijk maakte om van daar uit je TNT-tje te kunnen overklokken. Wie weet de juiste sleutel hiervoor?

Verwijderd

Topicstarter
Thanx...

Verwijderd

Topicstarter
Mmhhhh. Kan iemand mij ook uitleggen hoe ik dit precies in het register moet invoeren? Ik neem aan dat je de tabs Global en NvTweak zelf moet aanmaken maar hoe voer ik "Coolbits"=dword:0000003 in?

Verwijderd

1. Klik met de rechtermuisknop op de link en "Save as" CoolBits.reg
2. Zoek het bestandje met de Verkenner en dubbelklik erop.
3. Klaar!

Verwijderd

Oh ja: doe jezelf een plezier en lees eens een goed boek over Windows (bv. Win98 Resource Kit of zo). Want dit is toch wel erg elementaire kennis...

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik ben een hardware tweaker... Hiernaast was ik zelf al in het register aan het spitten om het geheel handmatig in te voeren. Echter, ik weet nu nog steeds niet hoe je die laatste 'stap' handmatig moet invoeren.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

HALLO, save dat ding op je HD, dubbel klik erop en hij staat in je regestry.
dan klik je met je rechtermuis op je desktop, ga naar properties staat er linksboven volgens mij 2 nvidia tabdingen, klik op de linker, onder aan staat iets van "more blabla" klik daar op, krijg je 6 tabbladen met een welke de naam hardware draagt en daar staat nu een slider welke je kan activeren door een vinkje te zetten.

o ja, regedit moet je dus dicht hebben staan.

dit reg dingetje doet trouwens 2 dingen, die slider aanbrengen en met D3D kun je nu ook vsync aan\uit zetten.

Hoop dat het nu wel gaat.

• Pathfinder
  • Laatst online: 15:17

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Als je die waarde handmatig aan wilt brengen, klik je met de rechtermuisknop in het rechtervenster van Regedit, nieuw --> DWORD-waarde, en die geef je dan de naam CoolBits met de waarde 3.

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Verwijderd

Ik meen toch echt in stap 2 te hebben gezegd dat je erop moet dubbelklikken.
Goed lezen is blijkbaar lastig...

En wat betreft die opmerking dat je een "hardware overclocker" bent: da's dus onzin, want overclocken doe je mijns inziens zowel in hardware als in software, omdat de sofware tegenwoordig veel eigenschappen van de hardware kan aansturen die voorheen alleen met jumpers of dipswitches te veranderen waren.

• Pathfinder
  • Laatst online: 15:17

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Valcon: meneer zei dat ie het HANDMATIG wilde doen, dus niet gaan zeiken dat je niet bergepen wordt, oké?

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Verwijderd

Topicstarter
Goed lezen schijnt inderdaad lastig te zijn! Er staat toch duidelijk omschreven dat ik het zelf handmatig in het register wil doen en dus niet met een dubbelklik.

Verwijderd

Op vrijdag 14 januari 2000 13:57 schreef Valcon het volgende:
Ik meen toch echt in stap 2 te hebben gezegd dat je erop moet dubbelklikken. <BR>Goed lezen is blijkbaar lastig...<P>En wat betreft die opmerking dat je een "hardware overclocker" bent: da's dus onzin, want overclocken doe je mijns inziens zowel in hardware als in software, omdat de sofware tegenwoordig veel eigenschappen van de hardware kan aansturen die voorheen alleen met jumpers of dipswitches te veranderen waren.

[This message has been edited by Valcon (edited 14-01-2000).]
doe niet zo arrogant, software kwal! :(

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:12
Op donderdag 21 februari 2002 22:17 schreef JJMeatloaf het volgende:

[..]

doe niet zo arrogant, software kwal! :(
Beetje oud he :z

Verwijderd

oud??... oh jou systeem bedoel je? :)

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Op vrijdag 14 januari 2000 17:41 schreef Taylor het volgende:
Goed lezen schijnt inderdaad lastig te zijn! Er staat toch duidelijk omschreven dat ik het zelf handmatig in het register wil doen en dus niet met een dubbelklik. <P>
Handmatig.

Volgens mij kan je de *.reg bestandje, gewoon openen met kladblok ofzo, en dan zie je hoe je alles moet instellen.

Verwijderd

Ach we zijn niet allemaal "software ingeneer"..... Of was het "engineer"? Tja, lezen is moeilijk!

Verwijderd

Ik denk dat we nu een winnaar hebben in de 'Haal met een nutteloze reactie antieke topics omhoog' wedstrijd.
Ruim 2 jaar oud! |:(

Verwijderd

oude koei
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.