Pc afsluit problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickootes
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-01 18:46
Mijn Windows 10 pc heeft al anderhalve week het probleem dat de afsluitknop op het bureaublad niet werkt en als ik via ctrl alt delete op afsluiten klik begint hij met afsluiten maar dit blijft eeuwig duren (4uur is het langst dat ik heb gewacht).
Dus ik zocht op internet naar oplossingen en probeerde wat ik vond op deze site: http://www.computeridee.nl/workshop/wat-moet-je-doen-als-windows-10-niet-meer-afsluit/
De eerste oplossing werkte voor een paar dagen, maar daarna kwam hetzelfde probleem weer terug.
Dus probeerde ik gister de tweede oplossing, maar nu is het nog erger.
Mijn pc start nog goed op maar nadat ik inlog blijven het bureaublad en de startbalk zwart, ik kan wel mijn muis bewegen en met ctrl alt delete taakbeheer starten werkt ook.
Maar ik heb echt geen idee meer wat ik kan doen om dit op te lossen.
Heeft één van jullie een idee? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:45
Begin maar eerst eens even met een lijstje met je PC-onderdelen op te noemen.
Is je Windows up-to-date? Wat zegt je taakbeheer? (foto?)

Wat @Nycrea zegt is trouwens geen verkeerd idee.

[ Voor 16% gewijzigd door Nat-Water op 17-07-2017 11:10 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-09 20:19
Als ik dit probleem zou hebben zou ik windows herinstalleren. De tijd die het kost om uit te zoeken wat het probleem is en dat op te lossen is langer dan de tijd die het kost om een herinstallatie te doen verwacht ik.
Ervanuitgaande dat je hardware in orde is (dit klinkt niet als een hardware probleem) en je geen rare applicaties draait die dit soort gedrag veroorzaken.

Wellicht zijn er echter andere tweakers die dit probleem hebben gehad en je meteen de juiste oplossing kunnen geven zonder herinstallatie.

[ Voor 17% gewijzigd door Nycrea op 17-07-2017 11:10 ]

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Algemene Zaken is voor niet-technische 'overige' onderwerpen, Windows-vragen kun je op één van de technische gedeeltes op het forum stellen.

AZ->WOS

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan wel een hardware-probleem zijn, bv een verkeerde BIOS instelling (een residu van tuning via software van moederbordfabrikant, hardwaretuning vanuit de bios, verkeerde NIC-configuratie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-09 20:19
Het kan een defecte voeding of moederbord zijn, deze twee onderdelen kunnen er voor zorgen dat er wel spanning op de onderdelen blijft staan terwijl de PC toch afsluit.

Als de PC afsluit maar het moederbord vervolgens niet het Power_On signaal verbreekt met de voeding blijft de voeding gewoon spanning op alles houden waardoor de PC wel uitgeschakeld is, maar LEDjes en fans wel gewoon spanning hebben en dus blijven branden en draaien.

Kan ook de voeding zijn, dan verbreekt het moederbord wel Power_On maar doet de voeding hier vervolgens niks mee, minder logisch, maar niet onmogelijk.

Voeding vervangen is vrij simpel, dus als je een fatsoenlijke voeding hebt liggen kun je dat eerst proberen, helpt het niet dan zal het hoogstwaarschijnlijk het moederbord zijn.

Maargoed, dit is gissen want je geeft weinig info over wat er precies te zien, horen, gedaan is om tot een oplossing te komen.

[ Voor 7% gewijzigd door YaYo86 op 17-07-2017 15:42 ]

Pagina: 1